Jump to content

SMS från antipiratbyårn

rabarben
 Share

Recommended Posts

Är det inte *31#(telefonnummer) man ska slå för att det ska bli hemligt nummer?

#31#

Qouad: Det funkar med sms också, om du t ex sparar ditt kompis nummer på det här viset i telefonboken #31#0701234567 .

Jag tror det funkar med sms i alla fall, det funkar åtminstone när man ringer så man slipper slå #31#.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

#31#

Qouad: Det funkar med sms också, om du t ex sparar ditt kompis nummer på det här viset i telefonboken #31#0701234567 .

Jag tror det funkar med sms i alla fall, det funkar åtminstone när man ringer så man slipper slå #31#.

*31# är det imo.

Det fungerar inte att skicka hemliga sms, nej. Snacka inte dude! Kontaktar man både telia och comviq så får man samma besked.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är dösäker på att jag skickat sms från nån sida där jag fick välja nummer. Frågan är bara var...

APB skulle definitivt inte skicka SMS om de ville nåt på riktigt. Och om det där var det exakta meddelandet, med alla särskrivningar, vardagsspråk och felstavningar, så kan du vara lugn. Det är bara nån som driver med dig. Fast jag skulle inte välja numret 31... Det kan ju också vara nån amatörtjänst som Jamba (eller liknande) står för - att man skickar ett sms där man har sitt meddelande och mottagarens nummer för 10 spänn till en oproffsig firma, så har de en dator som skickar det vidare.

Bluff IMO. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor