Jump to content

Barndomens fina minnen

Littlemanie
 Share

Recommended Posts

Har tre otrevliga minnen från "de bästa åren"

1) Jag gick balansgång en meter upp i luften på ett balansredskap i en lekpark. Jag rammlar med båda benen på olika sidor av redskapet och får plankan man balanserade på mellan benen. Gjorde jävligt ont.

2) Jag skulle klättra upp i en ribbstol med ett rpe knutet runt midjan som satt fast längst upp i ribbstolen (Vi skulle typ leka Fångarna på fortet). Jag klättrar till toppen och rammlar ner och blir hängandes i midjan. Fick ingen luft.

3) jag jagade min kompis genom fritis. Nu var det så att en dörr som gått sönder ersatts av en madrass som blockerade dörröppningen. Min kompis stannar vid madrassen eftersom han inte kan springa vidare in i nästa rum. Men stannar gör inte jag. Jag åker in med huvudet före i min kompis skalle. Tappade en vuxentand. Har en plastprotes nu.

Har många fler smärtsamma minnen. Men orkar inte skriva dem.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja,sen fanns det ju de där jävla gogos med,ja. :huh: De där jävla alien gubbarna man spela med. Typ som kula eller något. :wub:

Japp, de jävla jävlarna minns jag. ( :wub: )

Sen fanns det något som var gjort i mer "mjuk plast"/gummi som hette "minibobblingar" eller "minigogglingar"..Ah, minns inte. Vet ni vilka jag menar?

- Svinballa, minns jag var min åsikt om dem. Det var jetehrespekt att ha en helsvart eller en självlysande! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen fanns det något som var gjort i mer "mjuk plast"/gummi som hette "minibobblingar" eller "minigogglingar"..Ah, minns inte. Vet ni vilka jag menar?

- Svinballa, minns jag var min åsikt om dem. Det var jetehrespekt att ha en helsvart eller en självlysande! :huh:

Ja, de minns jag, man gick in några stycken på toaletten och släckte ljuset... OJ!, var vi verkligen så perversa i den åldern ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en polare lekte polis och tjuv på hans tomt någon gång runt millenieskiftet. Jag var polis och skulle jaga honom och när jag kom ifatt honom på baksidan av huset så stod han där med en grep i handen (!). Jag satte högra foten som broms i marken och då kastade han i väg grepen som nålade fast foten. Tre av spetsarna på grepen gick in i foten, två av dom gick igenom hela. Buhu, fick åka till vårdcentralen, ta spruta och sy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe :)

Jag kommer ihåg ett minne från när jag var 15-16 år, Jag var tjejtjusare då...

Jag gick in i killarnas omklädningrum (vad annars? :) ) och så såg jag en person med långt hår.

Jag gick fram till denne och lutade mig mot skåpet och sa:

-Vad gör en sån snygg tjej som du på ett ställe som det här...?

Personen vänder sig förvånat om. Det var en kille... ;)

Hahaha :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick in i killarnas omklädningrum (vad annars? :) ) och så såg jag en person med långt hår.

Hahaha (w00t)

Hade ett liknande minne för ett år sedan :) .. Var desperat efter att ha en tjej för jag tävlade med en kompis.. Jag och min kompis gick in i omklädningsrummet och sen står där en riktigt fin person, långt blont hår, personen var perfekt.

Jag sa tyst för mig själv "Jävlar", och självklart hörde personen det och vände sig en stor finnig kille med stora lila glasögon och sa med grov röst "Vad vill du då lillskit?", och jag svarade "Oj, jag tror jag råka glömma mina skor på fotbollsplanen"

Och min kompis skratta åta helsike (w00t)

Nästan den pinsamaste upplevelsen under mitt 14 ½ åriga liv :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ett liknande minne för ett år sedan ;) .. Var desperat efter att ha en tjej för jag tävlade med en kompis.. Jag och min kompis gick in i omklädningsrummet och sen står där en riktigt fin person, långt blont hår, personen var perfekt.

Jag sa tyst för mig själv "Jävlar", och självklart hörde personen det och vände sig en stor finnig kille med stora lila glasögon och sa med grov röst "Vad vill du då lillskit?", och jag svarade "Oj, jag tror jag råka glömma mina skor på fotbollsplanen"

Och min kompis skratta åta helsike :)

Nästan den pinsamaste upplevelsen under mitt 14 ½ åriga liv :)

hahaha :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hahaha :)

Allra pinsamaste var när jag och en snygg tjej och hennes ena kompis och min kompis var ute och sånt (2 månader sedan),

Vi gick till tjejen och vi pratade om allt, sen fick min kompis för sig att vi skulle gå ut och hoppa på hennes studsmatta och sånt.

Alla hoppa och hade roligt. Han hade inte skärp på mig så jag höll i brallorna hela tiden, och sen skulle jag hoppa extra högt så jag tog bort min hand och alla andra hoppade samtidigt, eftersom jag är minst av alla så flög jag riktigt högt och tappa brallorna!!

Och dom andra as garvade, till och med den snygga tjejen, men allt ordnade sig igen ;)

Nu har jag absolut inga minnen kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha :P

Du gick in i killarnas omklädningsrum, såg en person och trodde det var en tjej ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns när jag råkade sätta i halsen.

Jag var väl en 6 år, sög en hård godis - stort som ett äpple, ja, det var iaf så det kändes då den sen helt plötsligt slank ner i halsen. Jag fick andnöd. Men den slank tills sist till rätt strupe efter att jag hade fått några rejäla smällar på ryggen av min pappa. Tog flera dagar innan halsen kändes klumpfri efter den olyckan.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor