Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1327144.ab

Nej, det är egentligen inte roligt, mer sorgligt. LÅT KRISTNA FUNDAMENTALISTER STYRA VÄRLDENS MÄKTIGASTE STORMAKT!

Fruktansvärt. Blir han president tror jag att jag förlorat mitt sista korn hopp för amerikanernas samlade intelligens

Edit: eftersom han följer vad som står i bibeln, hoppas jag att han dödar alla i hela Amerika som arbetar på söndagar och stenar olydiga tonåringar och otrogna. Så står det ju trots allt i bibel. =)

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fruktansvärt. Blir han president tror jag att jag förlorat mitt sista korn hopp för amerikanernas samlade intelligens

Edit: eftersom han följer vad som står i bibeln, hoppas jag att han dödar alla i hela Amerika som arbetar på söndagar och stenar olydiga tonåringar och otrogna. Så står det ju trots allt i bibel. =)

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Focking hell, jag trodde att du i varje fall fick en gnutta självinsikt i den andra tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel.

Det här klippet visar de 35 första sekunderna efter slutsignalen efter det att Norge slagit England i fotboll 1981. Oavsett om ni älskar eller hatar fotboll, så titta (eller ja, lyssna framförallt) på det här (jag har för mig att det var med i Filip och Fredriks 100 höjdare!):

Youtube

Klippet blir ännu mer komiskt om man vet om att matchen i fråga är ganska ointressant (nån simpel kvalmatch) och att England knappast var världens bästa fotbollslag vid tillfället (de blev väldsmästare 15 år tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel.

Det här klippet visar de 35 första sekunderna efter slutsignalen efter det att Norge slagit England i fotboll 1981. Oavsett om ni älskar eller hatar fotboll, så titta (eller ja, lyssna framförallt) på det här (jag har för mig att det var med i Filip och Fredriks 100 höjdare!):

Youtube

Klippet blir ännu mer komiskt om man vet om att matchen i fråga är ganska ointressant (nån simpel kvalmatch) och att England knappast var världens bästa fotbollslag vid tillfället (de blev väldsmästare 15 år tidigare).

Länken funkar inte, men jag vet vilken det är. Den har varit med på 100 höjdare jepp. Riktigt rolig.

Kek, det står det visst. Läs den själva om ni inte tror mig. Där står att man skall stena tonåringar som ej lyder sina föräldrar, och att de som arbetar på sabbatsdagen ska dödas.

DU har läst bibeln? Ppf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1327144.ab

Nej, det är egentligen inte roligt, mer sorgligt. LÅT KRISTNA FUNDAMENTALISTER STYRA VÄRLDENS MÄKTIGASTE STORMAKT!

Det är en fråga om politisk profilering och röstfiske. I skuggan av Giuliani (som leder i pollarna) måste Huckabee på något sätt skilja sig ur mängden republikanska kandidater. Då väljer han helt enkelt att inta en extremt ultrakonservativ position för att på så sätt både få publicitet och locka till sig sydstatsväljare som hatar den, med republikanska ögon sett, ganska liberala Giuliani.

Kek, det står det visst. Läs den själva om ni inte tror mig. Där står att man skall stena tonåringar som ej lyder sina föräldrar, och att de som arbetar på sabbatsdagen ska dödas.

Vilka bibelstycken refererar herr teologen till?

--

Youtube nere?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är fan humor Edit: Läs underifrån om ni inte fattade det.

Matchen slut. 6-6.

87) Edsbyns Jonas Edling får chansen att avgöra på straff - men träffar stolpen.

85) ### MÅL! ### 6-6. VSK grundlurar Edsbyn med en kort hörna och Oskar Robertson slår in kvitteringen. En osannolik upphämtning.

78) ### MÅL! ### 6-5. VSK:s Anders Östling åker upp med bollen genom hela banan och skjuter. Patrik Anderbro håller sig framme på returen.

75) VSK fullt lag igen.

74) Edsbyns Magnus "Kuben" Olsson lyfter bollen i ribban.

68) VSK:s Johan Östblom utvisas fem minuter för slag på klubban. Matchens första utvisning.

67) ### MÅL! ###. 6-4. Edsbyn bjuder VSK på en kontring och Micke Carlsson frispelar Andreas Hammarbäck. Nu är det spänning i matchen igen.

66) ### MÅL! ###. 6-3. Patrik Anderbro gör mål på en hörnretur.

65) VSK pressar på och är nära att göra mål på en trippelhörna.

60) ### MÅL! ###. 6-2. Daniel Liw spelar elegant fram Christian Mickelsson, som inte gör något misstag på friläget.

52) ### MÅL! ### 5-2. Anders Östling sätter en hörna.

51) VSK har börjat andra halvlek bra och ligger på för en ny reducering.

48) ### MÅL! ###. 5-1. Ted Andersson driver upp bollen, släpper vidare till Oskar Robertson som skjuter mål från straffområdeslinjen.

Andra halvlek igång.

Första halvlek slut.

Ställning: 5-0

Sammanfattning: Edsbyn - och Jonas Edling - har haft nära nog hundraprocentig utdelning, samtidigt som VSK-spelarna ser uppgivna ut. Matchens känns avgjord.

33) ### MÅL! ###. 5-0. Kimmo Huotelin hittar Christian Mickelsson framför mål.

25) Andreas Hammarbäck får en gratischans, sedan Mangus "Kuben" Olsson tappat bollen, men VSK-anfallaren träffar inte mål från nära håll.

16) ### MÅL! ###. 4-0. Edsbyns Jonas Edling gör mål på allt, den här gången sätter han en hörna.

11) Tempot i matchen har sjunkit efter Edsbyns chockstart. VSK har ännu inte haft något skott på mål.

7) ### MÅL! ###. 3-0. Jonas Edling gör sitt och Edsbyns tredje mål efter fint förarbete av Daniel Jonsson.

5) ### MÅL! ###. 2-0. VSK slarvar med uppspelet. Jonas Edling bryter, får fritt läge och rundar Daniel Kjörling. En mardrömsstart för VSK.

4) ### MÅL! ###. 1-0. Jocke Hedqvist drar på ett mäktigt skott som Daniel Kjörling inte kan hålla. Jonas Edling petar in returen.

4) Edsbyns Kimmo Huotelin driver upp och skjuter strax över.

Matchen igång.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka bibelstycken refererar herr teologen till?

2 Mos 31:15

Sex dagar skall arbete göras, men på sjunde dagen är vilosabbat, en Herrens helgdag. Var och en som gör något arbete på sabbatsdagen skall straffas med döden.

3 Mos 20:9

Om någon uttalar förbannelser över sin fader eller sin moder, skall han straffas med döden; över sin fader och sin moder har han uttalat förbannelser, blodsskuld låder vid honom.

3 Mos 20:10

Om någon begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, om han begår äktenskapsbrott med sin nästas hustru, så skola de straffas med döden, både mannen och kvinnan som hava begått äktenskapsbrottet.

Vidare står det att man ska döda homosexuella och alla icke-kristna, kan leta upp detta också om ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 Mos 31:15

Sex dagar skall arbete göras, men på sjunde dagen är vilosabbat, en Herrens helgdag. Var och en som gör något arbete på sabbatsdagen skall straffas med döden.

3 Mos 20:9

Om någon uttalar förbannelser över sin fader eller sin moder, skall han straffas med döden; över sin fader och sin moder har han uttalat förbannelser, blodsskuld låder vid honom.

3 Mos 20:10

Om någon begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, om han begår äktenskapsbrott med sin nästas hustru, så skola de straffas med döden, både mannen och kvinnan som hava begått äktenskapsbrottet.

Vidare står det att man ska döda homosexuella och alla icke-kristna, kan leta upp detta också om ni vill.

Alla de där passagerna är ju från gamla testamentet och syftar på överrenskommelsen mellan Gud och Israels folk. Är man kristen betraktar man det avtalet som avslutat i och med Kristi liv och korsfästelse.

Exempelvis angående sabbaten:

Kol 3:

14.

Han har nämligen utplånat den handskrift som genom sina stadgar anklagade oss och låg oss i vägen; den har han skaffat undan genom att nagla den fast vid korset.

15.

Han har avväpnat andevärldens furstar och väldigheter och låtit dem bliva till skam inför alla, i det att han i honom har triumferat över dem.

16.

Låten därför ingen döma eder i fråga om mat och dryck eller angående högtid eller nymånad eller sabbat.

Jag har dock för mig att ortodoxa judar har det kvar i någon form iom de 613 budorden i deras Torah.

--

Offtopic is my middle name. :whistling:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor