tommy killer Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Kommer kanske skaffa det i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Jag undrade med andra ord varför du vill köpa Vista över huvud taget, med tanke på prislappen bland annat. Men du kanske inte är en sådan som brukar piratkopior, i vilket fall jag förstår dig. Edit: Med, inte men. Nee, precis.. Varför jag överhuvudtaget skulle vilja köpa det? Jaa du, om jag nu gör det efter 2-3 år så har jag haft XP i 6-7 år då jag för första gången fick det 2002 och då vill jag förmodligen ha något fräscht och nytt. Dessutom vet jag inte hur mycket Windows Vista kommer kosta/kostar, någon som vet ? Jag är liksom inte så insatt i självaste ämnet, vet inte ens om det har kommit ut, stog på aftonbladet för några dagar sedan att privatpersoner börjas det sälja till den 30 Januari 2007, men då kan jag ha fel också. Men jag vet inte ens om jag SKA köpa det eftersom XP duger väldigt bra, ser liksom inga mer skäl varför man ska köpa det förutom att det säkert är bättre och att det är nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Det är inte billigt precis. Vista Ultimate kostar 5000 kronor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Förstog inte meningen direkt men som jag sa har jag inget behov att köpa det, låter lite som du försöker få mig att köpa det Sedan om det är sobert att inhandla Vista, det får man liksom avgöra själv. Men varför handla just svindyra Ultimate då? Jag kommer nog bara att inhandla Home Basic eftersom jag hatar fula jävla Aero. Men om du tycker att Aero är snyggt kan du väl handla Home Premium? Det enda du går miste om från Ultimate är hårddiskkryptering (tro mig, du behöver det inte), Backup (finns bättre alternativ gratis eller för en liten peng) och Remote Desktop (huur många gånger använder du det tror du?). Läs här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Det är inte billigt precis. Vista Ultimate kostar 5000 kronor. Oo jä*lar, då blir det nog inte ultimate i framtiden utan jag kommer isåfall nog köpa "home basic" eller "home premium". Vet inte vilken men med "R2D2" hårda kritik mot "home premium" då blir det nog basic men det får jag se i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Är det tvång på att köpa Vista? Nullar. Inte riktigt, men iomed att alla nya spel och program kommer enbart vara för Vista så kommer man till slut vara tvungen att ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Remote Desktop (huur många gånger använder du det tror du?). WTF? Finns det ingen Remote Desktop i Home? Kasst :/ Då blir det att skaffa Business eller Ultimate.. Använder remote desktop nårra gånger i veckan så.. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 (redigerad) Vet inte vilken men med "R2D2" hårda kritik mot "home premium" då blir det nog basic men det får jag se i framtiden. Äh. Gillar du Aero, köpt Home Premium. Skillnaden i pris är bara $40. Dom andra funktionerna som finns i Home Premium ser jag ingen användning för (förutom om man har laptop) även om Media Center som följer med (och integration med XBOX 360) verkar ganska sött. WTF? Finns det ingen Remote Desktop i Home? Kasst :/ Då blir det att skaffa Business eller Ultimate.. Använder remote desktop nårra gånger i veckan så.. xD Jo. Det finns 2 stycken Home-versioner. Basic och Premium. Premium är $40 dyrare och innehåller Remote Desktop. Usch vad rörigt allt blev, ska jag skapa en ny tråd och förklara allting? Redigerad 4 december, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Remote Desktop är livsviktigt Att nya spel endast skulle funka till Vista tror jag är tjurbajs. Speltillverkarna skulle förlora så mkt på att tillverka spel som inte stödjer xp. DX10-grafiken kan man leva utan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Remote Desktop är livsviktigt Att nya spel endast skulle funka till Vista tror jag är tjurbajs. Speltillverkarna skulle förlora så mkt på att tillverka spel som inte stödjer xp. DX10-grafiken kan man leva utan. Crysis ska bara funka med Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Att nya spel endast skulle funka till Vista tror jag är tjurbajs. Speltillverkarna skulle förlora så mkt på att tillverka spel som inte stödjer xp. DX10-grafiken kan man leva utan. Spel som kräver DX10 kommer inte att funka på XP (t.ex. Crysis) men att inga nya spel kommer att funka på XP, det är skitsnack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Äsch, allt är för dyrt. Speciellt om man nu bara tänker göra spel som Vista stöder, men det tror jag inte så mycket på. Ska väl köpa PS 3 som kommer ut i vår eller XBOX 360. Alla spel på PC blir så tråkiga och det är i stort sett bara First-shooter (?) spel som duger till datorspelande. Om man ska spela spel ska det vara på en bra konsol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Äsch, allt är för dyrt. Speciellt om man nu bara tänker göra spel som Vista stöder, men det tror jag inte så mycket på. Ska väl köpa PS 3 som kommer ut i vår eller XBOX 360. Alla spel på PC blir så tråkiga och det är i stort sett bara First-shooter (?) spel som duger till datorspelande. Om man ska spela spel ska det vara på en bra konsol Det bestämmer inte du, det är en smaksak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Det bestämmer inte du, det är en smaksak. Joo kanske hade fel i att jag inte skrev det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Får se vad andra tycker först innan jag skaffar. Får nog uppdatera eller köpa mig en ny dator innan jag skaffar det iallafall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Jo. Det finns 2 stycken Home-versioner. Basic och Premium. Premium är $40 dyrare och innehåller Remote Desktop. Meep? http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...ns/default.mspx Remote Desktop är inte ikryssat, que? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Meep? http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...ns/default.mspx Remote Desktop är inte ikryssat, que? Ouch. Jo, nu blandade jag ihop det. Det finns ju dock alternativ till Windows inbyggda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Ska nog skaffa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Usch vad rörigt allt blev, ska jag skapa en ny tråd och förklara allting? Gärna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts