Jump to content

Zeus - Problemens Härskare

Bubbli
 Share

Recommended Posts

Hej, jag har ett litet problem med spelet Zeus - Olympens Härskare. När jag startar spelet får jag upp ett felmeddelande som det står

Zues.exe - Programfel

Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000005). Klicka på OK för att avsluta programmet.

Finns det något sätt att fixa så jag kan spela spelet? Om det ska gå... hur? Om inte... varför?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, jag har ett litet problem med spelet Zeus - Olympens Härskare. När jag startar spelet får jag upp ett felmeddelande som det står

Zues.exe - Programfel

Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000005). Klicka på OK för att avsluta programmet.

Finns det något sätt att fixa så jag kan spela spelet? Om det ska gå... hur? Om inte... varför?

Tacksam för svar.

Har du laddat ner spelet?

Eller så kanske det är för att det är ett gamalt spel och inte kan spelas på xp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Ja

2: Min granne hade det och han kunde spela det på XP. Tydligen är detta ett ganska vanligt fel. Men de lösningar jag hittade hjälpte inte. De var ändra kompalitetsläge (svårstavat ord imo) till 95, 98, 2000 inget hjälpte. Stänga av anti-virus = no succes, installera om det i felsäkert läge ingen större hjälp det heller. Det "ska" funka helt enkelt. Det kan lika gärna vara det att jag laddat ner det MEN eftersom det verkar vara ett vanligt fel och just för mig går det inte att åtgärda vill jag gärna veta vad jag gör fel och/eller vad jag kan göra mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Ja

2: Min granne hade det och han kunde spela det på XP. Tydligen är detta ett ganska vanligt fel. Men de lösningar jag hittade hjälpte inte. De var ändra kompalitetsläge (svårstavat ord imo) till 95, 98, 2000 inget hjälpte. Stänga av anti-virus = no succes, installera om det i felsäkert läge ingen större hjälp det heller. Det "ska" funka helt enkelt. Det kan lika gärna vara det att jag laddat ner det MEN eftersom det verkar vara ett vanligt fel och just för mig går det inte att åtgärda vill jag gärna veta vad jag gör fel och/eller vad jag kan göra mera.

Då kan ja tyvärr inte hjälpa dig sorry :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du laddat ner spelet?

Eller så KANSKE det är för att det är ett gamalt spel och inte kan spelas på xp.

Gudfadern: Sluta leka polis ! :)

Varför skulle inte spelet gå på XP? Det släpptes förra året.

Ser ut som det skulle vara något fel på någon register-nyckel eller att .exe-filen går på crack.

Ja sa inte att det inte skulle funka ja sa kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor