T-Bone Mendez Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Ja, självklart är det fler invandrare som begår brott än det är svenskfödda, men ärligt talat, kan ni inte komma å själva varför det är så? Det har haft de jävligt svårt helt enkelt, med krig i hemlandet, flykt och sedan så lever man i förtryck och utanförskap i ett helt främmande land, helt annan kultur och inte gör vi särskilt mycket för att hjälpa dem att integreras, denna tråden är ett exempel. Men jag vet, varken Stellhell, KalleR, du och alla andra kommer ändra sig, det kommer inte jag, Mikolan eller xPisc aka Spöket göra heller, och ni, Roxxxy och oskaroskar, kan lägga av med personangreppen, de lär inte få oss att andra oss dom heller Den här diskussionen är jävligt uttjatad, folk vet var de står i denna frågan och ändrar sig inte. Tweak, bor du i en stadsdel/förort med mycket invandrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Åh, tacksamhets-argumentet, en klassiker. VAD FAN HAR DOM ATT VARA TACKSAMMA GENTEMOT DIG FÖR? Du har inte gjort ett skit för dom, bara förvärrat deras situation här i Sverige. Lätt att säga. Synd att alla inte är lika psyskiskt starka och supergrymma som du bara. HAHAHA! Jag har inte gjort ett skit för dom.. Jag har bara betalt skatt så att dom ska kunna få pengar av socialen(för dom som behöver det). Och varför ska jag vara tacksam för? Jag har alltid bott i sverige och jag anser inte att jag ska behöva tacka någon invandrare eftersom dom inte har gjort något för mig mer än att skapa bråk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Du har rätt, men å andra sidan: Vanligtvis utdöms straff endast om brottet riktade sig mot en grupp som är en klar minoritet. Jovisst, men annars blir det kränkning, hot eller ofredande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 HAHAHA! Jag har inte gjort ett skit för dom.. Jag har bara betalt skatt så att dom ska kunna få pengar av socialen(för dom som behöver det). Och varför ska jag vara tacksam för? Jag har alltid bott i sverige och jag anser inte att jag ska behöva tacka någon invandrare eftersom dom inte har gjort något för mig mer än att skapa bråk. Och bidragstagarna kommer knappast minska tack vara sånna som dig. För du kommer väl aldrig anställa en invandrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Och bidragstagarna kommer knappast minska tack vara sånna som dig. För du kommer väl aldrig anställa en invandrare? Jag skulle inte ha några problem med att anställa en invandrare så länge dom kan uppfylla de krav som behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Och bidragstagarna kommer knappast minska tack vara sånna som dig. För du kommer väl aldrig anställa en invandrare? Skulle bidragstagarna minska för att man anställer fler invandrare menar du? Får inte ihop den logiken riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 (redigerad) Skulle bidragstagarna minska för att man anställer fler invandrare menar du? Får inte ihop den logiken riktigt. Ja. Om man inte lyckas få jobb brukar man leva på bidrag. Och många invandrare tvingas lever på bidrag tack vare fördomsfulla arbetsgivare. Edit: Eller aja. Men man behöver iafl inte klaga på att det finns invandrare som lever på bidrag, när man själv inte vill anställa dem. Redigerad 15 november, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Tweak, bor du i en stadsdel/förort med mycket invandrare? Jag bor i centrala Kalmar, precis utanför stan. Men vi har även vårt invandrarområde, Norrliden. Hurså då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Ja. Om man inte lyckas få jobb brukar man leva på bidrag. Och många invandrare tvingas lever på bidrag tack vare fördomsfulla arbetsgivare. Visst. Anställ invandrare, men så kommer fler svenskar få leva på bidrag istället. Fler jobb skapas inte för att man anställer invandrare. Tweak: Och Oxhagen, och delar av Djurängen, och delar av Funkabo, och Löten(i smedby). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Visst. Anställ invandrare, men så kommer fler svenskar få leva på bidrag istället. Fler jobb skapas inte för att man anställer invandrare. Tweak: Och Oxhagen, och delar av Djurängen, och delar av Funkabo, och Löten(i smedby). Näe, men läs min edit istället, där var finns poängen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Näe, men läs min edit istället, där var finns poängen. Okej, tycker jag man kan göra då det med största sannolikhet finns fler invandrare som vill leva på bidrag än vad det finns svenskar som vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Visst. Anställ invandrare, men så kommer fler svenskar få leva på bidrag istället. Fler jobb skapas inte för att man anställer invandrare. Tweak: Och Oxhagen, och delar av Djurängen, och delar av Funkabo, och Löten(i smedby). Funkar med polacker. Och Tweak, du är visst dummare än jag trodde. Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Jag tycker själv att invandrare är för mycket pressade. T.ex araber. JO visst det finns många araber och andra invandrare som är riktigt trögfattade, samt många kriminella invandrare. Men det jag stör mig extremt mycket på, är att de flesta svenskar ser ner på många invandrare som inte har gjort något, eller som de ens känner, bara för att de dagen innan såg ett invandrargäng trakassera en gammal hjälplös tant. Killen på videon överreagerade då självklart, bara för en frisbee kom på hans skjorta. Men jag tycker att det är jävligt onödigt och idiotisk att slänga rasistiska kommentarer på denne killen, såsom en annan skrev tidigare "Jävla svartskalle". Oerhört smaklöst tycker jag. Om jag skulle anklaga en svensk invandrare för att vara dum och idiotisk, t.ex att jag hade kastat en frisbee på honom och han hade blivit sur, så hade jag blivit sur på honom pga hans beteende som person, inte för att han möjligtvis är arab eller kommer ifrån ett annat land. Vi är alla individer för helvete, vare sig vilket land man kommer ifrån! Tycker det är så jävla dumt med sånna rasistiska påhopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 (redigerad) Visst. Anställ invandrare, men så kommer fler svenskar få leva på bidrag istället. Fler jobb skapas inte för att man anställer invandrare. Tweak: Och Oxhagen, och delar av Djurängen, och delar av Funkabo, och Löten(i smedby). Jodå, de skall icke glömmas, men Norrliden är väl det största ändå Stellhell: Ok Håller med dig, Alpha. Redigerad 15 november, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Jag bor i centrala Kalmar, precis utanför stan. Men vi har även vårt invandrarområde, Norrliden. Hurså då? Ne jag bara stör mig på svenskar som säger att det är svårt för invandrare att komma in i svenska samhället för att dem bor med många andra invandrare. Det stämmer, men vad gör du för att göra saken bättre. Varför bor så lite svenskar i dessa förorter? Umngås du med invandrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Jag tycker själv att invandrare är för mycket pressade. T.ex araber. JO visst det finns många araber och andra invandrare som är riktigt trögfattade, samt många kriminella invandrare. Men det jag stör mig extremt mycket på, är att de flesta svenskar ser ner på många invandrare som inte har gjort något, eller som de ens känner, bara för att de dagen innan såg ett invandrargäng trakassera en gammal hjälplös tant. Killen på videon överreagerade då självklart, bara för en frisbee kom på hans skjorta. Men jag tycker att det är jävligt onödigt och idiotisk att slänga rasistiska kommentarer på denne killen, såsom en annan skrev tidigare "Jävla svartskalle". Oerhört smaklöst tycker jag. Om jag skulle anklaga en svensk invandrare för att vara dum och idiotisk, t.ex att jag hade kastat en frisbee på honom och han hade blivit sur, så hade jag blivit sur på honom pga hans beteende som person, inte för att han möjligtvis är arab eller kommer ifrån ett annat land. Vi är alla individer för helvete, vare sig vilket land man kommer ifrån! Tycker det är så jävla dumt med sånna rasistiska påhopp. Absolut. Trögfattade kamelridare och tröga förortsrasister är scumbags båda två. Det tråkiga är att folk ställer sig på någons sida, och drar folk över en kant, på gott och ont. Folk tycker att invandrare är YATTA och ser mellan fingrarna och hittar på nogt att skylla på, när det är många som är bråkiga pga. sitt ursprung, och dom vet också om det, men dom skyller på ja, som Tweak så fint sa "krig" och liknande. Sen finns det då dom som ser denna filmen t.ex. och drar alla invandrare över en kant och menar att alla är sådana, vilket inte heller är sant. Man ska vara självkritisk, alla förortsrasister måste fatta att det är en mycket mindre del än man tror som är bråkiga och stökiga, och alla tröga kamelridare måste fatta att dom inte VARJE jävla gång kan skylla på att personen i fråga har haft det jobbigt i sitt liv, så han måste agera som han gör. Hade jag personligen kommet hit pga. att det var krig i mitt hemland, så skulle inte jag börja stöka och bråka och tycka att landet jag blev insläppt till är ett jävla pissland och alla urinvånare är jävla idioter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 (redigerad) Ne jag bara stör mig på svenskar som säger att det är svårt för invandrare att komma in i svenska samhället för att dem bor med många andra invandrare. Det stämmer, men vad gör du för att göra saken bättre. Varför bor så lite svenskar i dessa förorter? Umngås du med invandrare? Jag umgås med människor, och bryr mig inte om deras ursprung. Vilket gör att jag umgås med invandrare, ja. Men större delen av mina vänner är svenskfödda, kan bero på att det finns mest av dom Nädu, jag gör inte alls särskilt mycket för att hjälpa integrationen, vad tycker du att jag ska göra? Tvinga mina föräldrar att flytta till Norrliden för att snacka med dem som bor där, eller ge mig in i kommunalpolitiken? Jag är 15, jag gör mitt bästa här på forumet Kan fråga igen, vad tycker du att jag ska göra? Men Stellhell för fan, jag förklarade varför invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, inte varför denna killen är en idiot. Denna killen är en idiot, men jag tror inte det är för att han är invandrare eller för att han har haft det jobbigt, han bara är det. Läs vad jag skriver. Jag försöker inte skylla på nåt, jag säger vad jag tror och du säger vad jag tror och det kan man göra utan personangrepp, eller att beskylla folk för saker. Redigerad 15 november, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Jag umgås med människor, och bryr mig inte om deras ursprung. Vilket gör att jag umgås med invandrare, ja. Men större delen av mina vänner är svenskfödda, kan bero på att det finns mest av dom Nädu, jag gör inte alls särskilt mycket för att hjälpa integrationen, vad tycker du att jag ska göra? Tvinga mina föräldrar att flytta till Norrliden för att snacka med dem som bor där, eller ge mig in i kommunalpolitiken? Jag är 15, jag gör mitt bästa här på forumet Kan fråga igen, vad tycker du att jag ska göra? För att få en perfekt syn, försök bli medlem i dom coolaste gängen och fixa fint svengelska slang.. Och slå ner ett par svennar, sen så. *Quicky* Jo, absolut. Men det är ren och skär fakta, att det är fler folk med annat utsprung som begår brott i sverige. Dock så går det inte att gå på det heller, då vi inte är ute efter vad för brott dom gör. Nu snackar vi attityd, vilket de flesta invandrare faktist måste jobba på jävligt mycket för att få en mer respekterad syn på sig. Jag kan säga att jag har en ganska bra koll på det, då jag känner en hel del "kebabnissar". Det roliga är att de flesta är riktigt trevliga, men när dom träffar främlingar är dom det vanliga "Muckar du bruchan".. Bara att kaxa tillbaka, om man inte är i underläge vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Jag umgås med människor, och bryr mig inte om deras ursprung. Vilket gör att jag umgås med invandrare, ja. Men större delen av mina vänner är svenskfödda, kan bero på att det finns mest av dom Nädu, jag gör inte alls särskilt mycket för att hjälpa integrationen, vad tycker du att jag ska göra? Tvinga mina föräldrar att flytta till Norrliden för att snacka med dem som bor där, eller ge mig in i kommunalpolitiken? Jag är 15, jag gör mitt bästa här på forumet Kan fråga igen, vad tycker du att jag ska göra? Jag menar inte att du måste göra nåt. Men jag tycker det är störande när många svenskar (framförallt vuxna) ska prata om att det är svårt för invandrare när dem bor ute i förorter. Då kommer dom utanför samhället. Men varför är så många svenskar "rädda" för att bo där då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 En jävla idiot var han, ja, men vad har det att göra med om han är svensk eller inte? Jag tänkte på en sak för inte så länge sen. Tänk om en invandrare var jävligt tyken emot en, och man berättade det för någon efteråt. Många skulle säga "Alltså, invandrare är så jävla tykna" eller åtminstone "En invandrare var så jävla tyken emot mig idag". Däremot, om en svensk varit tyken, så skulle man bara säga "En kille var så jävla tyken emot mig idag". Varför ska man uppmärksamma personens härkomst? Svin finns det många av, men inte bara invandrare. Tyken ska visst vara ett göteborskt dialektord, förövrigt. För mig är det uppenbart och känns som ett ord vem som helst känner till, men det verkar inte vara så. Om ni inte vet vad det betyder står det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts