Jump to content

Kroppshjälps-Tråden

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

http://biphome.spray.se/poppo/

2kg är dock..otroligt lite=(

Jag använder dem inte. In fact, tappat bort dem.

Då stack den för en halvtimma sen.

Bwhaha. Lite roligt att du som pumpar med hantlar på 2 kilo kommentarar andras muskelstruktur

Som sagt, använder dem inte och har dem inte. Jag använde de knappt ändå, så jag har nog full rätt att kommentera på andras muskelstruktur, tjockis som jag är.

Och det var inte ens ett seriöst inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är detta för prickar? Aldrig haft något liknande förut, och fick dom någon gång i förra veckan. Dom syns inte så mycket på nära håll, men om man känner med fingrarna så är huden väldigt knottrig. Dessutom känns huden väldigt torr just där dom sitter (men inte runt om), också kliar dom litegrann ibland. Måste dock medge att dom kliar med nu än vad dom gjorde förra veckan.

Så vad fasen är det för fanskap? Eksem? Allergi? Vad kan jag göra åt det? :confused:

Har provat kleta in massa feta fuktgivande krämer i ansiktet. Prickarna sitter kvar och är lika jobbiga, men huden omkring prickarna känns väldigt mjuk nu. ^_^ Så det är nog inte rätt metod.

Klämt en talgkörtel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste komma i någorlunda form till mönstringen som förmodligen är i vår någon gång!

Just nu gör jag bara 25 armhävningar/kväll och jobbar lite 5kg-hantel ett par gånger i veckan, har inte varit på gymmet sen i april. Någon som har några snabba tips? Mer armhävningar? Situps? Backups? Löpning (Även om det är väldigt tveksamt att det blir av =/)? Cykel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste komma i någorlunda form till mönstringen som förmodligen är i vår någon gång!

Just nu gör jag bara 25 armhävningar/kväll och jobbar lite 5kg-hantel ett par gånger i veckan, har inte varit på gymmet sen i april. Någon som har några snabba tips? Mer armhävningar? Situps? Backups? Löpning (Även om det är väldigt tveksamt att det blir av =/)? Cykel?

Jag skulle rekommendera löpning. Att sena kvällar, särskilt såhär på vintern, ta på sig träningskläder, mössa, vantar och självklart mp3 för att sedan ge sig ut i mörkret tycker jag är riktigt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nästan vilja börja löpa lite jag också (hah, lät roligt.). Tips för att komma igång med det?

Snabba promenader, för att sedan trappa upp hastigheten?

Motivationen för att börja med det måste jag också hitta.

Samma här. Känns skämmigt att ha en kondition på så låg nivå som jag har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör inte armhävningar/sit-ups på kvällen..

Då jobbar du upp magen/armarna, sen lägger du dig så dom får vila.

Bättre att köra på morgonen, för då använder du armarna/magen hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

25 per dag kommer i vilket fall inte att räcka långt alls. Om jag skulle vara du skulle jag sätta upp ett träningsschema.

Du borde se till att gymma, löpa och helst även något mer sportigt varje vecka (t.ex. innebandy eller vad du tycker är kul, bra för motivationen och flåset). Sen räcker det oftast inte för att bestämma sig för vad man ska göra varje vecka, att ha en planering med tidpunkter som man följer är mycket bättre. Du kan absolut bli i bra form på några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sovit ett skit i natt. Vaknat om och om igen tack vare mina jävla feberdrömmar. Ligger hemma med 40graders feber. Sömn är verkligen något jag behöver, men jag kan inte sova. Gosh.

Tips på hur jag ska kunna sova ostört?

• Mjölk
  • Vänd på kudden
  • Ta ett varmt bad
  • Sömnpiller
  • Ät lite
  • Dra en runk
  • Slå på musik
  • Se "The Cure for Insomnia"

Hoppas att något hjälper. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mera seriöst. Jag vill bygga upp min överkropp till en lite mer "normal" byggnad. Finns det något jag kan göra i hemmet lite sådär dagligen som räcker, typ armhävningar och situps och grejer?

Jag skulle säga typ armhävningar och situps och grejer. Kolla YouTube, finns mängder av instruktions- och inspirationsfilmer.

[youtube-old]TKg_cdwq9l4[/youtube-old]

[youtube-old]S990kHLMVFg[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sovit ett skit i natt. Vaknat om och om igen tack vare mina jävla feberdrömmar. Ligger hemma med 40graders feber. Sömn är verkligen något jag behöver, men jag kan inte sova. Gosh.

Tips på hur jag ska kunna sova ostört?

Jösses! 40 grader, det är ju fakking skitmycket, väl? Hra du pratat med farbror doktorn?

• Vänd på kudden

#1! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor