Jump to content

Kroppshjälps-Tråden

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Nja, torr och torr. I sådana fall återfukta huden efter man har rengjort den, då den har tendenser till och bli sträv. Dessutom behövs en fuktgivande kräm för att få full effekt.

Har aldrig haft problem med min hy, den har alltid vart len som en babystjärt, men jag har mer och mer tagit hand om den i förebyggande syfte (för jag blir ju trots allt äldre) och då är denna gel ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, torr och torr. I sådana fall återfukta huden efter man har rengjort den, då den har tendenser till och bli sträv. Dessutom behövs en fuktgivande kräm för att få full effekt.

Har aldrig haft problem med min hy, den har alltid vart len som en babystjärt, men jag har mer och mer tagit hand om den i förebyggande syfte (för jag blir ju trots allt äldre) och då är denna gel ett måste.

Böjar du bli rynkig? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHA! Jag visste att det skulle komma. Nej, jag menar att hyn förändras ju, och en dag kanske jag står där med massor av finnar och problem. Vissa får riktigt mycket finnar när de är 13 år, vissa när de är 17 och vissa får det aldrig.

Åh, jag drar förutsägbara skämt -_-. Hursomhelst - upp med en bild på dig, vill se hur du ser ut. Det enda jag minns är en äcklig köttebullebild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag drar förutsägbara skämt :). Hursomhelst - upp med en bild på dig, vill se hur du ser ut. Det enda jag minns är en äcklig köttebullebild.

:lol:

Jag har precis vart i Frankrike och min mor knäppte några bilder på mig tror jag, skall se när de är framkallade om de är tillräckligt fina för att postas (rätt gissat, det är en kamera med film - men jävligt fin). :)

Annars får jag väl ta någon bild i sann fjortisanda mot en spegel eller nåt.

OnT: Parfym använder jag inte så värst ofta, men då är det Lacostes i den blåa flaskan. Den som alla använder, den röda, fast i blå variant alltså. Har inte sett den någonstans nu, den måste vara ovanlig. -_- Luktar gott gör den i alla fall.

Fast nu har jag blivit hastigt förälskad i Viktor & Rolfs parfymer, i dessutom riktigt snygga flaskor. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OnT: Parfym använder jag inte så värst ofta, men då är det Lacostes i den blåa flaskan. Den som alla använder, den röda, fast i blå variant alltså. Har inte sett den någonstans nu, den måste vara ovanlig. -_- Luktar gott gör den i alla fall.

Fast nu har jag blivit hastigt förälskad i Viktor & Rolfs parfymer, i dessutom riktigt snygga flaskor. :lol:

En kompis har båda.

Ska köpa ny parfym, några tips? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
En kompis har båda.

Ska köpa ny parfym, några tips? -_-

Fahrenheit Fahrenheit Fahrenheit Fahrenheit Fahrenheit Fahrenheit Fahrenheit !

Alltså, Christian Dior: Fahrenheit

Har själv den. Mycket jävla god, diskret och väldigt manlig parfym. Och tjejerna verkar älska den, och känner även igen den. (Många tjejer jag träffat).

Kan även göra som några andra och berätta vilka parfymer jag har:

1. Fahrenheit

2. Lacoste Red.. Väldigt frisk och söt doft. Passar bra på sommaren

3. Hugo Boss Green.. Ungefär samma som Lacoste Red. Söt och frisk doft, fast samtidigt diskret och manlig.

4. Very Valentino.. Väldigt stark doft. Räcker gott med ett sprut, men vädligt manlig. (Det roliga med den här parfymen är att jag fick den av min syster som bor i Dublin, och det tog sex månader innan den kom till Sverige.)

very-valentino-m_906951_3.jpg

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter min syrra kom hem med en Emporio Armani Black var jag såld på det. Har kört det jämt, men har även passat på att testa Night och White, vilka också såklart luktar väldigt gott, men saknar lite av det som Black har. Har också en flaska Ferrari Black som jag kör med ibland. Sen, sist men inte minst så har jag (som är slut för tillfället) en Christian Dior: Higher, den är helt underbar.

Emporio Armani Black

Armani-Emporio-Night-70170_907036_0.jpg

Emporio Armani Night

03771131005_907036_1.jpg

Emporio Armani White

Ferarri Black

Christian Dior: Higher

4609_907036_4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter min syrra kom hem med en Emporio Armani Black var jag såld på det. Har kört det jämt, men har även passat på att testa Night och White, vilka också såklart luktar väldigt gott, men saknar lite av det som Black har. Har också en flaska Ferrari Black som jag kör med ibland. Sen, sist men inte minst så har jag (som är slut för tillfället) en Christian Dior: Higher, den är helt underbar.

* Fina Bilder*

Ferrari, Finns det i Sverige och vad kostar den isf? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter min syrra kom hem med en Emporio Armani Black var jag såld på det. Har kört det jämt, men har även passat på att testa Night och White, vilka också såklart luktar väldigt gott, men saknar lite av det som Black har.

Emporio Armani Night

03771131005_907036_1.jpg

Jag körde Night ett tag och gillade den skarpt. Men sen när jag skulle köpa en ny så fick jag för mig att den hade något med vinter att göra (hade använt den under vinterhalvåret) och blev grymt osugen. ( :mellow: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den funkar den med.

Hugo Boss brukar ha några fina dofter också.

Hell no!

Axe är på sin höjd en träningsspray för väldigt svettiga aktiviteter, typ fotboll eller innebandy. Skulle aldrig äns få för mig att spruta på mig Axe till skolan/jobbet/festen/whatever.

Känns som kebab säger, väldigt mellanstadie. Axe var sprayen man sprutade på sig för att man trodde att tjejer gillade än mer ju mer man sprutade på, vilket resulterade i illamående pga doften.

Axe Africa(den värsta) och vita Lidl t-shirts för 19:-, och du klagar på att vi köper för dyra märkeskläder. Tror det mer är så att du inte kommit in i mode-stadiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor