Jacker Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (Får man bumpa sina egna trådar?) Har som sagt fått programmet att funka. Inte egen server dock, men så länge man kan skapa egen kanal spelar det nog ingen roll. Nu till min fråga: I alla lagspel kan man kommunicera med båda lagen, antingen med team chat eller public chat. Tar man public chat så ser alla spelare, oavsett lag, vad man skriver. Tar man team chat så ser bara ens eget lag vad man skriver. Det vet ni ju sen jättelänge. Men i TS, kan man ha en egen kanal för att prata med sitt eget lag, men samtidigt höra vad som sägs på någon slags public chat? Man ska ju inte sända på båda samtidigt, såklart, men kan man ta emot ljud från en public chat? Alternativet blir annars att jag startar ett msn-röstsamtal med person 1, och person 2-3-4-många sitter i TS. Det jag säger till person 1 kommer han automatiskt att höra, men om jag vill säga nåt i public chat så får jag trycka på "push to talk"-knappen. Det här funkar ju så länge det bara är en person jag vill prata med, men man kan inte ha flera msnkonversationer än en med mick. Dessutom vill man väl inte alltid ha alla ens lagmedlemmar i sin msn, direkt. Hoppas jag inte låter jättevirrig, jag vill bara ha en motsvarighet till att vid textchatt antingen trycka "T" (för public) eller "U" (för team) med TS. Går inte vad jag vet... Men jag har endå aldrig känt nån nytta av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 "Vi sitter här i venten och spelar lite DotA" säger väl det mesta. Fuck TS, Go ventrilo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 "Vi sitter här i venten och spelar lite DotA" säger väl det mesta. Fuck TS, Go ventrilo. Skulle du kunna utveckla ditt svar med "Nej, inte i TS, men det funkar i Ventrilo", om det nu är det du menar? Går det i Ventrilo eller nåt annat program då? Btw: Fuck Basshunter, go ...rape him. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Skulle du kunna utveckla ditt svar med "Nej, inte i TS, men det funkar i Ventrilo", om det nu är det du menar? Går det i Ventrilo eller nåt annat program då? Btw: Fuck Basshunter, go ...rape him. TS funkar lika bra som Ventrilo, men imo är Ventrilo bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts