Jump to content

Hål i tänderna (tandläkarfrågor)

The_go
 Share

Trivs tandtrollen i din mun?  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Över 5...

Aldrig

Nej

Har nog haft ett 10-tal hål, och minst 10 till som var "början till hål".

Ligger antagligen i generna, då alla mina syskon har haft minst lika många hål som mig, fast dom har skött sina tänder bättre än mig. Samma sak med morsan och farsan som har både det ena och det andra problemet med sina tänder fast dom sköter dom över normalt (tandsten, tandskörhet m.m).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte direkt finslipad när det hjälper borstningen... Borstade typ 5 gånger ett sommarlov... Smaaart...

Men har blivit bättre, fast använder inte tandtråd. Ska nog börja "nån gång" :D

Däremot är jag inte rädd för tandläkare, haft tur när det gäller hål och dom har alltid varit bra.

Har nog haft 2-3 hål

Hahaha! :wacko: 5 gånger på hela sommaren! Låter som ett rekord som borde stå med i Guiness ^_^ .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Över fem ... aldrig, ja. :D

Mina tänder hade någon slags mystisk "missbildning" vilket gjorde att mina mjölktänder inte klarade något alls. Hade typ 25 hål när jag var 6 - 5 år och fick åka på operation till Trelleborg och bli hög. :wacko:

Nu är iallafall allt bra och har inte haft ett hål på två år ungefär. Som tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var det min tur att bli kallad till Tant Vit - Blev uppvaktad av tre, ja - TRE! - tandläkarinnor, en vilken var någon slags nybörjare. Mjo, lite smånervöst när han gröper i mina tänder samtidigt som frågar sina kolleger om hon "gör rätt".

Efter 12 minuter släpptes jag fri från Stolen, med en liten tandkrämstub och beröm för mina fins och välskötta tänder.

* 3-5 hål totalt (var vårdslös som yngling).

* Använder tandtråd dagligen, och har en Plackers liggandes på skrivbordet.

* Nej, jag är itne rädd för tandläkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor