Jump to content

GTA:SA på pc

hUNTR
 Share

Recommended Posts

Hej, jag är ny här och har en fråga att ställa.

Jag undrar om det är stor skillnad på PC och PS2 versionen av GTA:SA grafikmässigt?

Själv har jag det på PS2 men funderar på att skaffa det till PC. (w00t)

Det beror ju på hur pass bra dator du har, grafiken kan bli sjukt snygg på PC om du har en värstingdator. Med låga inställningar (för dåliga datorer) kan jag tänka mig att PS2 är snyggare. Har inte sett PS2-versionen, men jag vet att när jag byter från mina låga inställningar till högre så blir det jä'ttesnyggt. Tyvärr laggar datorn för mig då så det är mest för screenshots jag höjer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på hur pass bra dator du har, grafiken kan bli sjukt snygg på PC om du har en värstingdator. Med låga inställningar (för dåliga datorer) kan jag tänka mig att PS2 är snyggare. Har inte sett PS2-versionen, men jag vet att när jag byter från mina låga inställningar till högre så blir det jä'ttesnyggt. Tyvärr laggar datorn för mig då så det är mest för screenshots jag höjer.

Min dator är relativt ny så det bör inte vara några problem på den fronten för mig. Men jag ville bara veta om det var stor skillnad mellan PS2 och PC versionen. :)

EDIT: Lägger upp några screenshots sen när jag får spelet, så kan jag berätta hur det gick att spela. :D

Redigerad av hUNTR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukade köra med alla grafikinställningar på max. Håller inte med om att det var sjukt snyggt, men mycket bättre än på PS2.

Okej, men vad har du för dator? Grafikkort mm.

Det kan ju göra skillnad beroende på vad för grafikkort man har, själv har jag ett radeon x800xt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men senaste Intel Pentium med 3.0 i processor. Men kan försöka hitta en länk till den :D.

Men! :)

PCI-e är inget grafikkort, Det är en modell av ett grafikkort. PCI-e används i dom nyare datorerna och AGP i dom äldre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, hur fan ska jag kunna veta det?! Jag kan fan inget om datorer ^_^. Finns det ingenstans där man kan se vad man har för grafikkort då?

Start > Kör > dxdiag.

Enligt vad du skrivit så verkar du ha en normalbra dator, och eftersom SA har två år på nacken så borde det gå, möjligtvis att ditt graffekort kunde vara aningens bättre.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelet nu och har gjort några uppdrag mm.

Jag tycker inte att det är samma känsla som på PS2, men grafiken är betydligt vassare. :D:)

Ska fortsätta spela det ett tag till på PC och se hur det blir när man kommer vidare. ^_^

EDIT: Jag tycker att när man är ensam så kan man spela det på PC, men när man är med polare så är det mycket roligare på PS2.:P

Redigerad av hUNTR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känslan kan förbättras om du köper en bra gamepad, jag rekommenderar Saiteks P990 eller P2600. P2600 har vibration, nackdelen är att de missat L3 och R3-knapparna, en stor miss tycker jag. Vill du ha skak och L3/R3 samtidigt finns ingen annan modell än den dyra, men trådlösa, P2900.

Jag skaffade först en P880 (snyggare, större bild här) men den började bugga sig efter ett tag. Den hade L3/R3 men bara L1 och R1, inte L2 eller R2. Jag lämnade in den när den på nåt konstigt sätt gått sönder och ville byta till en som hade L1, L2, L3, R1, R2 och R3, plus att skakfunktion var en fördel. Så jag bytte till den som hade allt detta, P2600, men det visade sig att den hade inte L3/R3 trots att de sa det i butiken :)

Men hursomhelst, P2600 som jag har nu är jätteskön och känns bättre än PS2-kontrollern till och med. Att den saknar L3/R3 gör inte så jättemycket, du kan sätta den vita och svarta knappen till det istället. ^_^

Whoopie, offtopic igen, men den här gången tillförde det åtminstone nåt i ämnet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känslan kan förbättras om du köper en bra gamepad, jag rekommenderar Saiteks P990 eller P2600. P2600 har vibration, nackdelen är att de missat L3 och R3-knapparna, en stor miss tycker jag. Vill du ha skak och L3/R3 samtidigt finns ingen annan modell än den dyra, men trådlösa, P2900.

Jag skaffade först en P880 (snyggare, större bild här) men den började bugga sig efter ett tag. Den hade L3/R3 men bara L1 och R1, inte L2 eller R2. Jag lämnade in den när den på nåt konstigt sätt gått sönder och ville byta till en som hade L1, L2, L3, R1, R2 och R3, plus att skakfunktion var en fördel. Så jag bytte till den som hade allt detta, P2600, men det visade sig att den hade inte L3/R3 trots att de sa det i butiken :blink:

Men hursomhelst, P2600 som jag har nu är jätteskön och känns bättre än PS2-kontrollern till och med. Att den saknar L3/R3 gör inte så jättemycket, du kan sätta den vita och svarta knappen till det istället. :)

Whoopie, offtopic igen, men den här gången tillförde det åtminstone nåt i ämnet! >_<

Vet inte om det är värt att köpa en sådan eftersom jag har PS2 (w00t) men om den inte kostar allt för mycket så är det nog inga problem.

EDIT: bifogar en in-game bild, ganska snygg grafik.:huh:

post-12244-1165002084_thumb.jpg

Redigerad av hUNTR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor