Lajnux Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Det beror på att folk är som kärringar nuförtiden och klagar och jämrar sig över minsta lilla skavank. Annat var det förr i världen. Om man hade "nageltrång" (fniss) svepte man en kanna brännvin och sen var det inte mer med det. Satan. Låter som en helt okej kur. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Det beror på att folk är som kärringar nuförtiden och klagar och jämrar sig över minsta lilla skavank. Annat var det förr i världen. Om man hade "nageltrång" (fniss) svepte man en kanna brännvin och sen var det inte mer med det. Satan. Jag vet att du var ironisk, tänkte bara inflika att jag själv är riktigt förvånad över hur jävla ont en så liten sak som nageltrång kan göra. Tänk själv att ha en ihållande, "gnagande" smärta i foten från det att du tar på dig skorna på morgonen tills du tar av dig dem när du kommer hem. Visst härdas man lite med tiden, men det är fan inte mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Är det någon som har en huskur som hjälper när man har tappat rösten? Jag har knappt kunnat prata på två dagar nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Är det någon som har en huskur som hjälper när man har tappat rösten? Jag har knappt kunnat prata på två dagar nu.. Hittade följande svar på ett bröllopsforum: "The med mycket honung, och sen säger du inte ett endaste knyst, var helt helt tyst, drick massor och vila vila vila. Gör the med massa honung, gärna kamomill eller andra milda örtthe utan koffein. Ha gärna en skvätt citron i. Klassiska preparat och gamla huskurer: Honung: Anticeptiskt, mjukgörande. Kamomill: Uppfriskande, lenande Citron: Bakteriedödande Hallon: Stärkande för imunförsvaret Jordgubbar: Stärkande för imunförsvaret Fläder: Vätskedrivande, stärkande, febernedsättande. Nässla: Stärkande, väldigt näringsrikt Undvik också mjölkprodukter som kan öka slembildningen om du får slem i halsen. Lycka till " Annars verkar konstant "tysta leken" med dig själv vara det vanligaste massan ordinerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Hittade följande svar på ett bröllopsforum: "The med mycket honung, och sen säger du inte ett endaste knyst, var helt helt tyst, drick massor och vila vila vila. Gör the med massa honung, gärna kamomill eller andra milda örtthe utan koffein. Ha gärna en skvätt citron i. Klassiska preparat och gamla huskurer: Honung: Anticeptiskt, mjukgörande. Kamomill: Uppfriskande, lenande Citron: Bakteriedödande Hallon: Stärkande för imunförsvaret Jordgubbar: Stärkande för imunförsvaret Fläder: Vätskedrivande, stärkande, febernedsättande. Nässla: Stärkande, väldigt näringsrikt Undvik också mjölkprodukter som kan öka slembildningen om du får slem i halsen. Lycka till " Annars verkar konstant "tysta leken" med dig själv vara det vanligaste massan ordinerar. tack för tipset! Synd dock att jag ska jobba ikväll i en väldigt högljudd miljö, kommer bli svårt att undvika att tala högt.. Får pröva på något the ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Varför svider det i urinröret när jag dricker alkohol? Sjukt irriterande men går nästan över helt då jag pissar. Kommer jag att dö? : < //En funderande kille Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Varför svider det i urinröret när jag dricker alkohol? Sjukt irriterande men går nästan över helt då jag pissar. Kommer jag att dö? : < //En funderande kille Du har kackerlackor i snoppen. Hugg den med en kniv så går det över. // Malena, sexolog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Varför svider det i urinröret när jag dricker alkohol? Sjukt irriterande men går nästan över helt då jag pissar. Kommer jag att dö? : < //En funderande kille Duuh.. Du håller dig och har hög alkoholhalt i blodet och i ditt urin. Neutralt urin gör inte ont, men koncentrerat med alkohol bör således göra ont. Det enda är att kissa ofta och länge när du dricker alkohol, bättre än att gå och hålla sig i onödan, du missar inget viktigt om du springer och kissar emellanåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Duuh.. Du håller dig och har hög alkoholhalt i blodet och i ditt urin. Neutralt urin gör inte ont, men koncentrerat med alkohol bör således göra ont. Det enda är att kissa ofta och länge när du dricker alkohol, bättre än att gå och hålla sig i onödan, du missar inget viktigt om du springer och kissar emellanåt. Är du säker på att det är förklaringen? Jag har svårt att tro att en vätska blandad med någon promille alkohol skulle svida på vävnader. Mordos: Man skriver i den här tråden för att få hjälp och inte för att bli hånad, du är inte rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Är du säker på att det är förklaringen? Jag har svårt att tro att en vätska blandad med någon promille alkohol skulle svida på vävnader. Mordos: Man skriver i den här tråden för att få hjälp och inte för att bli hånad, du är inte rolig. Själva felet är antagligen att han inte kan hålla 100% tätt på fyllan. Nu menar jag inte att du pissar på dig på fyllan Troxie, utan att urinblåsan inte håller helt tätt och mycket små mängder urin sipprar ut i början av urinröret och lägger sig runt prostatan och svider. Det är därför det slutar svida när du pissar för då försvinner det och blåsan töms, krymper ihop igen och slutar läcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) Mordos: Man skriver i den här tråden för att få hjälp och inte för att bli hånad, du är inte rolig. Försöker du dressera Mordos? Det går inte. Den mannen blir aldrig tam @Troxie: Svider det bara när du har alkohol i blodet eller svider det efteråt också? När du inte är berusad vill säga. Redigerad 28 juni, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Mordos: Man skriver i den här tråden för att få hjälp och inte för att bli hånad, du är inte rolig. Jag fick säkert någon att skrocka lätt. Jag bryr mig inte om din åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Jag fick säkert någon att skrocka lätt. I beg to differ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 I beg to differ. Oh, sorry. Jag ska springa och hämta en bild på en lolcat som ser ut som MacGuyver så du kan skratta också. Igen, jag bryr mig inte om vad du/ni tycker. Jag skrockade, gjorde inte ni det - tough shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Igen, jag bryr mig inte om vad du/ni tycker. Jag skrockade, gjorde inte ni det - tough shit. Jag tyckte att du förstörde i tråden och kritiserade detta, om det nästa gång är en moderator som tycker att du förstör kanske du åker på en varning. Det finns regler på ett forum, tuff skit. Du borde lära dig ta kritik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Mordos: Man skriver i den här tråden för att få hjälp och inte för att bli hånad, du är inte rolig. inte för att bli hånad Yeah, vilket jävla hån. Tror inte Troxie förstod att det inte var helt seriöst. Nej. Det gjorde han nog inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Jag tyckte att du förstörde i tråden och kritiserade detta, om det nästa gång är en moderator som tycker att du förstör kanske du åker på en varning. Det finns regler på ett forum, tuff skit. Du borde lära dig ta kritik. Du tyckte jag förstörde i tråden? Åh nej. Hämta insatsstyrkan, det här är ju förjävligt. Och, åh nej, en moderator. Skulle man åka på en varning för varje off-topic grej som hände skulle 90% av forumet som vi känner till vara bannade. OT händer, end of story. Jag kan ta kritik, jag tar förmodligen kritik mycket bättre än många andra här. Men, din så kallade kritik är inte direkt kritik som man kan ta åt sig, för den var dåligt utlagd, och jag klassar den knappt ens som kritik. Och jag tar oftare kritik från folk jag respekterar, typ.. Axel, Stell eller t.ex. Marky. Du finns dock inte på den listan. In fact, efter det här tror jag nog du ligger på minus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Skämta på min bekostnad om ni vill, det är lungt ; ) Men ang. mitt problem så räcker det med väldigt lite alkohol innan det börjar svida. Långt innan jag ens är berusad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) Du tyckte jag förstörde i tråden? Åh nej. Hämta insatsstyrkan, det här är ju förjävligt. Och, åh nej, en moderator. Skulle man åka på en varning för varje off-topic grej som hände skulle 90% av forumet som vi känner till vara bannade. OT händer, end of story. Jag kan ta kritik, jag tar förmodligen kritik mycket bättre än många andra här. Men, din så kallade kritik är inte direkt kritik som man kan ta åt sig, för den var dåligt utlagd, och jag klassar den knappt ens som kritik. Och jag tar oftare kritik från folk jag respekterar, typ.. Axel, Stell eller t.ex. Marky. Du finns dock inte på den listan. In fact, efter det här tror jag nog du ligger på minus. Jag ligger förmodligen inte heller på din pluslista, men jag vill ändå säga min mening och se om du verkligen är jättebra på att ta kritik. Problemet med dig, Mordos, är att när det diskuteras någonting som du tycker är intressant. Då ska det vara skitseriöst och ingen alls får komma in och förstöra i dina ögon sett och man kan ana en viss irritation i dina inlägg när någon gör just detta.. Men så fort det diskuteras någonting som du själv inte är intresserad av, eller insatt i. Då lägger du dig ändå i, och har en väldigt oseriös ton i dina inlägg. Blir någon då irriterad på att du larvar dig så får man "Oh, internet är så seriöst!" till svar. Vilket är väldigt konstigt för i den förra diskussionen, den som du var insatt i, där var det ju seriöst. Edit: Det jag vill få fram är att du kanske ska tagga ned lite och hålla dig borta från diskussioner där folk vill vara seriösa men du själv känner att du inte vill vara det. Nåväl, det var mina fem kanelbullar. Redigerad 28 juni, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Du tyckte jag förstörde i tråden? Åh nej. Hämta insatsstyrkan, det här är ju förjävligt. Och, åh nej, en moderator. Skulle man åka på en varning för varje off-topic grej som hände skulle 90% av forumet som vi känner till vara bannade. OT händer, end of story. Jag kan ta kritik, jag tar förmodligen kritik mycket bättre än många andra här. Men, din så kallade kritik är inte direkt kritik som man kan ta åt sig, för den var dåligt utlagd, och jag klassar den knappt ens som kritik. Och jag tar oftare kritik från folk jag respekterar, typ.. Axel, Stell eller t.ex. Marky. Du finns dock inte på den listan. In fact, efter det här tror jag nog du ligger på minus. Nej, du är verkligen dålig på att ta kritik och jag stör mig ofta på att du blir så aggressiv så fort någon säger emot dig. Du kan aldrig släppa såna saker och acceptera att man tycker olika utan vänder taggarna utåt helt, inte backar det minsta, försöker provocera och aldrig nöja dig med något annat än det sista ordet även om det bara är smutskastning kvar. Du kan kan alltså inte ta kritik. Om du avfärdar det här som skitsnack och fortsätter beskriva hur lite jag betyder, hur dåligt jag lägger ut saker och att jag inte kan respekteras i ett par snärtiga stycken med attityden "Jag är Mordos och jag har aldrig fel" så är det bara ett talande bevis på att inte inte kan ta kritik. Jag tyckte det var låg humor i en seriös fråga och jag påpekade detta för dig, ropade aldrig på en moderator men ville bara göra klart att man faktiskt inte bara gör som man vill på ett forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts