Jump to content

Mozilla VS Opera?

Cyper
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är du efter en minimal webläsare så är firefox2 det bättre alternativet. Det är din simpla webläsare med alla grund-inställningar och är väldigt moddar-vänlig, så du kan lätt anpassa utseendet till den stil som passar dig bäst. En bra funktion är alla nedladdningsbara s.k. "extensions" som lägger till fina funktioner till webläsaren. Jag har inte heller fått en pop-up sedan jag installerade Firefox.

Är du däremot ute efter en webläsare som har "allt" så är Opera bättre. Den har t.o.m. inbyggt torrent-hantering, dvs du behöver inte ett separat program för att ladda ned torrents. Menyerna som finns på vänster sida (går själv att byta om man vill) fungerar utmärkt. Klicka längst ut till vänster och välj var du vill titta - bokmärken? nedladdningar? kanske anteckningar? Allt finns där.

Båda är bra, så KalleRs råd är nog det bästa hittills - testa bägge och se vilken du tycker om. Jag personligen har båda installerade.

Och alla andra som bara svarar "Firefox!" eller "opera!" - försök tala om varför också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och alla andra som bara svarar "Firefox!" eller "opera!" - försök tala om varför också.

Okej, så nu är man tvungen att argumentera för varför man använder en viss webläsare?

Det är väl snarare om man säger "firefox är bäst" som man ska förklara varför man säger så.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor