Renard Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 (redigerad) Har tre otrevliga minnen från "de bästa åren" 1) Jag gick balansgång en meter upp i luften på ett balansredskap i en lekpark. Jag rammlar med båda benen på olika sidor av redskapet och får plankan man balanserade på mellan benen. Gjorde jävligt ont. 2) Jag skulle klättra upp i en ribbstol med ett rpe knutet runt midjan som satt fast längst upp i ribbstolen (Vi skulle typ leka Fångarna på fortet). Jag klättrar till toppen och rammlar ner och blir hängandes i midjan. Fick ingen luft. 3) jag jagade min kompis genom fritis. Nu var det så att en dörr som gått sönder ersatts av en madrass som blockerade dörröppningen. Min kompis stannar vid madrassen eftersom han inte kan springa vidare in i nästa rum. Men stannar gör inte jag. Jag åker in med huvudet före i min kompis skalle. Tappade en vuxentand. Har en plastprotes nu. Har många fler smärtsamma minnen. Men orkar inte skriva dem. Redigerad 5 december, 2006 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Ja,sen fanns det ju de där jävla gogos med,ja. De där jävla alien gubbarna man spela med. Typ som kula eller något. Japp, de jävla jävlarna minns jag. ( ) Sen fanns det något som var gjort i mer "mjuk plast"/gummi som hette "minibobblingar" eller "minigogglingar"..Ah, minns inte. Vet ni vilka jag menar? - Svinballa, minns jag var min åsikt om dem. Det var jetehrespekt att ha en helsvart eller en självlysande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Sen fanns det något som var gjort i mer "mjuk plast"/gummi som hette "minibobblingar" eller "minigogglingar"..Ah, minns inte. Vet ni vilka jag menar? - Svinballa, minns jag var min åsikt om dem. Det var jetehrespekt att ha en helsvart eller en självlysande! Ja, de minns jag, man gick in några stycken på toaletten och släckte ljuset... OJ!, var vi verkligen så perversa i den åldern ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 För mig dom hette mini bogglings ^^ man fick dom i kellogg's frosties ett tag också, där kunde man få dom jätte respektflyllda "guld bogglesarna" och jag hade en sån jag hade fått av en äldre polare och jag var konungen av sånt tills dom slutade vara poppis i trean eller något^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Man var väl runt 10 år, Balrogs alla legendender spelade fortfarande och Peter Lundin gjorde comeback tillsammans med Thomas Brottman, Christian Hellström, Linus Jönsson, Conny Svensson och Bruno Lundberg i Idrottshuset i Tumba. 2002 tror jag att det var. Det var riktigt fina tider det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Jag och en polare lekte polis och tjuv på hans tomt någon gång runt millenieskiftet. Jag var polis och skulle jaga honom och när jag kom ifatt honom på baksidan av huset så stod han där med en grep i handen (!). Jag satte högra foten som broms i marken och då kastade han i väg grepen som nålade fast foten. Tre av spetsarna på grepen gick in i foten, två av dom gick igenom hela. Buhu, fick åka till vårdcentralen, ta spruta och sy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Hehe Jag kommer ihåg ett minne från när jag var 15-16 år, Jag var tjejtjusare då... Jag gick in i killarnas omklädningrum (vad annars? ) och så såg jag en person med långt hår. Jag gick fram till denne och lutade mig mot skåpet och sa: -Vad gör en sån snygg tjej som du på ett ställe som det här...? Personen vänder sig förvånat om. Det var en kille... Hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Hehe Jag kommer ihåg ett minne från när jag var 15-16 år, Jag var tjejtjusare då... Jag gick in i killarnas omklädningrum (vad annars? ) och så såg jag en person med långt hår. Jag gick fram till denne och lutade mig mot skåpet och sa: -Vad gör en sån snygg tjej som du på ett ställe som det här...? Personen vänder sig förvånat om. Det var en kille... Hahaha Hade ett liknande minne för ett år sedan .. Var desperat efter att ha en tjej för jag tävlade med en kompis.. Jag och min kompis gick in i omklädningsrummet och sen står där en riktigt fin person, långt blont hår, personen var perfekt. Jag sa tyst för mig själv "Jävlar", och självklart hörde personen det och vände sig en stor finnig kille med stora lila glasögon och sa med grov röst "Vad vill du då lillskit?", och jag svarade "Oj, jag tror jag råka glömma mina skor på fotbollsplanen" Och min kompis skratta åta helsike Nästan den pinsamaste upplevelsen under mitt 14 ½ åriga liv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Hade ett liknande minne för ett år sedan .. Var desperat efter att ha en tjej för jag tävlade med en kompis.. Jag och min kompis gick in i omklädningsrummet och sen står där en riktigt fin person, långt blont hår, personen var perfekt. Jag sa tyst för mig själv "Jävlar", och självklart hörde personen det och vände sig en stor finnig kille med stora lila glasögon och sa med grov röst "Vad vill du då lillskit?", och jag svarade "Oj, jag tror jag råka glömma mina skor på fotbollsplanen" Och min kompis skratta åta helsike Nästan den pinsamaste upplevelsen under mitt 14 ½ åriga liv hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 hahaha Allra pinsamaste var när jag och en snygg tjej och hennes ena kompis och min kompis var ute och sånt (2 månader sedan), Vi gick till tjejen och vi pratade om allt, sen fick min kompis för sig att vi skulle gå ut och hoppa på hennes studsmatta och sånt. Alla hoppa och hade roligt. Han hade inte skärp på mig så jag höll i brallorna hela tiden, och sen skulle jag hoppa extra högt så jag tog bort min hand och alla andra hoppade samtidigt, eftersom jag är minst av alla så flög jag riktigt högt och tappa brallorna!! Och dom andra as garvade, till och med den snygga tjejen, men allt ordnade sig igen Nu har jag absolut inga minnen kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Hehe Jag kommer ihåg ett minne från när jag var 15-16 år, Jag var tjejtjusare då... Jag gick in i killarnas omklädningrum (vad annars? ) och så såg jag en person med långt hår. Jag gick fram till denne och lutade mig mot skåpet och sa: -Vad gör en sån snygg tjej som du på ett ställe som det här...? Personen vänder sig förvånat om. Det var en kille... Hahaha Du gick in i killarnas omklädningsrum, såg en person och trodde det var en tjej ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Du gick in i killarnas omklädningsrum, såg en person och trodde det var en tjej ? Ja, du har fattat . . . . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Ja, du har fattat . . . . Varför tror du att en tjej skulle vara i killarnas omklädningsrum ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Varför tror du att en tjej skulle vara i killarnas omklädningsrum ? Jag vettefan! Man tror ju det om en smal lång tjej med fint hår, iaf min första tanke var att hon var en tjej . . . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Jag vettefan! Man tror ju det om en smal lång tjej med fint hår, iaf min första tanke var att hon var en tjej . . . Om jag klampar in i killarnas omklädningsrum och ser en varelse är där inne så är inte min första tanke "Larma vakterna, en tjej är här inne !!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Om jag klampar in i killarnas omklädningsrum och ser en varelse är där inne så är inte min första tanke "Larma vakterna, en tjej är här inne !!" Sa jag att man skulle larma vakterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Sa jag att man skulle larma vakterna? Förstod du min ironi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Förstod du min ironi? Nej, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Minns när jag råkade sätta i halsen. Jag var väl en 6 år, sög en hård godis - stort som ett äpple, ja, det var iaf så det kändes då den sen helt plötsligt slank ner i halsen. Jag fick andnöd. Men den slank tills sist till rätt strupe efter att jag hade fått några rejäla smällar på ryggen av min pappa. Tog flera dagar innan halsen kändes klumpfri efter den olyckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Många minnen i ett, som sagt, en bild säger mer än tusen ord. http://img294.imageshack.us/img294/7536/p8130013ps4.jpg Här bodde jag i unga dar, fy fan så härliga tider jag har haft här. Kan inte annat än le när jag ser huset nuförtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts