Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Och ännu en gång har jag fått bekräftat för mig att Flashback inte är nåt trevligt ställe.

Btw, Det var ju ett relativt säkert lösenord. Jag trodde mitt var säkert (numera) efter silentwhisper, men knäcker de ett randomord med siffror och versaler om vartannat är jag inte lika säker_

Chefredaktör, Anders Gerdin, Lösenord: Zibhop11

Så hur SKA då ett säkert lösenord se ut? Existerar de inte?

Det finns rainbow tables för alla alfanumeriska lösenord, i princip. Ett (relativt) säkert lösenord skulle kanske kunna vara 15 tecken långt, men framför allt ska innehålla specialtecken som !, @ och ´. En rainbow table (tabell med md5-hasher) som klarar av så många tecken är 64gb stor. För att kunna köra rainbow tables effektivt behöver dom rymmas i minnet, så ett lösenord med specialtecken är det man ska ha.

Det är dock viktigt att hemsidan saltar sina lösenord. Det är det mest kritiska. Desvärre kan man inte fixa det själv, utan man måste lita på att sidans ägare sköter sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att de inte vet, än så länge verkar det ju som att de inte har några som helst spår efter vem/vilka det var som tog sig in.

Den enda informationen än så länge är ju Vuxna förbannade hackare.

Men jag kan ju ha fel, har bara orkat läsa fram till sidan 80 någonting i tråden.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor