kebabkurt Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 (redigerad) Jag sitter nu här hemma och biter mig på fingrarna av längtan efter Gears Of War. Om exakt 59 minuter öppnar elgiganten där jag ska köpa det för 400kronor och jag börjar nu oroa mig för om jag kommer få köpa det eller inte eftersom jag bara är 16 år... Tror ni att jag kommer få köpa det!? Har ni haft något liknande problem (om ni köpt de ännu)!? Redigerad 17 november, 2006 av kebabkurt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Beror väll på hur fittig den i kassan är, men jag tänker nog att det är inga problem för dig att köpa det. Skillnad om du var runt 9 år och skulle köpa det. Men är inte 18-år bara en rekommendation och ingen åldersgräns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Det finns väll ingen lag som säjer att du MÅSTE va 18 år för ett 18år rated spel?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Det finns väll ingen lag som säjer att du MÅSTE va 18 år för ett 18år rated spel?. Det är bara en rekommenderad ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Bör nog gå bra, men som sagt, det beror på hur petig den som sitter i kassan är. Här hemma kan man helt utan problem handla F.E.A.R. eller liknande en dag, fast om det är någon surkärring som sitter där dagen efter kan det vara tvärnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Och hur gick det för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Tror han redan sitter fasst klistrad vid spelet . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Det finns väll ingen lag som säjer att du MÅSTE va 18 år för ett 18år rated spel?. Nej, tyvärr inte. De försökte införa den i USA men den bröt mot någon annan lag för att alla ska få köpa saker som inte är klassat som farligt för en och det är inte spel. Samma gäller filmer, utom porrfilmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Förbokade spelet, Collectors Edition, på Webhallen. Fick hem spelet i torsdags, men tyvärr var det den vanliga versionen. Men de hade fortfarande skrivit på följesedlen att det var Collectors Edition och tagit betalt som om det vore den dyra versionen. No way att jag ska gå med på det. Jag ska kräva att få CE samt att dom står för frakten när jag skickar tillbaks den gamla. Aldrig mer att jag förhandsbokar på Webhallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Förbokade spelet, Collectors Edition, på Webhallen. Fick hem spelet i torsdags, men tyvärr var det den vanliga versionen. Men de hade fortfarande skrivit på följesedlen att det var Collectors Edition och tagit betalt som om det vore den dyra versionen. No way att jag ska gå med på det. Jag ska kräva att få CE samt att dom står för frakten när jag skickar tillbaks den gamla. Aldrig mer att jag förhandsbokar på Webhallen. Det kan mycket väl ha varit CE. Dom kanske tog ut den ur stål lådan bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Jag sitter nu här hemma och biter mig på fingrarna av längtan efter Gears Of War. Om exakt 59 minuter öppnar elgiganten där jag ska köpa det för 400kronor och jag börjar nu oroa mig för om jag kommer få köpa det eller inte eftersom jag bara är 16 år... Tror ni att jag kommer få köpa det!? Har ni haft något liknande problem (om ni köpt de ännu)!? Det är en rekomendation av den svenska regeringen. Det är upp till varje butik (eller butikskedja) om de förljer den eller inte. Men som någon skrev ovan så får du nog köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Köpte spelet idag, fan vad det äger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 (redigerad) Det kan mycket väl ha varit CE. Dom kanske tog ut den ur stål lådan bara. Säger inte att det är för stållådan (ett ord) som man köper CE, men beställer man CE ska man ju ha allt som man ska få med CE. Redigerad 17 november, 2006 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Säger inte att det är för stållådan (ett ord) som man köper CE, men beställer man CE ska man ju ha allt som man ska få med CE. Mjo, men han kanske inte kollade i själva dvd fodralet. Där i kanske allt låg, och vissa affärer och grejs brukar ej skicka med sådant, vilket i detta fallet stållådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Mjo, men han kanske inte kollade i själva dvd fodralet. Där i kanske allt låg, och vissa affärer och grejs brukar ej skicka med sådant, vilket i detta fallet stållådan. Då ska det väl stå på sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 (redigerad) Förbokade spelet, Collectors Edition, på Webhallen. Fick hem spelet i torsdags, men tyvärr var det den vanliga versionen. Men de hade fortfarande skrivit på följesedlen att det var Collectors Edition och tagit betalt som om det vore den dyra versionen. No way att jag ska gå med på det. Jag ska kräva att få CE samt att dom står för frakten när jag skickar tillbaks den gamla. Aldrig mer att jag förhandsbokar på Webhallen. Webhallen suger Jag beställde ett par hörlurar men fick en helt annan modell och märke & som var mycket sämre för den delen Redigerad 17 november, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Mjo, men han kanske inte kollade i själva dvd fodralet. Där i kanske allt låg, och vissa affärer och grejs brukar ej skicka med sådant, vilket i detta fallet stållådan. Då ska man ju klaga för det. Men ska ju få det man betalar för. Anmäl dom till konsumentverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 17 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Jag fick köpa det. Inte för att jag blivit nekad förut men jag var så jävla nojjig i morse alltså. Gears Of War är fan bäst! Har suttit hela dan utan att kunna slita mig, skolkat från skolan idag bara för att få gejma så mycket som möjligt mohahahhaa! 400kr är fan überbilligt! är sjuk nöjd!!! Varför köper folk CE för typ 800 spänn när man endå bara får skit? (förutom spelet i sig förstås) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Varför köper folk CE för typ 800 spänn när man endå bara får skit? (förutom spelet i sig förstås) För att man får mer. Det är som att ställa sig frågan varför folk köper en mobil med inbyggd radio, kamera, mp3-spelare, Java-motor och annat trams när de ändå bara skall ringa i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nonanin Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 (redigerad) Varför köper folk CE för typ 800 spänn när man endå bara får skit? (förutom spelet i sig förstås) För att stödja spel bolagen? ;D Redigerad 20 november, 2006 av Nonanin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts