Jump to content

Project Entropia

T-Ryder
 Share

Recommended Posts

Ja! ännu en till PE tråd. Någon som lirar eller?

Ska berätta lite om spelet:

Innan ni laddar ner det från www.project-entropia.com ska ni veta att det är grymt svårt att skaffa pengar i början. Dom ända 3 sakerna man kan göra är följande: Springa i timtal och leta efter frukt, tigga, eller gather sweat från djuren i spelvärlden.

Spelet har sjuktbra grafik och är gratis, eller nja. Det är gratis att ladda ner men om ni vill lyckas bra är det nästan ett måste att lägga in pengar i spelet. 100 Skr = 100 ped, Projet Entropia Dollar.

Själv så har jag haft ett uppehål på ett par månader pg.a WoW. Men innan jag slutade så gick allt väl för mig i spelvärlden, Jag fick 4-5 globals i veckan (Global är en loot som är värd mer än 50ped, ungefär som en epicloot i worldofwarcraft)

Så skaffade jag massa bra armour och AMPS, Som tillägger skada till sitt vapen.

Så, Ni som spelar. Vad heter ni i det mest underbara spelet online?

IMAGE_1_801560_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det omöjligt att bli bra om man inte sätter in pengar eller är det bara svårt?

Bara svårt

Jag har för mig att jag prövade det här men avslutade snabbt pga att grafiken tvärt om, var väldigt ful... Kanske var något annat dock.

Det var mycket fulare förr. Men Mindark som utvecklarna heter växer snabbt och förbättrar spelet hela tiden. Och det var ända flera månader sedan jag spelade sist.

Btw, Mindark ligger i Stockholm så PE är ett svensk spel. Mår illa av bara tanken hur mycket dom tjänar

Kan väll ochså skryta med att jag är så oldschool så jag har en frisyr som man inte kan ha längre, nämligen en mohawk ;D

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad tjänar dom på det? >_<

Looten skiftar från: Bra > Bättre > BÄST > Sämre > SÄMST

Sen när man är i sämst perioden läggen man offtast in pengar så börjar allt om igen.

Så brukar det vara för mig ialafall : P

Och det finns en svensk med på Hall of fame all time high med en loot på 31892 ped.

Men rekordet på all time high är 90361 ped!

Om han skulle välja att ta ut det blir det nog en avgift han får betala.

Fast in mining är det betydligt högre loots 158000 ped är rekordet där! Och 158k är vad han kan sälja det till Trade terminalen, Ska han sälja allt till spelare får han en 50% ökning eller mer

post-8770-1164037296_thumb.jpg

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Looten skiftar från: Bra > Bättre > BÄST > Sämre > SÄMST

Sen när man är i sämst perioden läggen man offtast in pengar så börjar allt om igen.

Så brukar det vara för mig ialafall : P

Och det finns en svensk med på Hall of fame all time high med en loot på 31892 ped.

Men rekordet på all time high är 90361 ped!

Om han skulle välja att ta ut det blir det nog en avgift han får betala.

Fast in mining är det betydligt högre loots 158000 ped är rekordet där! Och 158k är vad han kan sälja det till Trade terminalen, Ska han sälja allt till spelare får han en 50% ökning eller mer

Om man ängnar hela sin fritid åt det här i några år så finns det alltså stora pengar att käna :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor