Jump to content

Kroppshjälps-Tråden

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Haha! :confused:

Hur som helst så är ju Alvedon och Ipren två olika sorters läkemedel..

"Vid tillfällig smärta är en vanlig dosering för vuxna och barn över 12 år 200-400 milligram, 1-4 gånger per dygn, men högst 1200 milligram per dygn. Vid mensvärk är det bra att ta 400 milligram Ipren så snart man känner av besvären. Då blir effekten bättre."

Hmmm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Vid tillfällig smärta är en vanlig dosering för vuxna och barn över 12 år 200-400 milligram, 1-4 gånger per dygn, men högst 1200 milligram per dygn. Vid mensvärk är det bra att ta 400 milligram Ipren så snart man känner av besvären. Då blir effekten bättre."

Hmmm?

Men det är väl 400 milligram i en vanlig tablett?

Ser inget i den texten som motbevisar det jag sade där uppe. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, på det viset. Då lär 400mg vara gränsen för intag för den aktiva verkningstiden?

Exakt. I alla fall enligt vad jag har hört. (från en läkare) :confused:

Ipren finns i både 400 och 200 milligram.

Åh, kom på det.. men med 'vanliga' Ipren tänker jag på de som är ellipsformade, och de ligger på 400 milligram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt hårspray i 1,5 år nu kanske och jag har redan märkt att mitt hår därframme börjar bli tunt medans där därbak fortfarande är hyffsat tjockt. Detta beror antagligen på att jag inte använder så mycket hårspray därbak. Men hur som helst, nu är jag lite rädd att jag plötsligt ska börja tappa hår :lol: . Vad tycker ni jag ska göra? sluta med hårsprayen eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt hårspray i 1,5 år nu kanske och jag har redan märkt att mitt hår därframme börjar bli tunt medans där därbak fortfarande är hyffsat tjockt. Detta beror antagligen på att jag inte använder så mycket hårspray därbak. Men hur som helst, nu är jag lite rädd att jag plötsligt ska börja tappa hår :lol: . Vad tycker ni jag ska göra? sluta med hårsprayen eller vad?

Tror inte att det är någon fara, men varför inte sluta? Det luktar illa och finns gott om vaxer som klarar av jobbet som både och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det är någon fara, men varför inte sluta? Det luktar illa och finns gott om vaxer som klarar av jobbet som både och bra.

Vax är väl nästan värre?, visst... vax luktar inte men håret blir ju snabbt smutsigare. Plus att jag har hyffsat långt hår så... vax är kanske inte bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vax är väl nästan värre?, visst... vax luktar inte men håret blir ju snabbt smutsigare. Plus att jag har hyffsat långt hår så... vax är kanske inte bästa alternativet.

Nja, beror på. Vissa lågpris-vaxer är fortfarande samma sak som fett men bättre (och i vissa fall dyrare) vaxer är oftast gjorda med nyttiga saker i, och utan en massa olja och fett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet något bra som hjälper mot skavsår?

Och även hur man hindrar skavsår. Det är nämligen så att jag köpt ett par nya skor och inte föräns nu märkt att jag får skavsår av dom. Vill gärna använda dom, men vet inte om det kan finnas någon kräm eller något tips om hur man förhindrar skavsår? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet något bra som hjälper mot skavsår?

Och även hur man hindrar skavsår. Det är nämligen så att jag köpt ett par nya skor och inte föräns nu märkt att jag får skavsår av dom. Vill gärna använda dom, men vet inte om det kan finnas någon kräm eller något tips om hur man förhindrar skavsår? Tack på förhand.

Du kan ju alltid köpa ett speciellt plåster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där fungerar, i alla fall för mig, väldigt bra men det känns ju dock kört på något sätt. Skavsår får man för att skorna är för små (eller stora) eller för att de inte passar, och är de små så försvinner ju inte skavsåren direkt.

Nja skavsår brukar försvinna när skon är "ingådd" så att säga, den mjukas ju hela tiden upp när man använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka GTA3_freak så mycket. Ska nog köpas så snart det går.

Om du har tunna strumpor så kanske tjockare strumpor kan hjälpa om skorna är lite för stora.

-------------

Har dom senaste dagarna upptäckt att jag är lite torr på kinden och kliade lite på det. Skulle behöva någon salva som tar bort det, någon rekommendation?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-------------

Har dom senaste dagarna upptäckt att jag är lite torr på kinden och kliade lite på det. Skulle behöva någon salva som tar bort det, någon rekommendation?

Haha, vad fan? Trodde det var din signatur först. :rolleyes:

Du har säkert redan testat men, vanlig mjukgörande hudkräm?

Annars kanske du har någon allergi, då måste du testa dig. Jag fick hydrokortison mot det när jag hade nickelallergi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Okej nu drar jag upp den här tråden, inte nödvändigt att skapa en ny.

Hur mycket kan det kosta att ta hål i ögonbrynet? runt 300-400? Har också hört att det är 18 års gräns på att göra det utan vuxens tillåtelse, och om det nu är så, vad finns det för risker med att göra det själv?

Tack på förhand! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu drar jag upp den här tråden, inte nödvändigt att skapa en ny.

Hur mycket kan det kosta att ta hål i ögonbrynet? runt 300-400? Har också hört att det är 18 års gräns på att göra det utan vuxens tillåtelse, och om det nu är så, vad finns det för risker med att göra det själv?

Tack på förhand! :rolleyes:

Jag tror att det där blev borttaget? Eller det beror på vars du gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor