MyStiC Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Tack för tipsen Siana! Ska testa några utav dom för att se om det blir bättre. Jösses! 40 grader, det är ju fakking skitmycket, väl? Hra du pratat med farbror doktorn? Det är väl mer än normalt antar jag. Men så risigt mår jag inte just nu, den har sjunkit till 39.4 utan tablett, så det var nog piken på febern imorse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Jösses! 40 grader, det är ju fakking skitmycket, väl? Hra du pratat med farbror doktorn? Beror ju på vad man har i kroppen när man är frisk, även om jag är övertygad om att han inte fryser direkt. (Eller gör han? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Jag skulle säga typ armhävningar och situps och grejer. Kolla YouTube, finns mängder av instruktions- och inspirationsfilmer.Superbra. Tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 (redigerad) Buäh. Ska försöka fixa ett gymkort till julen, fram tills dess får jag klara mig på att göra armhävningar och jobba hantel så ofta jag orkar och har tid (ett par gånger om dagen). Synd att min kondition är så jäkla usel bara. Ska försöka jobba upp den så gott jag kan på ett löpband fram tills mönstringen. Går det snabbt att bygga upp en 'bra' kondition om jag springer/joggar tills jag stupar tre, fyra gånger i veckan? Redigerad 16 december, 2008 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Buäh. Ska försöka fixa ett gymkort till julen, fram tills dess får jag klara mig på att göra armhävningar och jobba hantel så ofta jag orkar och har tid (ett par gånger om dagen). Synd att min kondition är så jäkla usel bara. Ska försöka jobba upp den så gott jag kan på ett löpband fram tills mönstringen. Går det snabbt att bygga upp en 'bra' kondition om jag springer/joggar tills jag stupar tre, fyra gånger i veckan? Det borde det absolut gå att göra, men varför rullband och inte ute? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 (redigerad) Det borde det absolut gå att göra, men varför rullband och inte ute? Jag vet inte varför, men jag föredrar det framför en jogg utomhus, och om jag väl är på gymmet så kan jag passa på att lyfta lite vikter efter att jag har sprungit. För ungefär ett år sedan brukade jag bara jogga när jag värmde upp. Då brukade jag ställa löpbandet på 11km/h och jogga i tio minuter innan jag kände mig varm och ganska flåsig. Detta gjorde jag bara ett par gånger i veckan så det gav förmodligen inte så mycket. Är intervaller att rekommendera ifall jag vill bygga upp en någorlunda bra kondition så snabbt som möjligt kanske? Edit: Hur effektivt är egentligen proteinpulver? Funderar på att köpa en hink till julrean. Redigerad 17 december, 2008 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 (redigerad) Edit: Hur effektivt är egentligen proteinpulver? Funderar på att köpa en hink till julrean. I längden finner jag det rätt effektivt, dock är det nästan ännu viktigare att du äter rätt mat (kolhydrater, proteiner etc). Men visst funkar det, bara du kommer ihåg att äta rätt vid sidan om! Redigerad 17 december, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 I längden finner jag det rätt effektivt, dock är det nästan ännu viktigare att du äter rätt mat (kolhydrater, proteiner etc). Men visst funkar det, bara du kommer ihåg att äta rätt vid sidan om! Visst kan du få en effekt med proteinpulver, men det absolut viktigaste är att äta rätt och fylla på efter att du tränat. Banan och mjölk etc. direkt efter träning funkar i princip lika bra, och ännu viktigare att komma ihåg är att det snarare är något man lägger på när man redan är hyfsat vältränad men vill öka ännu mer, alltså inte riktigt där du är (~halvt otränad). Som jag ser det är skillnaden i ditt läge mellan bra kosthållning plus proteinpulver gentemot bra kost och inget proteinpulver försumbar efter som du ändå kommer att kunna förbättra din kondition väldigt mycket under de första månaderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 I längden finner jag det rätt effektivt, dock är det nästan ännu viktigare att du äter rätt mat (kolhydrater, proteiner etc). Men visst funkar det, bara du kommer ihåg att äta rätt vid sidan om! Visst kan du få en effekt med proteinpulver, men det absolut viktigaste är att äta rätt och fylla på efter att du tränat. Banan och mjölk etc. direkt efter träning funkar i princip lika bra, och ännu viktigare att komma ihåg är att det snarare är något man lägger på när man redan är hyfsat vältränad men vill öka ännu mer, alltså inte riktigt där du är (~halvt otränad). Som jag ser det är skillnaden i ditt läge mellan bra kosthållning plus proteinpulver gentemot bra kost och inget proteinpulver försumbar efter som du ändå kommer att kunna förbättra din kondition väldigt mycket under de första månaderna. Hm, okej. Kolhydrater finns i pasta och protein finns i kött/fisk, right? Vad jag har fattat det som så är det viktigt att fylla på med mycket kolhydrater innan träningen och proteinet efteråt, t.ex. en banan/Gainomax direkt efter träning och en riktig middag med kött inom en timma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Träningstråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 (redigerad) Går det snabbt att bygga upp en 'bra' kondition om jag springer/joggar tills jag stupar tre, fyra gånger i veckan? Bäst nog om du kör intervallträning då. Alltså inte jogga i 60 mins utan verkligen springa i 2 mins och vila i 1. Då tränar du kroppens förmåga att ta upp syre -> ökad kondition. Meen, det får man lära sig i Idrott och hälsa A så antar att du visste det. Redigerad 17 december, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag ska nu yttra mig om ett ytterst privat, personligt och pinsamt problem, och tänkte fråga om ni har liknande erfarenheter och besvär. Det är så att jag producerar sjukligt (nåväl, kanske inte sjukligt men tillräckligt för att det ska störa extremt) mycket "kåtolja", "försats", kalla det vad du vill: jag hittade ett bra inlägg från en Flashback-kille som stämmer ganska bra på mig. Jag måste säga att det mest ställer till det för mig. Minsta lilla gos och kel med gumman så blir man blöt i brallan. Sover man naken så ser det faan ut som man kissat ner lakanen. Men, men...brudar har mens och vi har glidmedel. Bara att gilla läget. För mig räcker det oftast med lite mys med någon för att jag ska bli kladdig i byxan. Och jag vet faktiskt inte alls vad tjejer egentligen tycker om detta, eller hur vanligt det är, och därför undrar jag. Jag tycker det bara är extremt pinsamt med fläckar på kallsingarna. Är detta på något sätt vanligt hos er övriga eller bör jag skämmas rejält? Hjälp mig tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag känner inte igen mig, men det är väl inget att skämmas för, du kan ju inte hjälpa det. Ord som kåtolja går fetbort, usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag känner inte igen mig, men det är väl inget att skämmas för, du kan ju inte hjälpa det. Ord som kåtolja går fetbort, usch. Likaså hallongrotta, heh? Inget du bör skämmas över f.ö Samuel, bruden gillar snarare om även du bidrar till att det är lättglidet där nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag ska nu yttra mig om ett ytterst privat, personligt och pinsamt problem, och tänkte fråga om ni har liknande erfarenheter och besvär. Det är så att jag producerar sjukligt (nåväl, kanske inte sjukligt men tillräckligt för att det ska störa extremt) mycket "kåtolja", "försats", kalla det vad du vill: jag hittade ett bra inlägg från en Flashback-kille som stämmer ganska bra på mig. För mig räcker det oftast med lite mys med någon för att jag ska bli kladdig i byxan. Och jag vet faktiskt inte alls vad tjejer egentligen tycker om detta, eller hur vanligt det är, och därför undrar jag. Jag tycker det bara är extremt pinsamt med fläckar på kallsingarna. Är detta på något sätt vanligt hos er övriga eller bör jag skämmas rejält? Hjälp mig tack! Hm. Inte hört talas om att något annat än sperma och urin kunde komma ut ur penis. Iofrivilliga och nattliga mindre utlösningar har jag också upptäckt i kalsongerna ett antal gånger även om det var länge sen senast. Men det känns väl som sagt som en väldigt privat grej som du inte behöver dela med någon annan än dig själv och framtida sexparters, och jag tror knappast att "kåtoljan" =D kommer förstöra det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Likaså hallongrotta, heh? Inget du bör skämmas över f.ö Samuel, bruden gillar snarare om även du bidrar till att det är lättglidet där nere. Du har nog rätt. Vad jag har förstått så är det väl lite som "vi" gillar att tjejerna är våta, så gillar de om "vi" är upphetsade också. Hm. Inte hört talas om att något annat än sperma och urin kunde komma ut ur penis. Iofrivilliga och nattliga mindre utlösningar har jag också upptäckt i kalsongerna ett antal gånger även om det var länge sen senast. Men det känns väl som sagt som en väldigt privat grej som du inte behöver dela med någon annan än dig själv och framtida sexparters, och jag tror knappast att "kåtoljan" =D kommer förstöra det hela. Haha, avskräckte jag dig (säger man så?)? Förlåt i sådana fall. Jag är rätt så säker på att det är vanligt bland killar, ibland är det mer och ibland mindre, och tänkte att det inte var så mycket att skämmas för att fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Du har nog rätt. Vad jag har förstått så är det väl lite som "vi" gillar att tjejerna är våta, så gillar de om "vi" är upphetsade också. Haha, avskräckte jag dig (säger man så?)? Förlåt i sådana fall. Jag är rätt så säker på att det är vanligt bland killar, ibland är det mer och ibland mindre, och tänkte att det inte var så mycket att skämmas för att fråga. Avskräckte var nog fel ord, du menar om jag blev stött p.g.a din fråga? Nej isf, jag menar privat som bland dina vänner, inför oss behöver du såklart aldrig skämmas Ang. ditt problem så hör man ju ibland om folk som lider av för tidig utlösning, något åt det hållet kanske det är. Redigerad 11 januari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Avskräckte var nog fel ord, du menar om jag blev stött p.g.a din fråga? Nej isf, jag menar privat som bland dina vänner, inför oss behöver du såklart aldrig skämmas Ang. ditt problem så hör man ju ibland om folk som lider av för tidig utlösning, något åt det hållet kanske det är. Haha, vad bra. Tack. Nja, jag vet inte, kanske. Men som sagt, googlar man på problemet (ja, fuck, det har jag gjort. Var tvungen.) så är det rätt vanligt, men många som svarar och hjälper skriver att det liksom inte alls bör vara några problem. Så I guess det är lugnt, och förhoppningsvis blir det inte lika extremt i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Nja, jag vet inte, kanske. Men som sagt, googlar man på problemet (ja, fuck, det har jag gjort. Var tvungen.) så är det rätt vanligt, men många som svarar och hjälper skriver att det liksom inte alls bör vara några problem. Så I guess det är lugnt, och förhoppningsvis blir det inte lika extremt i framtiden. Rensa komplettera automatiskt också, för fan! Bara en reminder, tror knappast det är särskilt hett att se såna sökord när hon/nån vill låna datorn ett ögonblick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag ska nu yttra mig om ett ytterst privat, personligt och pinsamt problem, och tänkte fråga om ni har liknande erfarenheter och besvär. Det är så att jag producerar sjukligt (nåväl, kanske inte sjukligt men tillräckligt för att det ska störa extremt) mycket "kåtolja", "försats", kalla det vad du vill: jag hittade ett bra inlägg från en Flashback-kille som stämmer ganska bra på mig. För mig räcker det oftast med lite mys med någon för att jag ska bli kladdig i byxan. Och jag vet faktiskt inte alls vad tjejer egentligen tycker om detta, eller hur vanligt det är, och därför undrar jag. Jag tycker det bara är extremt pinsamt med fläckar på kallsingarna. Är detta på något sätt vanligt hos er övriga eller bör jag skämmas rejält? Hjälp mig tack! Det heter försats, och det är inget lustigt att du har en stor utsöndring av det. Finns killar som utsöndrar upp till 5mL varje tillfälle dom blir upphetsade (såklart inte om du skulle dra ett par runkar på rad, det finns en måtta). Försatsen utsöndras from Cowpers körtlar (kvinnornas motsvarighet heter Bartholins körtlar). Dom tillverkar enbart denna genomskinliga, trögflytande vätska som neutraliserar urinröret från urin för att sperman inte ska skadas och skickar ut allt kvarliggande urin och annat skräp i urinröret, samtidigt som det ger sperman en snabbare fart i urinröret och funderar även som ett narturligt glidmedel. Det har också den funktionen att den tar vara på en viss del av sperma som blir kvar i urinröret för att sedan föra ut det nästa sprut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts