Henkibojj Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Tjenare! Jag är nyfiken på vilket spelintro som är din absoluta favorit. Lägg youtube- eller andra videolänkar här, så kan vi frossa i häftiga spelintron som är värda att minnas av sin storskalighet, spänning, känsla eller kanske bara grafiken. Sen kan vi risa och rosa och kanske till slut utse vår absoluta favorit bland favoriter i spelintron. Min favorit, jag får fortfarande rysningar av den: Starcraft - BroodWar-introt Efter ungefär 3:15 kommer det som gör den här videon till min favorit. Marinsoldaten skriker i stridslarmet till sin kamrat, WHO'S IN CHARGE HERE? WHERE IS THE AIR SUPPORT?, varefter en massiv Battlecruiser visar sig. Skeppet innehåller generalerna över kriget som gått överstyr, och de diskuterar deras ställning och framtid i det här kriget. Vid 3:15 hörs en komradiostämma som frågar om deras nästa order, beslutet och musiken som följer ger mig rysningar efter att ha sett situationen som soldaterna utsätts för. Speciellt de allra sista sekunderna, man kan inte bli annat än medryckt. Så, förslag! Kommentarer! Tips! Videos!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Grim fandango... Check it out Så GRYMT skönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Battlefield 1942 och Metal Gear Soild 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Metal Gear Solid 2 och 3 samt Shadow of the Colossus. Och vem kan inte glömma Vice Citys underbara intro<3 Shadow of the Colossus intro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Håller helt med RadiuZ , han har riktigt bra smak den killen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Tänk på att vanliga cutscenes också är tillåtna, inte bara intron. Bra musik är också tillåtet som kriterium för ett asbra intro, och jag kan inte tänka mig nåt intro jag diggat musiken mer till än det här: The Secret of Monkey Island - På spanska, men det gör inget eftersom det inte finns tal. Intromusiken är fram till 1:36, sen är det vanligt. Men den är också bra! The Curse of Monkey Island - Musiken är fin, humorn finns där och det är väldigt vackert tecknat. Den visuella humorn är total, tycker jag, om man tycker om tecknad humor. Brutala ansiktsuttryck och roliga kommentarer. Speciellt kul är det att alla saker han längtar efter flyter förbi precis när han säger det också... A Pirate I Was Meant to Be (The Curse of Monkey Island) - Det är vid 2:45 det riktigt bra börjar, ni kan spola dit om ni inte vill ha retrokickar. Lägg helst direktlänkar, det är jobbigt att leta upp. Skriv gärna motivering varför filmen är bra, snygg, rolig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Klassiker! GT2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 (redigerad) Och vem kan inte glömma Vice Citys underbara intro<3 VC:s är lätt det bästa Redigerad 28 november, 2006 av SiXxe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 (redigerad) Introt till Warhammer 40.000: Dawn of war. är bra. INTROT FINNS HÄR! Redigerad 28 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 INTROT FINNS HÄR! Bättre med ljud? MED LJUD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Bättre med ljud? MED LJUD! Sant. Jag lägger in den länken i min förra post, med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Det finns hur många bra intron till Warcraft III/TFT som helst 1 2 Inte direkt ett intro, snarare ett outro (sista filmen i TFT) Det var bara ett urval av mina personliga favoriter, spela spelen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Final Fantasy X intro man kan helt enkelt inte hata det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Kingdom Hearts intro är inte heller så dåligt, rätt mäktigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 FFX's intro. Så jävla coolt! Får rysningar av det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 BF1942. Silent Hill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Warcraft III: Reign of Chaos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 (redigerad) Jag gillar intro't till UT2003 Return to Castle Wolfenstein har ett ganska coolt intro det med. Jag gillar BF2 introt, mest för musiken. 1942 var också coolt BF1924 introt --> http://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc Sen var det ett spel som ägde alla andra spel på intro... kommer dock inte ihåg vilket Redigerad 28 november, 2006 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 Jag gillar intro't till UT2003 Return to Castle Wolfenstein har ett ganska coolt intro det med. Jag gillar BF2 introt, mest för musiken. 1942 var också coolt Sen var det ett spel som ägde alla andra spel på intro... kommer dock inte ihåg vilket Total Annihalation (stavning?)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2006 (redigerad) Nja... gillar inte introt till det... Men C&C Generals Intro Samma med Act of War, som jag inte hittar på Youtube... Psychonauts http://www.youtube.com/watch?v=xalK6Gv8usw Redigerad 28 november, 2006 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts