Hunter Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Finns det några tabletter mot åk sjuka? EDIT: Tack , måste köpa några , visste att de fanns, undra bara vart Redigerad 22 november, 2006 av Hunter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Finns det några tabletter mot åk sjuka? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Ja. http://www.yrsel.com/portal/content/view/31/27/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) http://www.calma.se/_bilder/Calma2010-large.jpg Redigerad 22 november, 2006 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Jag brukade ta tabletter när jag var mindre. Kände mig alltid spyfärdig när vi körde långa sträckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Apoteket kan ju vara en bra ide att kolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Apoteket kan ju vara en bra ide att kolla. Japp, de har skitbra. Jag har själv lite problem med åksjuka när det gäller längre sträckor. Använde Postafen på en bilresa till Norge, och det fungerade mycket bra! De ska användas redan nästa vecka igen, till DreamHack. Man har ju känseltrådar i huvudet som känner av om du lutar på det eller ej. Postafen bedövar dem lite. Det bidrar hur som helst till en lite intressant känsla, eftersom när du lutar på huvudet märker du inte det lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Det bidrar hur som helst till en lite intressant känsla, eftersom när du lutar på huvudet märker du inte det lika mycket. Vad kostar dom? Hur många kan man ta innan det blir skadligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Vad kostar dom? Hur många kan man ta innan det blir skadligt? Lol tänker Exakt samma sak I wanna try! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) En del stycken ur bifogande lapp: Hur verkar läkemedlet? Meklozin som är ett antihistamin, dämpar innerörasts funktioner som har med balansen att göra och ger på så sätt en effekt mot illamående och kräkningar. Hur ska Du använda läkemedlet? Vuxna: 1 tablett 2 gånger dagligen. Barn i åldern 1-5 år: 1/4 tablett 2 gånger dagligen. Barn i åldern 5-12 år: 1/2 - 1 tablett 2 gånger dagligen. Vid förebyggande behandling av åksjuka ges dosen 1-2 tinmmar före avresa och därefter var 12:e timme om resan varar längre än 12 timmar. Ges inte till barn under 5 år utan läkares ordination. Vad händer om Du har tagit för stor dos? Om Du har tagit för mycket av medicinen, kontakta alltid en läkare, ett sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel. 112). Vilka biverkningar kan läkemedlet ge? Vanliga biverkningar (mer än 1 per 100 patienter): Dåsighet. Viktigt Medicinen kan försämra reaktionsförmågan. Det bör man tänka på vid tillfällen när skärpt uppmärksamhet krävs, till exempel när man kör bil eller använder maskiner som kan vara farliga. Läs mer i Sjukvårdsrådgivningen.se om trafikfarliga läkemedel. Länk finns i kapitlet Fördjupning och länkar. --- Kort sagt, inget som är allt för bra om ni bara vill leka lite. För att bli dåsiga och avslagna måste ni kanske ta 2-3 piller, och då är det farligt. Jag vet inte vad det kostar. Redigerad 22 november, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Jag har hört att bubbelgum ska hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Om man kollar på vägen hjälper det. Var själv åksjuk när jag var mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Om man kollar på vägen hjälper det. Var själv åksjuk när jag var mindre. Det finns akupunktur-band som fungerar som en dröm, har du dom slipper du alla biverkningar och du blir inte åksjuk no matter what. finns på apoteket.<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hunter Skrivet 22 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Om man kollar på vägen hjälper det. Var själv åksjuk när jag var mindre. Blir bara mer åksjuk om jag gör det Var åksjuk när jag var 6-10 år, men så sluta jag bli det, men helt plötsligt är det tillbaka :/ Redigerad 22 november, 2006 av Hunter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Jag har hört att bubbelgum ska hjälpa. För mig gör hjälper det lite. Men när det rör sig om 230 mil hjälper det liksom inte tillräckligt mycket. Edit. Vafan, förresten, BUBBELGUM?! Tuggummi, för guds skull. Redigerad 22 november, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 (redigerad) Jag har hört att bubbelgum ska hjälpa. Du säger bergis "gummigutta" om kludd/häftmassa också. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Redigerad 23 november, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Du säger bergis "gummigutta" om kludd/häftmassa också. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Nja... Däremot rullskridskor till inlines/rollerblades. (skojar ju bara med er, säger annars tuggummi oxå och inlines. Låter ju mkt tuffare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Testa att ät djungel vrål när ni mår illa ! Ju mer salta de är, destu bättre... seriöst, testa, det hjälper mig varje gång jag är spyfärdig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Testa att ät djungel vrål när ni mår illa ! Ju mer salta de är, destu bättre... seriöst, testa, det hjälper mig varje gång jag är spyfärdig! Det är ju då jag skulle ha spytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts