Jump to content

Startsidor!

Hunter
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Samma här.

Vad menas egentligen med rrs?:shifty:

Det visste inte jag heller förrän det kom till PSP, då var det värt att kolla upp det. RSS är ett plugin/program som har listor över nerladdningsbart material, ofta musik och radiosändningar, men också text, bild och video. Till PSP (har inte testat på dator) går man in i webbläsaren och skriver in adressen till den RSS-feed man vill ha, tex SR podradio, där kan man välja vilken RSS-feed man vill "prenumerera på", som det heter. Sen när länken är tillagd går man ut ur webläsaren (på PSPn alltså, som sagt) och går in i RSS-menyn. Där har du listorna över alla länkar du lagt till, och du kan lyssna på alla ljudklipp/musikfiler som SR har lagt upp för just den strömkällan. Perfekt om man missat gårdagens program eller om man vill ha Ekot med sig, när som helst. Fördelen är att det inte tar plats på minneskortet/datorn, utan det strömmas mha internet. Man kan också spara på minneskort om man vill, det tar plats men mycket mindre ström att spara en timmes radio på minneskort hellre än att ha på WLAN i en timme.

Använder inte detta så mycket längre, men det är praktiskt.

Superstart.se är min startida. I början kan det se väldigt rörigt ut om man inte sett sidan förut, men stäng ner de flikar du inte alls är intresserad av, lägg till snabblänkar och verktygsfält för t.ex dagens TV. Skapa sen en användare med namn och lösen så sparas dina inställningar på användarnamnet istf i cookies som kan tömmas lite då och då. :lol:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RRS är enkelt förklarat ett script som hämtar och listar exempelvis rubriker automatiskt.

Tog ett screenshot för att förtydliga.

http://img242.imageshack.us/img242/6769/rrsgooglenh3.gif

I stort sätt funkar det likadant som superstart, man kan lägga till klocka och väder och så också om man vill. Jag föredrar googles enkla design.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RRS är enkelt förklarat ett script som hämtar och listar exempelvis rubriker automatiskt.

Tog ett screenshot för att förtydliga.

http://img242.imageshack.us/img242/6769/rrsgooglenh3.gif

I stort sätt funkar det likadant som superstart, man kan lägga till klocka och väder och så också om man vill. Jag föredrar googles enkla design.

Ah, schysst. Men, hehe, "Swetorrent", är det något en admin ska lägga upp? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Superstart.se är min startida. I början kan det se väldigt rörigt ut om man inte sett sidan förut, men stäng ner de flikar du inte alls är intresserad av, lägg till snabblänkar och verktygsfält för t.ex dagens TV. Skapa sen en användare med namn och lösen så sparas dina inställningar på användarnamnet istf i cookies som kan tömmas lite då och då. :shifty:

Använde själv superstart som startsida ett bra tag, men tänkte efter och kom på att det ända jag använder den till är att kolla vad som går på tv, så nu har jag TV.nu som startsida :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor