Jump to content

Humortråden!


StellHell
 Share

Recommended Posts

http://www.urbandictionary.com/define.php?...mp;defid=673976

qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm

A phenomena that happens to a computer's keyboard when a human being is bored to death...

Bored to death in a cube a human decides to type qwertyuiopasdfghjklzxcvbn m (all the keyboard buttons in an orderly way) to a search engine to see what comes up. Then finds definitions for it and then adds a new one...

Busted.(:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Publiserat på TPB efter nerstängningen i sommars.

Just some stats...

Just some stats... ... here are some reasons why TPB is down sometimes -

and how long it usually takes to fix:

* Tiamo gets *very* drunk and then something crashes: 4 days

* Anakata gets a really bad cold and noone is around: 7 days

* The US and Swedish gov. forces the police to steal our servers: 3 days

.. yawn.

EDIT:

Hittade en rolig sida med gammla serietidningsklipps som var lite lustiga :wub:

Smakprov:

funnycomic_jla_861197_0.jpg

funnycomic_capwank_861197_1.jpg

funnycomic_jokersboner_861197_2.jpg

funnycomic_jokerboner1_861197_3.jpg

http://www.yesbutnobutyes.com/archives/200...5_unintent.html

EDIT 2:

Stephen Lynch - Superhero live :lol:

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det här bli mer sant?

1. När vi säger att vi kommer förbi och tittar på problemet, logga ut och ta rast. Det är inga problem för oss att minnas 2 500 användares lösenord

2. När du ringer och vill ha din dator flyttat måste du begrava den under tonvis av postkort, babykort, uppstoppade djur, torkade blommor, troféer och recept. Vi har inte själva ett liv och blir djupt rörda om vi får en glimt av ditt.

3. När vi skickar viktig post som talar om vitala funktioner är det lugnt att radera posten, med en gång och utan att läsa den. Vi håller säkert bara på att kolla våra adresslistor.

4. När vi äter lunch vid skrivbordet är det fritt fram att störa oss med dina problem och förvänta lösningar direkt. Vi är skapade för att tjäna och är alltid redo för datorproblem.

5. När vi hämtar kallt vatten, tar kafferast eller umgås är vi också redo för tekniska frågor. Den egentliga orsak till dessa mänskliga aktiviteter är att erbjuda oss för dem som inte har e-post eller telefon.

6. Skriv alla viktiga meddelanden med VERSALER. Mail-servern uppfattar dessa som brådskande och levererar dom därför mycket snabbare till mottagaren.

7. Om kopiatorn, faxen eller kaffebryggaren inte fungerar - ring oss. Det är säkert någon form av elektronik i den.

8. Om det är fel på din hemdator, så ställ den på en stol, utan namn, telefonnummer, utan felbeskrivning. Vi älskar spännande mysterier.

9. När vi försöker guida dig på telefon - passa på att läsa tidningen samtidigt. Vi förväntar oss inte att DU ska göra något, vi bara pratar med oss själva.

10. När det erbjuds utbildning i kommande system - glöm det. Vi är kvar här när du behöver personlig assistans.

11. Om skrivaren inte fungerar, skicka utskriften minst 20 gånger. Det är ett känt faktum att utskriftsjobb försvinner ut i rymden utan orsak.

12. Om skrivaren fortfarande inte fungerar efter de 20 försök, skicka utskriften till samtliga skrivare. Det är säkert en av dom som fungerar.

13. Undvik hjälp-programmen på datorn. De är bara för totalidioter.

14. Om du går en kvällskurs i data, får du gärna uppdatera drivrutinerna i din egen och andras datorer. Vi är bara tacksamma över att få söka och rätta fel timmar efter du gått hem.

15. Säg aldrig tack för hjälpen. Vi är helt nöjda med ”Det har ju du lön för…”

16. När vi frågar om det är installerat något nytt på din dator, ljug. Det angår bara dig vad du har på datorn.

17. Om sladden från musen hela tiden välter kortet på din hamster, är det lugnt att lägga sladden under datorn. Sladdar är gjorda för stora belastningar och vassa kanter.

18. Om mellanslagstangenten inte fungerar är det säkert en uppdatering av Gustav som är orsaken. Tangentbord fungerar nämligen bäst om de fylls upp med smulor, gem och kaffe.

19. Om du får ett meddelande typ 'Är du helt säker' skall du omgående trycka Enter. Om du inte vore säker hade du väl aldrig börjat!

20. Tala om för oss att du inte vet ett piss om skiten. Vi älskar, när det behov du har för professionell hjälp, benämnas 'sk*t'

21. Om det behövs bytas toner i skrivaren, måste du tillkalla oss. Det att byta toner är en extremt teknisk krävande uppgift. Hewlett Packard rekommenderar att endast göras av högt utbildade personer - t.ex. kärnfysiker.

22. Om det är något fel på din dator - låt din sekreterare tillkalla teknisk assistans. Det finns ingenting som är mera givande än att tala med en, som inte ens vet vad som är problemet.

23. Om du tar emot ett filmklipp på 30 Mb skicka det omgående vidare till samtliga på nätet. Det finns gott om plats på mail-servern.

24. Tänk inte ens tanken att dela upp jättestora utskriftsjobb i mindre utskrifter. Gud förbjuda att någon annan kommer in i kön med en enkelt liten brådisutskrift.

25. Om du ser en av oss i COOP på lördag eftermiddag är du mycket välkommen med frågor. Vi jobbar 24 timmar i dygnet, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året.

26. Om din son läser data - låt honom använda din kontorsdator till sina projekt. Vi hjälper gärna när hans piratkopia av Visual Basic får SQL-servern att krascha

27. Glöm inte att det är en otrolig hjälp om du kan berätta att förra gången någon gjorde något på datorn fungerade det. Denna information är nyckeln till allt.

28. Om du tar med din privata PC så vi kan fixa den, får du inte glömma att tala om hur bråttom det är av hänsyn till dina barns behov av att spela WoW. Vi fixar det omgående på fritiden som ändå avvecklas på kontoret. Alla vet ju att vi ändå bara sitter och surfar på Internet.

29. Du är mycket välkommen att ladda ner och installera program från Internet. Om de inte fungerar eller får din dator att bryta ihop så fixar vi mer än gärna datorn. Varje gång du gör om det.

30. Det är helt okej att du ringer vrålförbannad och klagar på att något med din dator inte har fungerat på flera veckor, trots att det är första gången du ringer om det. Vår telepatiska förmåga ska sträcka sig över alla de hundratals datorer vi servar.

31. Anmäl gärna ett fel som sen visar sig egentligen vara något helt annat. Exempelvis ”Skrivaren fungerar inte, det går inte att skriva ut.”, så visar det sig att det är din Explorer som har hängt sig.

32. Ring oss gärna tidigt på morgonen, innan vi knappt har kommit upp ur sängen. Och ställ då dessutom den förvånade frågan ”Oj, väckte jag dig?”. Efter det att vi har kvävt en massa svordomar och förklarar snällt att vi inte har börjat jobba än, fortsätt ändå att beskriva ditt problem. Det gör inget. Vi lyssnar glatt.

33. När vi har tröttnat på att ni ringer oss på mobilen i tid och otid, stänger vi av den direkt efter arbetstidens slut och sätter på när vi börjar igen. Men låt inte det stoppa er, använd er av Eniro eller Hitta.se för att leta reda på vårt hemnummer, och ring dit. Datafolk har ju ändå inga familjer eller respektive som de umgås med på fritiden.

34. Om ni på något sätt har lyckats lösa problemet ni kontaktade oss om, ring oss inte och meddela detta, vad ni än gör! Vi har ju ändå inget annat att göra, så att komma till er arbetsplats är som en spännande utflykt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...