Jump to content

Vad är typiskt GTAsajtens Forum?

KalleR
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Precis, många hemsidor mår bäst i 1280x1024 idag, likaså program där smärtgränsen ligger på minst 1024x768 enligt mig.

Men ögonen mår bäst i 1024x768, smärtgränsen ligger högst på 1280x1024 enligt mig.

många high-tech-fånar sitter med glasögon (eller linser (ännu mer high-tech) ) och där ligger orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det tycker jag i alla fall. Mycket skönt och roligt folk, till exempel. Det finns en anledning till att man stannar, om allt bara var pest skulle man dra.

Wow, du drog ett exempel, och sen har vi 7 sidor med negativa?

Jag säger inte att detta är Auschwitz och alla hatar att vara här. Jag säger att det finns mer negativa än posetiva saker att säga om forumet. Ingen har sagt att det är dåligt med negativa saker. Jag tycker det är skoj att folk tjurar på varandra för minsta lilla, för då kan man reta upp dom ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överseriösa och övermogna attityder, typ.

Jag kanske tolkar din post på ett annan sätt men det finns många som ser sig själva som typ "VIP" medlem. Typ som att dom betalat som på PA, och kan bestämma vilka trådar som är bra och så klart så måste dom tillföra nåt, annars ska det rappoteras. Om en tråd är onödig, varför kan man inte bara strunta att gå in i den?

Tweak du sa att man kan säga positiva, det stämmer att man kan så här kommer positivt. Om jag behöver hjälp med ett GTA-spel (just nu är det bara VCS jag kanske ber om hjälp för jag har varvat dom andra, men kanske jag kommer be om hjälp när GTA4 finns) så finns det bra och snälla medlemmar (som henkijob) som ger snabba och bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto: Det är klart man får använda talspråk på Internet! MSN speciellt men även forum är ofta bara konversationer och "dom" är, även enligt språkvetarna, tillåtet i sådana sammanhang. Men att blanda mellan "de", "dem" och "dom" eller använda "de" och "dem" fel måste däremot motarbetas!

Du har fullständigt rätt. Det bör dock tilläggas att jag inte var 100% seriös i mitt inlägg. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske tolkar din post på ett annan sätt men det finns många som ser sig själva som typ "VIP" medlem. Typ som att dom betalat som på PA, och kan bestämma vilka trådar som är bra och så klart så måste dom tillföra nåt, annars ska det rappoteras. Om en tråd är onödig, varför kan man inte bara strunta att gå in i den?

Tweak du sa att man kan säga positiva, det stämmer att man kan så här kommer positivt. Om jag behöver hjälp med ett GTA-spel (just nu är det bara VCS jag kanske ber om hjälp för jag har varvat dom andra, men kanske jag kommer be om hjälp när GTA4 finns) så finns det bra och snälla medlemmar (som henkijob) som ger snabba och bra svar.

Typiskt gtasajten är när medlemmar skriver andra medlemmars namn fel!

Henkibojj ska de va !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, du drog ett exempel, och sen har vi 7 sidor med negativa?

Jag säger inte att detta är Auschwitz och alla hatar att vara här. Jag säger att det finns mer negativa än posetiva saker att säga om forumet. Ingen har sagt att det är dåligt med negativa saker. Jag tycker det är skoj att folk tjurar på varandra för minsta lilla, för då kan man reta upp dom ännu mer.

Aha okej, jag tycker att det finns mer positivt i alla fall. Och om du gillar att folk tjurar, då är det ju positivt :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ögonen mår bäst i 1024x768, smärtgränsen ligger högst på 1280x1024 enligt mig.

många high-tech-fånar sitter med glasögon (eller linser (ännu mer high-tech) ) och där ligger orsaken.

Varför är 1024x768 bättre för ögonen? Vad är skillnaden? Att saker är mindre? Då beror det ju på skärmstorleken också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är 1024x768 bättre för ögonen? Vad är skillnaden? Att saker är mindre? Då beror det ju på skärmstorleken också.

På plattskärmar är det ju bara en upplösning som gäller dvs 1280x1024 på 17" och 19". Men vad jag har hört är det många proffs inom bildhantering som föredrar CRT. 21" i 1600x1400 är ju stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På plattskärmar är det ju bara en upplösning som gäller dvs 1280x1024 på 17" och 19". Men vad jag har hört är det många proffs inom bildhantering som föredrar CRT. 21" i 1600x1400 är ju stabilt.

Det är väl om jag inte minns felt fel för att dom har bättre färgåtergivning? Högre uppdateringsfrekvenser också men det kanske inte bildhanterare behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl om jag inte minns felt fel för att dom har bättre färgåtergivning? Högre uppdateringsfrekvenser också men det kanske inte bildhanterare behöver.

19" platt var rena mardrömmen för en kille som jag snackade med bla pga pixelavstådet, men han är rätt nördig på sånt där :mellow:

---

Typiskt för GTAsajten: Bra blandning mellan höger och vänsterfolk i de politiska diskussionerna. Bra bredd på utbudet i musiktips-tråden (även om jag nästan aldrig ser nån som tipsar om mina favoritlåtar). Och det här skrev jag bara för att detta inlägg inte skulle bli off topic.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typsikt GTAsajten är att vi är bögar! Åh, knulla mig!
Gärna.

Vad jag finner typiskt är uppmärksammat spam.

"HEJ LOL SNOPP DIN MAMAMAM KRUKA"

"Spam..."

"Här luktar det spam..."

"Vilket spam"

"Denna tråden kommer låsas"

"report.. spam"

"Report, välkommen till forumet"

"Edit, det var inget... Edit, jo förresten, report"

"Report -_- "

Och sedan återvändsgränderna.

"JAG HAR STÖRST E-KUK!"

"Men det kvittar väl, det är väl för fan inte vad det handlar om?+++++ -_-:):D(w00t) :(

"[bra argument]"

"[Håller med bra argument"

"Men det är ju inte vad skiten handlar om"

"[Nytt bra argument som alla håller med"

"Men det är ju inte vad det handlar om :mellow: "

"[Nya bra argument]"

"MEN FÖR FAN FATTA NÅGON JÄVLA GÅNG VAD JAG SÄGER DÅ :'( :'( :'( "

Och sedan att man måste dra så mycket exempel.

"Såhär tycker jag att det är när det här händer;

'Blablablabla'

'Bloblobloblo'

Blibliblibliblibliblib'

'aa'"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gärna.

Vad jag finner typiskt är uppmärksammat spam.

"HEJ LOL SNOPP DIN MAMAMAM KRUKA"

"Spam..."

"Här luktar det spam..."

"Vilket spam"

"Denna tråden kommer låsas"

"report.. spam"

"Report, välkommen till forumet"

"Edit, det var inget... Edit, jo förresten, report"

"Report -_- "

Och sedan återvändsgränderna.

"JAG HAR STÖRST E-KUK!"

"Men det kvittar väl, det är väl för fan inte vad det handlar om?+++++ -_-:P:(:unsure::(

"[bra argument]"

"[Håller med bra argument"

"Men det är ju inte vad skiten handlar om"

"[Nytt bra argument som alla håller med"

"Men det är ju inte vad det handlar om :lol: "

"[Nya bra argument]"

"MEN FÖR FAN FATTA NÅGON JÄVLA GÅNG VAD JAG SÄGER DÅ :'( :'( :'( "

Och sedan att man måste dra så mycket exempel.

"Såhär tycker jag att det är när det här händer;

'Blablablabla'

'Bloblobloblo'

Blibliblibliblibliblib'

'aa'"

Jag säger som jag har gjort förut:

Om det inte passar så...

Knulla mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor