Jump to content

Hål i tänderna (tandläkarfrågor)

The_go
 Share

Trivs tandtrollen i din mun?  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

0

Sällan

Nej

Nej, jag har aldrig haft hål och ändå fanns det en period då jag typ nästan aldrig borstade tänderna. Nu gör jag det minst två gånger om dagen.

Tandtråd använder jag väldigt sällan skulle nog kunna klassas med aldrig men jag använder det ju rätt som det är så.

Tandläkarskräck har jag ingen "riktigt". Gillar inte att gå till tandläkaren själv bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte direkt finslipad när det hjälper borstningen... Borstade typ 5 gånger ett sommarlov... Smaaart...

Men har blivit bättre, fast använder inte tandtråd. Ska nog börja "nån gång" :)

Däremot är jag inte rädd för tandläkare, haft tur när det gäller hål och dom har alltid varit bra.

Har nog haft 2-3 hål

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Burkar nästan alltid bedöva när jag lagar hål. Tycker inte det är så farligt. Hellre en Spruta i tandköttet än att känna när de borrar djupt.

Och så blir man inte wastad av bedövningen heller, bara bedövad i käften.

Skillnaden var att det verkade som att hon aldrig gjort det förr. Ingen salva först eller nånting, inget med att ta lite i omgångar, inget med att ta på båda sidor eller nånting alls. In med den, tryck på sprutan så får jag in fem liter på en gång. Klart det är bättre med spruta än att borra utan, men hon var ju sjukt dålig på sitt jobb. Man borde ju bara bli bedövad i munnen också, för jag har tagit bedövning många gånger förr. Hon måste ha gjort nåt extremt klantigt, för nån sån reaktion har jag då aldrig varit i närheten av före eller efter den händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote;

• Över fem.
  • Aldrig.
  • Nej, inte för tandläkaren.
    Han är inte farlig. Men sist jag var hos tandläkarn borrade han utan att bedövningen satt sig.
    Och det gjorde ont. Inte gått sedan dess. Men det behövs.
    Men jag är rädd för smärtan och vad dem ska säga om mina tänder som nu, inte är särskillt fina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor