ZcruweN Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Jag var hos en kompis nu i helgen och hade med mig mitt Ps2 dit, Det är chippat men jag har aldrig haft problem med det tidigare. Min polare ville pröva lite FFX2, han stoppade i det och det gick igång hur fint som helst. Tiden gick och allt fler spela slutade fungera, tillslut fungerade i stort sett bara original spelen. Nu idag kom jag hem och skulle spela lite och märkte att det inte gick att läsa Resident Evil 4 (original spel) Inget annat spel för den delen heller. ingen dvd film funkade. Men musik skivor funkade fin fint :S Just nu har jag prövat med en laser rengörare, men utan resultat. Finns det nått kostnadsfritt/billigt sätt att fixa det på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Jag var hos en kompis nu i helgen och hade med mig mitt Ps2 dit, Det är chippat men jag har aldrig haft problem med det tidigare. Min polare ville pröva lite FFX2, han stoppade i det och det gick igång hur fint som helst. Tiden gick och allt fler spela slutade fungera, tillslut fungerade i stort sett bara original spelen. Nu idag kom jag hem och skulle spela lite och märkte att det inte gick att läsa Resident Evil 4 (original spel) Inget annat spel för den delen heller. ingen dvd film funkade. Men musik skivor funkade fin fint :S Just nu har jag prövat med en laser rengörare, men utan resultat. Finns det nått kostnadsfritt/billigt sätt att fixa det på? Kostar 599:- på siba. Köp ett nytt. Biligare än att byta laser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Kostar 599:- på siba. Köp ett nytt. Biligare än att byta laser. Sen har vi det lilla roliga som finns i mitt ps2 också. Och jag har typ 1238092187309217489217849 brända spel liggandes lite här och där också, sååå jag vinner egentligen inget på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Brända spel sabbar lasern. Så det är bara att byta eller köpa ett nytt. Billigast är nogb att fixa lasern om du vill behålla chippet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Brända spel sabbar lasern. Så det är bara att byta eller köpa ett nytt. Billigast är nogb att fixa lasern om du vill behålla chippet. Så det var alltså sant då. Men vet du ungefär hur mycket det kostar att fixa lasern? Och vad vinner jag mest på? ett helte originalt eller ett chippat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Låna ett PS2 av någon som du polare med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Nu idag märkte jag en liten rolig sak ang. ps2.an. DvD skivor läser han inte, men CD skivor läser han utan problem. Typ liknande för nån annan som har haft ett ps2 som har lagt av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Nu idag märkte jag en liten rolig sak ang. ps2.an. DvD skivor läser han inte, men CD skivor läser han utan problem. Typ liknande för nån annan som har haft ett ps2 som har lagt av? Jag har både det stora och det lilla ps2. På det lilla funkar både dvd,musik och spel. På den stora funkar bara musik,spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 God dag. Nu kommer jag tillbaka med mitt lilla problem igen. Nu tänker ni säkert "har han inte fixat det än?" men så ska ni icke tänka. För jag har inte ens försökt ge mig på mitt ps2, det som var lite konstigt. Först så slutade den fungera, eller rättare sagt slutade läsa DvD skivor och bara Cd skivor. Igår skulle jag koppla i det för att kolla om det funkade och tro fan att det funkade, bara det att mitt uppe i mitt Resident evil 4 spelande (detta är original spel) så slutade lasern läsa igen. Nån som kan veta vad problemet kan vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 God dag. Nu kommer jag tillbaka med mitt lilla problem igen. Nu tänker ni säkert "har han inte fixat det än?" men så ska ni icke tänka. För jag har inte ens försökt ge mig på mitt ps2, det som var lite konstigt. Först så slutade den fungera, eller rättare sagt slutade läsa DvD skivor och bara Cd skivor. Igår skulle jag koppla i det för att kolla om det funkade och tro fan att det funkade, bara det att mitt uppe i mitt Resident evil 4 spelande (detta är original spel) så slutade lasern läsa igen. Nån som kan veta vad problemet kan vara? Du kan ju alltid köpa min PS2:a och spelet etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 På den stora funkar bara musik,spel. Samma här. Och vissa platinum spel funkar inte :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Nu blir jag fan mongo på mitt ps2. Lasern måste knarka eller nått åt det hållet. Nån som vet ungefär hur mycket det kan kosta att byta laser i ps2.an? eller om nån vet ungefär hur mycket en laser kan kosta? (kan nämligen ta med mig på elektroniken och sitta där och pilla, dessutom ska läraren hjälpa mig med det har han sagt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts