RavenE Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 (redigerad) Kommer ni ihåg denna .. ? Det roliga börjar såklart någon sida in i tråden. ------ Jaa vi startar nytt rapbattle! Kebab Vs RavenE Wtf? Jag kör min moppe, det rimmar på goppe. Polisen suger, din morsa duger. Flygplan flyger, båtar dyker. Denna låten, leker med båten. Bwhahahha. Redigerad 23 oktober, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 (redigerad) Redigerad 24 oktober, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Tyckte den var lite finurlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Tyckte den var lite finurlig. Gammal som gatan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Gammal som gatan Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 http://ww2.beffo.se/upload/pic~/abyb1cab8hvg.jpg http://ww2.beffo.se/upload/pic~/wfh5aep5758h.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Detta var bland det roligaste och sjukaste jag läst på länge. Det är lång läsning, men det varvas med roliga bilder målat i paint. För er som vägrar klicka på länken utan en beskrivning på vad det är : Det är en berättelse om en kille som går på fest och gör bort sig så otroligt otroligt hårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Detta var bland det roligaste och sjukaste jag läst på länge. Det är lång läsning, men det varvas med roliga bilder målat i paint. För er som vägrar klicka på länken utan en beskrivning på vad det är : Det är en berättelse om en kille som går på fest och gör bort sig så otroligt otroligt hårt! Hahahahahahahahahaha! OCH Hahahahahahahahahaha! Håller med dig för övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 http://ww2.beffo.se/upload/pic~/abyb1cab8hvg.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Detta var bland det roligaste och sjukaste jag läst på länge. Det är lång läsning, men det varvas med roliga bilder målat i paint. För er som vägrar klicka på länken utan en beskrivning på vad det är : Det är en berättelse om en kille som går på fest och gör bort sig så otroligt otroligt hårt! Hahahaha! Vätska ur alla kroppsöppningar samtidigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Detta var bland det roligaste och sjukaste jag läst på länge. Det är lång läsning, men det varvas med roliga bilder målat i paint. För er som vägrar klicka på länken utan en beskrivning på vad det är : Det är en berättelse om en kille som går på fest och gör bort sig så otroligt otroligt hårt! Hahaha, fan vad jag skrattade åt näst sista bilden! http://www.zombiesmash.com/sa/yuck23.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Okej, detta är ju nästan tragiskt, men hittar ingen annan tråd då detta även är humoristiskt. Så här resonerar en äkta svensk patriot. Upp till er att läsa. Avslöja aldrig ditt lösenord för någon. Dellan!: är du afa anhängare? Dellan!: ANTI AFA HAHAHA!!! Dellan!: utrota packen som går emot oss www.patriot.nu Dellan!: kommunist Dellan!: nazister gillar inte er EMOS! Dellan!: SIEG HEIL MY FURTHER Dellan!: rösta på SD 2010 för en förbättring av sverige Dellan!: HELL SEGER! Dellan!: HELL SEGER! KickeN :|: Hahaha KickeN :|: Du vil inte träffa mig vah ? Dellan!: jävla afa anhängare! KickeN :|: haha KickeN :|: nee KickeN :|: men min kompis är det :S KickeN :|: Hans polare är fan helt galna Dellan!: afa jävel NI SKA UTROTAS! KickeN :|: Han beställer afa saker också KickeN :|: Okej Dellan!: jag beställer NSF saker Dellan!: så om jag ser den där neger som du afa bög så dödar jag han KickeN :|: Vad är det? KickeN :|: Dödar mig ? Dellan!: afa anhängare Dellan!: NSF Dellan!: är ett parti KickeN :|: Svenska motståndsrörelsen? KickeN :|: Herregud vad jag hatar dom Dellan!: svenska motståndsrörelsen ÄR TROGNA DOM VILL BEFRIA OSS! Dellan!: jag ska gå med i motståndsrörelsen i örebro! din jävla afa fitta KickeN :|: LOL KickeN :|: Hela bunten är nynazister KickeN :|: Förstörde fan hela torget här Dellan!: JA FÖR JÄVLA AFA GICK EMOT GE FAN I ATT GÅ EMOT DOM SÅ GÖR DOM JU INGET Dellan!: HELL SEGER!!!!!!!!!!! KickeN :|: Nej nej, så fort inte folk vill ta deras flygblad så attackerar dom en KickeN :|: Dom slog en sten mot mig Dellan!: BRA! KickeN :|: Bara för att jag inte tog deras fittblad Dellan!: JÄVLA BRA! KickeN :|: HAHAHAHHAHA Dellan!: fittblad? KickeN :|: Du gick på den KickeN :|: lol Dellan!: patriotisk tidning Dellan!: som jag skulle köpa på en gång KickeN :|: Hahahahha KickeN :|: Morsan säger att dom är bra KickeN :|: :S Dellan!: vilka då? Dellan!: motståndsrörelsen? KickeN :|: mm Dellan!: BRA! Dellan!: LÄR DIG NÅTT AV DIN MOR DA FÖR DIN FAR HJÄLPER JU INTE TILL KickeN :|: Hahahhahahhaa Dellan!: MOTSTÅNDSRÖRELSEN ÄR EMOT PUNK,EMOS DERFÖR DOM KASTAR STEN MOT ER JÄVLA IDIOTER! Dellan!: HÅLL IHOP PATRIOTER HELL SEGER! KickeN :|: SIEG INTE HEIL Dellan!: SIEG HEIL= leve seger Dellan!: VÄRNA KÄRN FAMILJEN KÄRA TROGHETER hell seger! Dellan!: och vrf står du och tittar på motståndsrörelsen med afa anhängare! Dellan!: klaRT SOM FAN DOM VILL DÖDA ER! Dellan!: Magnus SÖderman <3 KickeN :|: Lol Dellan!: motståndsrörelsens tal man! KickeN :|: Ska du också bli det när du blir stor? Dellan!: vrf ska ni jävla afa kukar var aså jävla fega springer när snuten kommer?!! KickeN :|: LOL KickeN :|: Vill du träffa mig eller inte KickeN :|: svara på fittfrågan KickeN :|: Sjukt arg på dig Dellan!: BRA Dellan!: NSF,motståndsrörelsen,SD,ND KickeN :|: Vill du träffa mig eller inte? Undvik inte frågan Dellan!: NI SPRINGER NÄR POLISEN KOMMER FEGA JÄVLA AFA ANHÄNGARE Dellan!: TROR DU JAG VILL TRÄFFA NÅN EMO,KOMMUNIST,AFA ANHÄNGARE KickeN :|: Haha okejjrrå KickeN :|: SYns aldrig mer igen Dellan!: BRA Dellan!: HELL SEGER! KickeN :|: Hell? Dellan!: NI AFA SKA UT! KickeN :|: Jag är inte afaf Dellan!: är de ju fan visst de! Dellan!: fan går svenska motståndsrörelsen emot er för då föör du har kompisar som är afa kukar som du! Dellan!: VI ÄLSKAR VÅR NATION! Dellan!: VARFÖR GÅR AFA NI ALLTSÅ EMOT MOTSTÅNDSRÖRELSEN NÄR DOM MARCHERAR GENOM STAN FREDFYLT! KickeN :|: Dom vill avskaffa demokratin KickeN :|: Och skapa diktatur KickeN :|: Som tur kommer det aldrig hända då ni er för få Dellan!: FÖR FÅ? Dellan!: vi kommer knulla afa jävla kuk hvuud Dellan!: vi ska döda er Dellan!: allihopa KickeN :|: Hahahaha KickeN :|: Ska ni döda oss? Dellan!: AA Dellan!: SD 2010 kommer hamna i regeringen Dellan!: va fan ska AFA GÖRA DÅ? KickeN :|: lol Dellan!: AFA BESTÅR AV EMOS,PUNKARE,KOMMUNISTER SKIT FOLK ALLTSÅ!! [/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Okej, detta är ju nästan tragiskt, men hittar ingen annan tråd då detta även är humoristiskt. Så här resonerar en äkta svensk patriot. Upp till er att läsa. Avslöja aldrig ditt lösenord för någon. Dellan!: är du afa anhängare? Dellan!: ANTI AFA HAHAHA!!! Dellan!: utrota packen som går emot oss www.patriot.nu Dellan!: kommunist Dellan!: nazister gillar inte er EMOS! Dellan!: SIEG HEIL MY FURTHER Dellan!: rösta på SD 2010 för en förbättring av sverige Dellan!: HELL SEGER! Dellan!: HELL SEGER! KickeN :|: Hahaha KickeN :|: Du vil inte träffa mig vah ? Dellan!: jävla afa anhängare! KickeN :|: haha KickeN :|: nee KickeN :|: men min kompis är det :S KickeN :|: Hans polare är fan helt galna Dellan!: afa jävel NI SKA UTROTAS! KickeN :|: Han beställer afa saker också KickeN :|: Okej Dellan!: jag beställer NSF saker Dellan!: så om jag ser den där neger som du afa bög så dödar jag han KickeN :|: Vad är det? KickeN :|: Dödar mig ? Dellan!: afa anhängare Dellan!: NSF Dellan!: är ett parti KickeN :|: Svenska motståndsrörelsen? KickeN :|: Herregud vad jag hatar dom Dellan!: svenska motståndsrörelsen ÄR TROGNA DOM VILL BEFRIA OSS! Dellan!: jag ska gå med i motståndsrörelsen i örebro! din jävla afa fitta KickeN :|: LOL KickeN :|: Hela bunten är nynazister KickeN :|: Förstörde fan hela torget här Dellan!: JA FÖR JÄVLA AFA GICK EMOT GE FAN I ATT GÅ EMOT DOM SÅ GÖR DOM JU INGET Dellan!: HELL SEGER!!!!!!!!!!! KickeN :|: Nej nej, så fort inte folk vill ta deras flygblad så attackerar dom en KickeN :|: Dom slog en sten mot mig Dellan!: BRA! KickeN :|: Bara för att jag inte tog deras fittblad Dellan!: JÄVLA BRA! KickeN :|: HAHAHAHHAHA Dellan!: fittblad? KickeN :|: Du gick på den KickeN :|: lol Dellan!: patriotisk tidning Dellan!: som jag skulle köpa på en gång KickeN :|: Hahahahha KickeN :|: Morsan säger att dom är bra KickeN :|: :S Dellan!: vilka då? Dellan!: motståndsrörelsen? KickeN :|: mm Dellan!: BRA! Dellan!: LÄR DIG NÅTT AV DIN MOR DA FÖR DIN FAR HJÄLPER JU INTE TILL KickeN :|: Hahahhahahhaa Dellan!: MOTSTÅNDSRÖRELSEN ÄR EMOT PUNK,EMOS DERFÖR DOM KASTAR STEN MOT ER JÄVLA IDIOTER! Dellan!: HÅLL IHOP PATRIOTER HELL SEGER! KickeN :|: SIEG INTE HEIL Dellan!: SIEG HEIL= leve seger Dellan!: VÄRNA KÄRN FAMILJEN KÄRA TROGHETER hell seger! Dellan!: och vrf står du och tittar på motståndsrörelsen med afa anhängare! Dellan!: klaRT SOM FAN DOM VILL DÖDA ER! Dellan!: Magnus SÖderman <3 KickeN :|: Lol Dellan!: motståndsrörelsens tal man! KickeN :|: Ska du också bli det när du blir stor? Dellan!: vrf ska ni jävla afa kukar var aså jävla fega springer när snuten kommer?!! KickeN :|: LOL KickeN :|: Vill du träffa mig eller inte KickeN :|: svara på fittfrågan KickeN :|: Sjukt arg på dig Dellan!: BRA Dellan!: NSF,motståndsrörelsen,SD,ND KickeN :|: Vill du träffa mig eller inte? Undvik inte frågan Dellan!: NI SPRINGER NÄR POLISEN KOMMER FEGA JÄVLA AFA ANHÄNGARE Dellan!: TROR DU JAG VILL TRÄFFA NÅN EMO,KOMMUNIST,AFA ANHÄNGARE KickeN :|: Haha okejjrrå KickeN :|: SYns aldrig mer igen Dellan!: BRA Dellan!: HELL SEGER! KickeN :|: Hell? Dellan!: NI AFA SKA UT! KickeN :|: Jag är inte afaf Dellan!: är de ju fan visst de! Dellan!: fan går svenska motståndsrörelsen emot er för då föör du har kompisar som är afa kukar som du! Dellan!: VI ÄLSKAR VÅR NATION! Dellan!: VARFÖR GÅR AFA NI ALLTSÅ EMOT MOTSTÅNDSRÖRELSEN NÄR DOM MARCHERAR GENOM STAN FREDFYLT! KickeN :|: Dom vill avskaffa demokratin KickeN :|: Och skapa diktatur KickeN :|: Som tur kommer det aldrig hända då ni er för få Dellan!: FÖR FÅ? Dellan!: vi kommer knulla afa jävla kuk hvuud Dellan!: vi ska döda er Dellan!: allihopa KickeN :|: Hahahaha KickeN :|: Ska ni döda oss? Dellan!: AA Dellan!: SD 2010 kommer hamna i regeringen Dellan!: va fan ska AFA GÖRA DÅ? KickeN :|: lol Dellan!: AFA BESTÅR AV EMOS,PUNKARE,KOMMUNISTER SKIT FOLK ALLTSÅ!! [/codebox] ååååh!!! Jag vill skriva med den människan!!! Älskar att ifrågasätta folk som tycker som han/hon. (Min gissning är iofs en han) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 ååååh!!! Jag vill skriva med den människan!!! Älskar att ifrågasätta folk som tycker som han/hon. (Min gissning är iofs en han) A shemale it is. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Okej, detta är ju nästan tragiskt, men hittar ingen annan tråd då detta även är humoristiskt. Så här resonerar en äkta svensk patriot. Upp till er att läsa. Hahaha, bra att ungjäveln har en aning om vad han snackar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Hahahaha! Vätska ur alla kroppsöppningar samtidigt! Varför morsan slutade festa med sina svenska komvuxkamrater. Stack ut, så söp sig alla totalt djävla redlösa, helt annorlunda än vad hon var van vid. En väninna söp sig så jävla redlös att när hon gick på toaletten så kom det ur alla öppningar. Inte en djävel ville skjutsa hem henne, och taxichaffisen ville ha en förmögenhet för att göra det. På muggen där hon gjorde det fanns där spyor på taket och skit på väggarna, och en blandning av alla tre kroppsvätskor över hela golvet. Man fick tvätta rummet med vattenspruta, för helt förståeligt ville inte en djävel röra nånting. Själv har jag, nu när jag börjat jobba på kårhuset, fått höra en massa... annorlunda berättelser. Exempelvis, på förra årets damsittning hade någon/några av tjejerna skrivit nånting på badrumsväggen... med SKIT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 (redigerad) Snubblade över denna då jag sökte efter lite videor om Jackass the game: Sony Bravia - Jackass the Game Mash up! Redigerad 24 oktober, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 (redigerad) Okej, detta är ju nästan tragiskt, men hittar ingen annan tråd då detta även är humoristiskt. Så här resonerar en äkta svensk patriot. Upp till er att läsa. Avslöja aldrig ditt lösenord för någon. Dellan!: är du afa anhängare? Dellan!: ANTI AFA HAHAHA!!! Dellan!: utrota packen som går emot oss www.patriot.nu Dellan!: kommunist Dellan!: nazister gillar inte er EMOS! Dellan!: SIEG HEIL MY FURTHER Dellan!: rösta på SD 2010 för en förbättring av sverige Dellan!: HELL SEGER! Dellan!: HELL SEGER! KickeN :|: Hahaha KickeN :|: Du vil inte träffa mig vah ? Dellan!: jävla afa anhängare! KickeN :|: haha KickeN :|: nee KickeN :|: men min kompis är det :S KickeN :|: Hans polare är fan helt galna Dellan!: afa jävel NI SKA UTROTAS! KickeN :|: Han beställer afa saker också KickeN :|: Okej Dellan!: jag beställer NSF saker Dellan!: så om jag ser den där neger som du afa bög så dödar jag han KickeN :|: Vad är det? KickeN :|: Dödar mig ? Dellan!: afa anhängare Dellan!: NSF Dellan!: är ett parti KickeN :|: Svenska motståndsrörelsen? KickeN :|: Herregud vad jag hatar dom Dellan!: svenska motståndsrörelsen ÄR TROGNA DOM VILL BEFRIA OSS! Dellan!: jag ska gå med i motståndsrörelsen i örebro! din jävla afa fitta KickeN :|: LOL KickeN :|: Hela bunten är nynazister KickeN :|: Förstörde fan hela torget här Dellan!: JA FÖR JÄVLA AFA GICK EMOT GE FAN I ATT GÅ EMOT DOM SÅ GÖR DOM JU INGET Dellan!: HELL SEGER!!!!!!!!!!! KickeN :|: Nej nej, så fort inte folk vill ta deras flygblad så attackerar dom en KickeN :|: Dom slog en sten mot mig Dellan!: BRA! KickeN :|: Bara för att jag inte tog deras fittblad Dellan!: JÄVLA BRA! KickeN :|: HAHAHAHHAHA Dellan!: fittblad? KickeN :|: Du gick på den KickeN :|: lol Dellan!: patriotisk tidning Dellan!: som jag skulle köpa på en gång KickeN :|: Hahahahha KickeN :|: Morsan säger att dom är bra KickeN :|: :S Dellan!: vilka då? Dellan!: motståndsrörelsen? KickeN :|: mm Dellan!: BRA! Dellan!: LÄR DIG NÅTT AV DIN MOR DA FÖR DIN FAR HJÄLPER JU INTE TILL KickeN :|: Hahahhahahhaa Dellan!: MOTSTÅNDSRÖRELSEN ÄR EMOT PUNK,EMOS DERFÖR DOM KASTAR STEN MOT ER JÄVLA IDIOTER! Dellan!: HÅLL IHOP PATRIOTER HELL SEGER! KickeN :|: SIEG INTE HEIL Dellan!: SIEG HEIL= leve seger Dellan!: VÄRNA KÄRN FAMILJEN KÄRA TROGHETER hell seger! Dellan!: och vrf står du och tittar på motståndsrörelsen med afa anhängare! Dellan!: klaRT SOM FAN DOM VILL DÖDA ER! Dellan!: Magnus SÖderman <3 KickeN :|: Lol Dellan!: motståndsrörelsens tal man! KickeN :|: Ska du också bli det när du blir stor? Dellan!: vrf ska ni jävla afa kukar var aså jävla fega springer när snuten kommer?!! KickeN :|: LOL KickeN :|: Vill du träffa mig eller inte KickeN :|: svara på fittfrågan KickeN :|: Sjukt arg på dig Dellan!: BRA Dellan!: NSF,motståndsrörelsen,SD,ND KickeN :|: Vill du träffa mig eller inte? Undvik inte frågan Dellan!: NI SPRINGER NÄR POLISEN KOMMER FEGA JÄVLA AFA ANHÄNGARE Dellan!: TROR DU JAG VILL TRÄFFA NÅN EMO,KOMMUNIST,AFA ANHÄNGARE KickeN :|: Haha okejjrrå KickeN :|: SYns aldrig mer igen Dellan!: BRA Dellan!: HELL SEGER! KickeN :|: Hell? Dellan!: NI AFA SKA UT! KickeN :|: Jag är inte afaf Dellan!: är de ju fan visst de! Dellan!: fan går svenska motståndsrörelsen emot er för då föör du har kompisar som är afa kukar som du! Dellan!: VI ÄLSKAR VÅR NATION! Dellan!: VARFÖR GÅR AFA NI ALLTSÅ EMOT MOTSTÅNDSRÖRELSEN NÄR DOM MARCHERAR GENOM STAN FREDFYLT! KickeN :|: Dom vill avskaffa demokratin KickeN :|: Och skapa diktatur KickeN :|: Som tur kommer det aldrig hända då ni er för få Dellan!: FÖR FÅ? Dellan!: vi kommer knulla afa jävla kuk hvuud Dellan!: vi ska döda er Dellan!: allihopa KickeN :|: Hahahaha KickeN :|: Ska ni döda oss? Dellan!: AA Dellan!: SD 2010 kommer hamna i regeringen Dellan!: va fan ska AFA GÖRA DÅ? KickeN :|: lol Dellan!: AFA BESTÅR AV EMOS,PUNKARE,KOMMUNISTER SKIT FOLK ALLTSÅ!! [/codebox] Han har rätt, AFA är ett jävla pack, likaså nazister. Ingen av dessa kommunister och nazister är värda speciellt mycket ur samhällssynvikel. Att du umgås med folk inom AFA säger ju en del om dig som person. Men det är jävligt komiskt att personen i fråga stavar och formulerar sina meningar som en kratta och ska "representera" Sverige? haha, jävla pucko. Förhoppningsvis växer även han upp en dag. Hade jag haft personer som var nazister eller med i afa så hade jag sagt upp kontakten abrupt! Hade faktiskt en polare som kom i fel kretsar, började umgås med fel folk, började med droger osv. Personen i fråga försvann väldigt snabbt ur min vänskapskrets och har inte hört av honom på en längre tid nu. Avskum skall behandlas som avskum - kort sagt. Redigerad 25 oktober, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Japaner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Hade faktiskt en polare som kom i fel kretsar, började umgås med fel folk, började med droger osv. Personen i fråga försvann väldigt snabbt ur min vänskapskrets och har inte hört av honom på en längre tid nu. Hade någon av mina kompisar börjat umgås i sådana kretsar hade jag snarare försökt hjälpa dem ur det, inte överge dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts