Jump to content

Vad är typiskt GTAsajtens Forum?

KalleR
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att det blir mycket klagomål om man särskriver eller stavar fel, man kan ju endå förstå vad personen har skrivit och om inte det, då måste man ha stavat riktigt mycket fel som tex. tjenare=rranetj

Det stämmer. Och folk vet inte varför vissa stavar dåligt, det finns anledningar.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer. Och folk vet inte varför vissa stavar dåligt, det finns anledningar.

Om ingen skulle säga till så vet ju inte felstavaren att han gör fel, det gäller oavsett om vederbörande har dyslexi eller inte.

Solid_X: Det stavas ändå. Skulle du vetat det nästa gång du använder ordet om jag inte hade påpekat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det blir mycket klagomål om man särskriver eller stavar fel, man kan ju endå förstå vad personen har skrivit och om inte det, då måste man ha stavat riktigt mycket fel som tex. tjenare=rranetj

Nej!

Jag tycker att det klagas alldeles för lite på folks stavning och grammatik. Särskilt särskrivningar, de&dem-fel och stod/stog m.m. bör utsättas för den strängaste kritik! Det svenska skriftspråket bör hålla en hög standard och får ICKE förfalla i språklig dekadens! Det här är inte Svenska Akademien eller regeringskansliet eller någon annan förslöad institution; nej, det här är gtasajtens dyrbara och aktade forum och här skall det råda grammatisk korrekthet ad infinitum! 08zu_858992_0.gif

Satan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto: Det är klart man får använda talspråk på Internet! MSN speciellt men även forum är ofta bara konversationer och "dom" är, även enligt språkvetarna, tillåtet i sådana sammanhang. Men att blanda mellan "de", "dem" och "dom" eller använda "de" och "dem" fel måste däremot motarbetas!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ingen skulle säga till så vet ju inte felstavaren att han gör fel, det gäller oavsett om vederbörande har dyslexi eller inte.

Solid_X: Det stavas ändå. Skulle du vetat det nästa gång du använder ordet om jag inte hade påpekat?

Ja det skulle jag, råkade bara bli ett "e" istället för ett "ä" :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor