Jump to content

Kroppshjälps-Tråden

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Vet inte om det passar in här men jag kör.

Jag börjar bli lite orolig för mitt hjärta. På sistone när jag haft sex och vi håller på lite längre, kanske en timme sådär så känner jag hur hjärtat vill hoppa ur kroppen på mig och har till och med fått avbryta eftersom jag känt mig svimfärdig. Och sen igår så fick jag ett bj och precis när jag skulle komma så "somnade" ena halvan av min kropp och jag fick sjuk hjärtklappning och svårt att andas. Det gick över direkt efter men fortfarande så är jag lite orolig.

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Timslångt sex, blowjobs - Jag tror du har ett bra sexliv, good sir.

Hah, skämt åsido; verkar ju rätt allvarligt. Händer det bara under samlag, eller under andra fysiska aktiviteter med?

Gör inte så många andra fysiska aktiviteter men liksom, jag känner inte så när jag "gör det själv" så att säga. Fast det är klart, är ju lite mindre ansträngande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör inte så många andra fysiska aktiviteter men liksom, jag känner inte så när jag "gör det själv" så att säga. Fast det är klart, är ju lite mindre ansträngande.

Eftersom det verkar vara ett återkommande problem är det nog en god idé att uppsöka mer kvalificerad rådgivning (Flashback...?) eller ännu hellre en läkare. För att vara helt säkert kan du ju prova utsätta kroppen för ytterligare stor fysisk belastning i kanske lite mer kontrollerade förhållanden...

... men jag säger som Axel och avundas dig, grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det verkar vara ett återkommande problem är det nog en god idé att uppsöka mer kvalificerad rådgivning (Flashback...?) eller ännu hellre en läkare. För att vara helt säkert kan du ju prova utsätta kroppen för ytterligare stor fysisk belastning i kanske lite mer kontrollerade förhållanden...

... men jag säger som Axel och avundas dig, grattis!

Bra idé. Ska kanske ta en joggingtur eller liknande för att se hur jag klarar flåset.

Och tack! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra idé. Ska kanske ta en joggingtur eller liknande för att se hur jag klarar flåset.

...om det nu är allvarligt kanske det inte är en jättesmart idé att bege sig ut ensam och springa i en skog eller så. Jag menar - om du däckar fo' real och inte har någon runt dig kan följderna bli rätt keffa. Känns som det sejfaste bettet är att rådfråga en vårdscentral eller läkare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och tack! ;)

...om det nu är allvarligt kanske det inte är en jättesmart idé att bege sig ut ensam och springa i en skog eller så. Jag menar - om du däckar fo' real och inte har någon runt dig kan följderna bli rätt keffa. Känns som det sejfaste bettet är att rådfråga en vårdscentral eller läkare.

...en början kan ju vara att fråga sjukvårdsrådgivningen, om du inte pallar pallra dig till en vårdscentral! http://www.1177.se/fraga_sjukvardsradgivningen/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är din kropp som är lite sliten och efter alla långa, ganska tuffa, pass som servitör?

Fast det där med att halve kroppen somnade innan utlösning var både läskigt och fascinerande; skulle göra sig finfint som en tråd på Flashback! ;)

Kanske.

Nåja, om jag får en ledig dag någon gång ska jag försöka mig på att springa lite i området. Kanske ringer sjukvårdsupplysningen först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halp.

I ungefär 2 veckor nu så har jag fått såna där gigantiska "smällar" i käken när man öppnar munnen lite snabbt och det låter som satan. Men det har hänt väldigt ofta nu, och tidigare idag så satt jag och lyssnade medans jag rörde käken och det lät som om det var sand i "käkgängan" så att säga. Det har aldrig liksom fysiskt gjort ont förut, men nu gör det förjävligt ont och det driver mig till vansinne.

Någon som har en idé vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Sedan i tisdags har jag fått känslan av att det är något som kryper i mitt smalben! Ett par gånger i timman sätter det igång. Det känns inte "inne" i benet, utan snarare som att det rinner en svettdroppe eller att en flyga trampar runt på en yta som är kanske 1x2 cm. Det är precis mitt på smalbenet, vid sidan av själva skenbenet. jag håller på att bli galen! :( Det kliar eller värker med andra ord inte, utan det bara "killar".

Det enda jag kan komma på att det skulle kunna bero på är att jag rörde mig ovanligt mycket i måndags (var ute och löpte och hade gått mycket under dagen med), men då tycker man ju att det borde bli mer träningsvärkkänsla över det hela, eller att det ska kännas i ett muskelfäste (vilket det mig veterligen inte finns något mitt på smalbenet).

Hilfe. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Jag tror att jag har fått sämre syn på mitt vänstra öga. Var hos optikern för två år sedan och då hade jag perfekt syn på höger och nästan, nästan perfekt på vänster (0.8). Nu för tiden känns det väldigt ofta som om jag har något skräp i ögat och det känns lite irriterat, liksom. Det här 'skräpet' får jag aldrig bort utan det ligger där och om jag bara tittar med vänster öga ser jag mycket sämre än på höger.

Har någon upplevt samma sak? Var det likadant för er när ni märkte att er syn började ge efter? Och, hur ligger det till med glasögon ifall man nu bara har dålig syn på ett öga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det sista kan jag i alla fall svara på, då får du styrka i det öga du behöver och sen så blir det typ fönsterglas till det andra ögat.

Besök en optiker och förklara hur det känns, vad h*n kan tro att det är och så vidare. Ögonsjukdomar är inte kul.

Tänkte väl det. Ögonsjukdomar låter inte lockande, nej. Jag har däremot inte tänkt på ifall det faktiskt är så här varje dag eller om det bara är det väldigt ofta med få antal dagars undantag. Om jag sitter två meter från datorn ser jag vad det står med höger öga, men jag kan knappt urskilja ett ord med vänster..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att jag har fått sämre syn på mitt vänstra öga. Var hos optikern för två år sedan och då hade jag perfekt syn på höger och nästan, nästan perfekt på vänster (0.8). Nu för tiden känns det väldigt ofta som om jag har något skräp i ögat och det känns lite irriterat, liksom. Det här 'skräpet' får jag aldrig bort utan det ligger där och om jag bara tittar med vänster öga ser jag mycket sämre än på höger.

Har någon upplevt samma sak? Var det likadant för er när ni märkte att er syn började ge efter? Och, hur ligger det till med glasögon ifall man nu bara har dålig syn på ett öga?

Jag har aldrig fått så att det känns som man har skräp i ögat, mer än när jag verkligen har skräp i ögat.

En gång fick jag sådana känslor i ena ögat, sedan gick det en tid och ögat började klia som sjutton. Då åkte jag in och det visade sig att jag hade ögoninflammation, så det var bara att sluta använda linser och vänta ut sjukdomen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Glasögonen blir något billigare, och det andra är det fönsterglas i då. Jag hade så på mina gamla glasögon - men mina nya har jag glas i båda. Fan för dålig syn. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor