StellHell Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Är det därför "Hard" inte längre finns som hårdhet på tandborstarna? Saknar de, kände mig mycket mer ren i munnen! Dom finns väl, men inte i lika stor utsträckning. Folk tar till vana att borsta för hårt och har du då en hård borste sliter du otroligt på emaljen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 31 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2009 (redigerad) Ugh. Något har hänt med mina ögon. Kan vara det att jag är sjuk/förskyld men.. När jag snurrar på ögonen ( ) så gör det jäkligt ont. Gör mest ont när jag kollar upp utan att röra på huvudet. Vad är fel? Har jag nyst på fel sätt eller.. vad? : < Edit; Äh, googlade lite och hittade det här: http://www.vardguiden.se/Article.asp?Articleid=3250 ..Känns som att symptomen passar på mig perfekt. Redigerad 31 mars, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Fuck yeah, närmar mig ett år utan sjukdomar snart (igen). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Fuck yeah, närmar mig ett år utan sjukdomar snart (igen). Under högstadie och gymnasieåren har jag varit hemma sammanlagt 5 dagar pga. sjukdom. (Då jag verkligen varit sjuk, sedan har jag väl stannat hemma av andra anledningar några dagar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Samma här, förutom förkylning så kan jag inte sätta fingret på när jag varit sjuk sist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Ursäkta att det kanske inte är världens mest fisförnäma fråga, men jag kom och tänka på en grej - under en vanlig dag får man ju upp ganska mycket snor, slem och saliv i halsen, som man ofta sväljer igen. Vad händer med detta när det sväljs? Är det på något sätt en viktig biprodukt som bör återföras och tas upp av kroppen, räknas det i ens energiintag, eller är det bara någon slags slaggprodukt som man gör bäst i att spotta ur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Ursäkta att det kanske inte är världens mest fisförnäma fråga, men jag kom och tänka på en grej - under en vanlig dag får man ju upp ganska mycket snor, slem och saliv i halsen, som man ofta sväljer igen. Vad händer med detta när det sväljs? Är det på något sätt en viktig biprodukt som bör återföras och tas upp av kroppen, räknas det i ens energiintag, eller är det bara någon slags slaggprodukt som man gör bäst i att spotta ur? Great minds think alike - jag tänkte på det där i morse! Jag funderade också på om det faktum att man sväljer en massa skit har något att göra med att man oftast är dassig i kistan när man är förkyld. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Great minds think alike - jag tänkte på det där i morse! Jag funderade också på om det faktum att man sväljer en massa skit har något att göra med att man oftast är dassig i kistan när man är förkyld. :hmm: Alltså okej med snor och slem, men nu ska vi inte gå för långt Kebab lille. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Alltså okej med snor och slem, men nu ska vi inte gå för långt Kebab lille. Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Alltså okej med snor och slem, men nu ska vi inte gå för långt Kebab lille. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 En blånagel som är lite lös, bör man låta den sitta kvar så länge som möjligt eller få bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 En blånagel som är lite lös, bör man låta den sitta kvar så länge som möjligt eller få bort den? Jag fick en rejäl smäll mot stortån i somras, och den var lite lös ett tag. Lät den dock sitta kvar, och den växte fast igen efter ett par dagar. En liten bit av den är dock död än idag, men det har alldeles snart vuxit ut en helt ny nagel. Jag föreslår att du avvaktar och ser hur det artar sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 En blånagel som är lite lös, bör man låta den sitta kvar så länge som möjligt eller få bort den? Låt den vara. Lossnar den så lossnar den. Onödigt att försöka få bort den. Bara obehagligt att vara utan nagel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 (redigerad) Låt den vara. Lossnar den så lossnar den. Onödigt att försöka få bort den. Bara obehagligt att vara utan nagel. +1 on that! När vi ändå pratar naglar så ska jag på nageltrångsoperation imorgon/måndag.. Tuggar ipren 24/7 för att förenkla dagen efter operationen. Helvetes jävla skiiiiiit! Och när vi ändå är inne på operationer så imorgon är det sjunde gången jag opererar för nageltrång! Haft 2 skitläkare som knappt kunde bak och fram på skalpellen och misslyckades 5 gånger på båda tårna, den nuvarande som är våran husläkare är så jävla grym på det och har opererat vänster tå en gång och fick bort det, hoppas på lika resultat imorgon. Redigerad 16 april, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 När vi ändå är inne på ämnet, hur får man rutor på magen? Ganska trist att bara vara platt och dessutom ha platta tuttar, i ljuset ser jag hyfsad ut men om jag ska spänna mig i skuggan ser jag bara blekfet ut, vad göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 (redigerad) När vi ändå är inne på ämnet, hur får man rutor på magen? Ganska trist att bara vara platt och dessutom ha platta tuttar, i ljuset ser jag hyfsad ut men om jag ska spänna mig i skuggan ser jag bara blekfet ut, vad göra? Sit-ups! Börja med att pumpa sit-ups. Har du tillgång till en bänk ska du bara ha rumpan på bänken och balansera, googla för att få reda på hur du gör "riktiga" sit-ups. Kan du ligga och göra 150 st ordentliga mot golvet bör du börja använda vikter. Därefter försöka göra vinkeln större. Därefter använda vikter till den vinkeln. Ligg på marken med ryggen mot golvet, ha helt sträckta ben, ta upp dem i luften och sträck ned dem ungefär 10 cm ovanför marken. Gör så många som du orkar. EDIT: Inne på ämnet, btw? De snackade om tånaglar. Skriver du i "Träningstråden" får du mer hjälp. Redigerad 16 april, 2009 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Sit-ups! Börja med att pumpa sit-ups. Har du tillgång till en bänk ska du bara ha rumpan på bänken och balansera, googla för att få reda på hur du gör "riktiga" sit-ups. Kan du ligga och göra 150 st ordentliga mot golvet bör du börja använda vikter. Därefter försöka göra vinkeln större. Därefter använda vikter till den vinkeln. Ligg på marken med ryggen mot golvet, ha helt sträckta ben, ta upp dem i luften och sträck ned dem ungefär 10 cm ovanför marken. Gör så många som du orkar. EDIT: Inne på ämnet, btw? De snackade om tånaglar. Skriver du i "Träningstråden" får du mer hjälp. Jo såg det sen, verkar inte gå att ta bort inlägget, men du vet, kroppen, inne på ämnet. Aja, tack för tipset iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Ursäkta att det kanske inte är världens mest fisförnäma fråga, men jag kom och tänka på en grej - under en vanlig dag får man ju upp ganska mycket snor, slem och saliv i halsen, som man ofta sväljer igen. Vad händer med detta när det sväljs? Är det på något sätt en viktig biprodukt som bör återföras och tas upp av kroppen, räknas det i ens energiintag, eller är det bara någon slags slaggprodukt som man gör bäst i att spotta ur? Ursäkta att det kanske inte är världens mest snabba svar, men jag kom och svara på en grej. Slemmet du sväljer är i sig inget farligt, det är snarare tvärt om. Sväljer du slem så får du i dig bakterier som är "bra" för magen. Däremot är det inget som ger något som helst energi, utan det går direkt till utgången. Sätt det dock inte som vana att svälja slem, det är aldrig bra att få för mycket av det goda så att säga. Om du går och "snorkar" dig konstant kan du få bihåleinflammation och i värsta fall lunginflammation, detta pga. att du samtidigt drar in lössittande bakterier in i bihålorna och lungorna med inandningsluften medans slemmet går ner i svalget. Så om vi ska göra en fint fördelad uträkning på det hela så skulle jag säga att du snyter dig om du har tillgång till papper, du spottar ut det om du vistas utomhus och du sväljer det när lagen kräver (Inget papper/papperskorg/toalett finns i närheten). På detta sättet får du i dig en del slem vilket ger dig bakterier magen mår "bra" av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Jo såg det sen, verkar inte gå att ta bort inlägget, men du vet, kroppen, inne på ämnet. Aja, tack för tipset iallafall Gör lite armhäbningar å sånt också, så slipper du se allt för galen ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Ursäkta att det kanske inte är världens mest snabba svar, men jag kom och svara på en grej. Slemmet du sväljer är i sig inget farligt, det är snarare tvärt om. Sväljer du slem så får du i dig bakterier som är "bra" för magen. Däremot är det inget som ger något som helst energi, utan det går direkt till utgången. Sätt det dock inte som vana att svälja slem, det är aldrig bra att få för mycket av det goda så att säga. Om du går och "snorkar" dig konstant kan du få bihåleinflammation och i värsta fall lunginflammation, detta pga. att du samtidigt drar in lössittande bakterier in i bihålorna och lungorna med inandningsluften medans slemmet går ner i svalget. Så om vi ska göra en fint fördelad uträkning på det hela så skulle jag säga att du snyter dig om du har tillgång till papper, du spottar ut det om du vistas utomhus och du sväljer det när lagen kräver (Inget papper/papperskorg/toalett finns i närheten). På detta sättet får du i dig en del slem vilket ger dig bakterier magen mår "bra" av. Bra svar, tack så mycket! Har du någon källa till allt detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts