Jump to content

Invandrare som överreagerar

JMC
 Share

Recommended Posts

Det var redan ett misstag från början när invandrarna sorterades och flyttade in i specifika områden där inga svenskar ville bo. Det har väl varit lite tufft för invandrarna att bo i sånna här ställen eftersom de blev totalt stängda från den svenska samhället. Ungdomarna pallade inte pressen av rasism och börjar snabbt bilda sånna här "gäng" som vandrar runt på nätterna och tänder eld på saker. Jag säger inte att alla invandrare är så.... vissa som jag då bor inte på en sån plats där det kryllar av gäng men speciellt de flyktingarna som flydde från kriget har flyttat in i dessa kvarte kanske för att det var billigare på den tiden?.

Anyway, alla har blivit hjärntvättade av median. Nästa varje dag ser vi massa artiklar om araber på Aftonbladet, eller självmords bombare på CNN. Det verkar som om vi har fått en bild av invandrare som är väldigt negativ. Vissa av er kommer säkert tycka att de jag har skrivit nu är trams eller vettigt. Hur som helst så ville jag bara säga lite... :) . Det är också viktigt att man säger hur ens bild på invandrare är.

"Invandrare eller immigrant är benämningen på en person som flyttar in i ett land från ett annat land"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 293
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En jävla idiot var han, ja, men vad har det att göra med om han är svensk eller inte?

Jag tänkte på en sak för inte så länge sen.

Tänk om en invandrare var jävligt tyken emot en, och man berättade det för någon efteråt. Många skulle säga "Alltså, invandrare är så jävla tykna" eller åtminstone "En invandrare var så jävla tyken emot mig idag". Däremot, om en svensk varit tyken, så skulle man bara säga "En kille var så jävla tyken emot mig idag". Varför ska man uppmärksamma personens härkomst? Svin finns det många av, men inte bara invandrare.

Tyken ska visst vara ett göteborskt dialektord, förövrigt. För mig är det uppenbart och känns som ett ord vem som helst känner till, men det verkar inte vara så. Om ni inte vet vad det betyder står det här. :)

Ja, jag vet. Vi har snackat om det, varför skulle JMC skriva att det var en invandrare som överreagerade, och inte bara skriva "en kille som överreagerar".

Tux: Japp.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på ämmnet. För ungefär en månadsen hade vi strömavbrott en kväll. Nästa morgon läste jag att det var det i hela nordöstra Göteborg. Expressen och Aftonbladet skrev att skolor runt om i hela Angered hade blivit vandeliserade, och att affärers rutor hade blivit krossade. Jag hade inte hört någonting under natten. Det ända som hänt var en ruta på banken och en ruta på vagnen hade blivt krossat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på ämmnet. För ungefär en månadsen hade vi strömavbrott en kväll. Nästa morgon läste jag att det var det i hela nordöstra Göteborg. Expressen och Aftonbladet skrev att skolor runt om i hela Angered hade blivit vandeliserade, och att affärers rutor hade blivit krossade. Jag hade inte hört någonting under natten. Det ända som hänt var en ruta på banken och en ruta på vagnen hade blivt krossat.

Japp, polisen erkände senare att de hade överdrivit en massa i sin rapport.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag personligen kommet hit pga. att det var krig i mitt hemland, så skulle inte jag börja stöka och bråka och tycka att landet jag blev insläppt till är ett jävla pissland och alla urinvånare är jävla idioter.

Det beror helt på i vilken situation du lever i. Att flytta ifrån ens hemland som det pågår ett krig i är absolut inte lätt.

Jag kommer själv ifrån Bosnien, och kom till Sverige när jag bara var några månader gammal. Jag bor i Malmö, går i skolan, har vänner, talar perfekt svenska, är bra i skolan och lever livet. Att jag har kunnat leva ett sånt bra liv, och fortfarande kommer att kunna, är tack vare att min mamma och resten utav min närmaste släkt (mina två mostrar, min mormor och mina två kusiner) vågade lämna hela sitt land bakom sig, och fly för vår framtids skull.

Tänk er själva. Man har en familj, släktingar, syskon, många bästa vänner ifrån skolan samt ens arbete. Sedan så plötsligt utbryter ett krig, ett krig fött utav agression och psykopater till militanta ledare. Man ser en nära vänner dö, släktingar, hus, allt bombas. Tänk er att ni ser ut ur ett fönster. Den gården som innan var så fridfull, är nu plötsligt occuperat utav två pansarvagnar, som är påväg mot ditt fönster. Jag menar man offrar så extremt mycket genom att lämna allt bakom sig. Det hemlandet man innan växte upp i och levde lyckligt.

Det är inte lätt för invandrarfamiljer att uppfostra sina barn efter att ha offrat så mycket för att komma till ett sådant land som Sverige. Speciellt när ens barn bor i förorterna. Det kanske inte alltid är så lätt att anpassa sig till nya miljöer och ett nytt folk. Och för andra invandrarbarn, är det inte lätt att anpassa sig till andra svenska ungdomar, då de har växt upp i förorterna med föräldrar som inte har anpassat sig i den svenska miljön, samt hängt runt med andra kompisar som har invandrarbakrund.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt på i vilken situation du lever i. Att flytta ifrån ens hemland som det pågår ett krig i är absolut inte lätt.

Jag kommer själv ifrån Bosnien, och kom till Sverige när jag bara var några månader gammal. Jag bor i Malmö, går i skolan, har vänner, talar perfekt svenska, är bra i skolan och lever livet. Att jag har kunnat leva ett sånt bra liv, och fortfarande kommer att kunna, är tack vare att min mamma och resten utav min närmaste släkt (mina två mostrar, min mormor och mina två kusiner) vågade lämna hela sitt land bakom sig, och fly för vår framtids skull.

Tänk er själva. Man har en familj, släktingar, syskon, många bästa vänner ifrån skolan samt ens arbete. Sedan så plötsligt utbryter ett krig, ett krig fött utav agression och psykopater till militanta ledare. Man ser en nära vänner dö, släktingar, hus, allt bombas. Tänk er att ni ser ut ur ett fönster. Den gården som innan var så fridfull, är nu plötsligt occuperat utav två pansarvagnar, som är påväg mot ditt fönster. Jag menar man offrar så extremt mycket genom att lämna allt bakom sig. Det hemlandet man innan växte upp i och levde lyckligt.

Det är inte lätt för invandrarfamiljer att uppfostra sina barn efter att ha offrat så mycket för att komma till ett sådant land som Sverige. Speciellt när ens barn bor i förorterna. Det kanske inte alltid är så lätt att anpassa sig till nya miljöer och ett nytt folk. Och för andra invandrarbarn, är det inte lätt att anpassa sig till andra svenska ungdomar, då de har växt upp i förorterna med föräldrar som inte har anpassat sig i den svenska miljön, samt hängt runt med andra kompisar som har invandrarbakrund.

All cred till din morsa, men läs igen.

Passar inte landet så byt. Tycker de flesta invandrare har en allmänt dålig syn på sverige. Dom borde vara glada att vihar så pass invandrarvänligt somvi har det.

Konstigt nog är det för det mesta andra generationen, alltså dom som födds eller växtupp i sverige, så dom har inget att jämföra det med än, vilket jag tycker är grymt konstigt.

"Brushan, när jag blir 18 ska jag flytta hem till mitt hemland, yao! Kan ju inte bo i fucking jävla skit sverige hela levet, yao!"

Ja, och dumma lilla kamelryttaren flyttar sen hem till sitt hemland och märker hur bra han har haft det i sverige under sin livstid och flyttar hem igen. \o/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All cred till din morsa, men läs igen.

Passar inte landet så byt. Tycker de flesta invandrare har en allmänt dålig syn på sverige. Dom borde vara glada att vihar så pass invandrarvänligt somvi har det.

Konstigt nog är det för det mesta andra generationen, alltså dom som födds eller växtupp i sverige, så dom har inget att jämföra det med än, vilket jag tycker är grymt konstigt.

"Brushan, när jag blir 18 ska jag flytta hem till mitt hemland, yao! Kan ju inte bo i fucking jävla skit sverige hela levet, yao!"

Ja, och dumma lilla kamelryttaren flyttar sen hem till sitt hemland och märker hur bra han har haft det i sverige under sin livstid och flyttar hem igen. \o/

Antagligen för det jag sa innan, att de växer upp tillsammans med sina föräldrar, som inte har så särskilt kommit in i det svenska samhället. Samt så får de kanske en tanke att det någon dag kommer att återvända till sitt eget hemland.

Sedan när det går kasst för dem i skolan, de börjar umgås med andra våldsamma gäng, och senare så tror de att Sverige inte har givit dem ett skit.

Aja det har varit tusentals disskutioner om ämnet "invandrare". Och det började bara pga att en arab blev sur för att han fick en frisbee på sig och blev sur. Jag tror nästan att detta är slutdisskuterat.

All cred till din morsa

Haha, jodå. :)

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Second Generation: Länk

Jag tror du menar typ dom där på den videon va? :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattade inte vad dom gjorde, dansade? :) Vad gjorde dom som var olagligt eller så?

Störande utav allmän ordning - enligt mig ^^

Tror inte man får spela och göra egen musik på allmän plats utan tillåtelse. Därför är det störande utav allmän ordning.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor