Jump to content

Barndomens fina minnen

Littlemanie
 Share

Recommended Posts

Det behöver inte handla om skador och våld.

En gång när jag var på tivoli, jag var cirka 10 år, så vann jag en jätte stor nalle.

En liten tjej bredvid skrek åt sin mamma att hon ville ha en sånn nalle som jag vann.

Jag skulle ha fått skuldkänslor om jag bara gick ifrån henne så jag gav den stora nallen till den lilla tjejen.

Och hon greppa tag i den och gömde sig bakom barnvagnen och sa tack tyst.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

De enda jag minns är att jag va på kalas hos en tjej, först va alla i hennes rum men sen skulle vi till vardagsrummet å leka nånting, min kompis ville inte följa me så hon stannade kvar i rummet.

Sen när alla va i vardagsrummet förutom min kompis så tänkte jag att jag skulle hämta henne, så jag springer genon hallen mot den stängda dörren och *TJONG!*.... min kompis slänger upp dörren å jag får fläskläpp :D

mm barndomsminnen :P

Edit:Stavfel^^

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg en gång då jag fick ett yxblad på vänster handen, har ett inte så fint ärr kvar än.

Och en gång när jag skulle gå till en kompis... och gick in i fel hus, och hann och klä av mig och allt. Och vart ledsen för att han inte var där. :P

Och Powerrangers... :wub::wub: Brukade leka det med mina kompisar. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ett roligt minne från barndomen är:

Jag skulle sova över hos en kompis när jag gick i 3:an och han bodde nästan granne med mig.

På kvällen så kollade vi på Jurassic Park och sedan när den var slut vid runt elva-tiden så skulle vi lägga oss.

Han somnade snabbt men jag var så rädd att nå'n dinosaure skulle hoppa in genom fönstret och jag kollade hela tiden ut genom fönstret och till slut blev jag så rädd så jag väckte min kompis mamma och sa att jag går hem istället och då gjorde jag det också :wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och en gång när jag skulle gå till en kompis... och gick in i fel hus, och hann och klä av mig och allt. Och vart ledsen för att han inte var där. :wub:

Det hände mig också när jag var cirka 5 år..

Jag gick in i ett hus och klädde av mig och gick upp för trappan och sen satt där ett gäng gamlingar :wub:

Riktigt pinsamt !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag gick på sommarfritids (var kanske 11-12) så hade jag och en kompis en "taxi" vi byggt, lådbilstaxi är nog rätt ord, i vilket fall, vi körde för pokémonkort, och när vi skulle köra en av våra polare på en ganska brant backe med diken på båda sidorna gick snöret till fram axeln av (såklart) så lådbilen svängde och alla tre for ut för backen och vi for ur och lådbilen voltade och slogs i småbitar och våran "taxalåda" med korten i slets sönder, för den var gjord av en kartong, och alla korten for ut över hela diket och alla ungar kutade dit och tog våra kort istället för att bry sig om oss som låg och ojade oss 3 meter brevid. evil childs

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes ! Barndomsminnen.

Jag har säkert tagit upp mina två starkaste dagisminnen, well, here goes.

Jag och en kompis anordnade en sparkcykel-tävling mot två andra ungar. Den (Tävlingssträckan) gick runt hela dagiset och precis innan start/byteszon/mål fanns en ganska lång och brant backe. Efter första varvet låg min kompis efter, deras kille ledde alltså. När han passerade mig sträckte jag fram foten framför framhjulet på sparkcykeln, killen fick sig en trevlig flygtur och jag kunde briljera in i mål.

Jag fick massor skäll när jag väl kom tillbaka :)

Sedan ett minne till, yes.

Jag störde mig på en tjej som gick på samma avdelning. I alla fall, vi var ute en sommar dag och lekte, den där förbannade tjejen jagade mig lite smått (jag tror hon var kär i mig :> ), hur som helst, jag blev trött på henne och dällde henne helt enkelt. Hon ramlade och skrapade upp hela knät, och började stortjuta.

Det blev samtal, jag skyllde på att jag skulle gå ut på stigen, så sprang hon på min fot när jag gick ut. Hon fick en utskällning för att hon inte hade sett sig för tillräckligt noga ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer också ihåg när jag och min kompis Wille alltid gick hem till hans mormor efter skolan. Vi tog alltid tre godisbitar var, sen frågade hon alltid om jag verkligen fick äta godis på vardagarna för min mamma. Det är fina minnen det :>.

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg att när jag gick i 1:an eller 2:an så klättrade min kompis i ett jävla torn av trä. Så fastna han med foten och ramlade samtidigt. Så hände han där uppe och skrek att jag skulle hämta lärare men jag stod bara kvar och skrattade. Sen ramlade han ner i singelstenen. Så var han helt prickig i huvet. Av märkena från stenarna. Fan vad jag skrattar när jag tänker på det nu. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en sån där 3-hjulig rullator, sparkcykel eller va de va! som ja o ett par polare knöt efter hans moppe, kan väll ha vart ca 12 år då. var ute på en asfaltsväg o körde i ca 40, o plötsligt fastnade snörjäveln- i framskärmen, o de tog stopp o ja flög över styret o skrapa upp knät ganska krafftigt. Fick sy 13 stygn på utsidan o 2 på insidan. De är trevliga minnen de :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor