hUNTR Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Hej, jag är ny här och har en fråga att ställa. Jag undrar om det är stor skillnad på PC och PS2 versionen av GTA:SA grafikmässigt? Själv har jag det på PS2 men funderar på att skaffa det till PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Hej, jag är ny här och har en fråga att ställa. Jag undrar om det är stor skillnad på PC och PS2 versionen av GTA:SA grafikmässigt? Själv har jag det på PS2 men funderar på att skaffa det till PC. Det beror ju på hur pass bra dator du har, grafiken kan bli sjukt snygg på PC om du har en värstingdator. Med låga inställningar (för dåliga datorer) kan jag tänka mig att PS2 är snyggare. Har inte sett PS2-versionen, men jag vet att när jag byter från mina låga inställningar till högre så blir det jä'ttesnyggt. Tyvärr laggar datorn för mig då så det är mest för screenshots jag höjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hUNTR Skrivet 30 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Det beror ju på hur pass bra dator du har, grafiken kan bli sjukt snygg på PC om du har en värstingdator. Med låga inställningar (för dåliga datorer) kan jag tänka mig att PS2 är snyggare. Har inte sett PS2-versionen, men jag vet att när jag byter från mina låga inställningar till högre så blir det jä'ttesnyggt. Tyvärr laggar datorn för mig då så det är mest för screenshots jag höjer. Min dator är relativt ny så det bör inte vara några problem på den fronten för mig. Men jag ville bara veta om det var stor skillnad mellan PS2 och PC versionen. EDIT: Lägger upp några screenshots sen när jag får spelet, så kan jag berätta hur det gick att spela. Redigerad 30 november, 2006 av hUNTR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Min dator är relativt ny så det bör inte vara några problem på den fronten för mig. Men jag ville bara veta om det var stor skillnad mellan PS2 och PC versionen. Jag brukade köra med alla grafikinställningar på max. Håller inte med om att det var sjukt snyggt, men mycket bättre än på PS2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 I och med att jag inte sett PS2-versionen kan jag inte svara på hur stor skillnad det blir, bara att det är jäkligt snyggt på PC med (nästan) högsta inställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hUNTR Skrivet 30 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Jag brukade köra med alla grafikinställningar på max. Håller inte med om att det var sjukt snyggt, men mycket bättre än på PS2. Okej, men vad har du för dator? Grafikkort mm. Det kan ju göra skillnad beroende på vad för grafikkort man har, själv har jag ett radeon x800xt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Jag har ram 1024 nåt grafikkort, med 256 mb, vet ej vad det står för Kan jag spela SA på högsta inställningarna med det? Redigerad 30 november, 2006 av SiXxe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hUNTR Skrivet 30 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Jag har ram 1024 nåt grafikkort, med 256 mb, vet ej vad det står för Kan jag spela SA på högsta inställningarna med det? Du måste specificera dig lite mer angående datorn, men 1024mb ram minne bör räcka så vitt jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Grafikkortet är typ PCI Express 256 mb stod det. Sen är hårddisken på 160 gb och den senaste Intel Pentium processorn. 3.0 G processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hUNTR Skrivet 30 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Grafikkortet är typ PCI Express 256 mb stod det. Sen är hårddisken på 160 gb och den senaste Intel Pentium processorn. 3.0 G processor. PCI Express är busstypen på moderkortet, står det inget mer angående grafikkortet som tex Nvidia eller Radeon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Grafikkortet är typ PCI Express 256 mb stod det. Sen är hårddisken på 160 gb och den senaste Intel Pentium processorn. 3.0 G processor. Och hur ska vi kunna veta det det med hjälp av Att du har ett PCI-e grafikkort En HD på 160BG Intel Pentium G? Vet inget om den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Och hur ska vi kunna veta det det med hjälp av Att du har ett PCI-e grafikkort En HD på 160BG Intel Pentium G? Vet inget om den Men senaste Intel Pentium med 3.0 i processor. Men kan försöka hitta en länk till den . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Men senaste Intel Pentium med 3.0 i processor. Men kan försöka hitta en länk till den . Men! PCI-e är inget grafikkort, Det är en modell av ett grafikkort. PCI-e används i dom nyare datorerna och AGP i dom äldre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Men! PCI-e är inget grafikkort, Det är en modell av ett grafikkort. PCI-e används i dom nyare datorerna och AGP i dom äldre Jaha, hur fan ska jag kunna veta det?! Jag kan fan inget om datorer . Finns det ingenstans där man kan se vad man har för grafikkort då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Det verkar som om datorn klarar spelet på högsta inställningarna, verkar som det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Jaha, hur fan ska jag kunna veta det?! Jag kan fan inget om datorer . Finns det ingenstans där man kan se vad man har för grafikkort då? Start > Kör > dxdiag. Enligt vad du skrivit så verkar du ha en normalbra dator, och eftersom SA har två år på nacken så borde det gå, möjligtvis att ditt graffekort kunde vara aningens bättre. Redigerad 30 november, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Annars kan ju nån länka hemsidan som man kan testa sin dator för olika spel?!?!?! oN TOPIC: DET ÄR GIGANTISK SKILLNAD!! På dator så flammar det inte lika mycket som på consoll. det stödjer högre upplösning och man kan MODDA!!! Och spela ONline! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hUNTR Skrivet 1 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 (redigerad) Har spelet nu och har gjort några uppdrag mm. Jag tycker inte att det är samma känsla som på PS2, men grafiken är betydligt vassare. Ska fortsätta spela det ett tag till på PC och se hur det blir när man kommer vidare. EDIT: Jag tycker att när man är ensam så kan man spela det på PC, men när man är med polare så är det mycket roligare på PS2. Redigerad 1 december, 2006 av hUNTR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Känslan kan förbättras om du köper en bra gamepad, jag rekommenderar Saiteks P990 eller P2600. P2600 har vibration, nackdelen är att de missat L3 och R3-knapparna, en stor miss tycker jag. Vill du ha skak och L3/R3 samtidigt finns ingen annan modell än den dyra, men trådlösa, P2900. Jag skaffade först en P880 (snyggare, större bild här) men den började bugga sig efter ett tag. Den hade L3/R3 men bara L1 och R1, inte L2 eller R2. Jag lämnade in den när den på nåt konstigt sätt gått sönder och ville byta till en som hade L1, L2, L3, R1, R2 och R3, plus att skakfunktion var en fördel. Så jag bytte till den som hade allt detta, P2600, men det visade sig att den hade inte L3/R3 trots att de sa det i butiken Men hursomhelst, P2600 som jag har nu är jätteskön och känns bättre än PS2-kontrollern till och med. Att den saknar L3/R3 gör inte så jättemycket, du kan sätta den vita och svarta knappen till det istället. Whoopie, offtopic igen, men den här gången tillförde det åtminstone nåt i ämnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hUNTR Skrivet 1 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 (redigerad) Känslan kan förbättras om du köper en bra gamepad, jag rekommenderar Saiteks P990 eller P2600. P2600 har vibration, nackdelen är att de missat L3 och R3-knapparna, en stor miss tycker jag. Vill du ha skak och L3/R3 samtidigt finns ingen annan modell än den dyra, men trådlösa, P2900. Jag skaffade först en P880 (snyggare, större bild här) men den började bugga sig efter ett tag. Den hade L3/R3 men bara L1 och R1, inte L2 eller R2. Jag lämnade in den när den på nåt konstigt sätt gått sönder och ville byta till en som hade L1, L2, L3, R1, R2 och R3, plus att skakfunktion var en fördel. Så jag bytte till den som hade allt detta, P2600, men det visade sig att den hade inte L3/R3 trots att de sa det i butiken Men hursomhelst, P2600 som jag har nu är jätteskön och känns bättre än PS2-kontrollern till och med. Att den saknar L3/R3 gör inte så jättemycket, du kan sätta den vita och svarta knappen till det istället. Whoopie, offtopic igen, men den här gången tillförde det åtminstone nåt i ämnet! Vet inte om det är värt att köpa en sådan eftersom jag har PS2 men om den inte kostar allt för mycket så är det nog inga problem. EDIT: bifogar en in-game bild, ganska snygg grafik. Redigerad 1 december, 2006 av hUNTR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts