_ThuuG Skrivet 19 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2006 Ett tips på en lite lugn låt att lära sig är Tears In Heaven med Eric Clapton. Den funkar alltid, asskön att spela. En kille i nian spelade den i kyrkan på julavslutningen förra året, det lät skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Hej Jag behöver hjälp med att hitta tabbar till Bergakungens sal till gitarr. Jag har sökt sökt och sökt men inte hittat en vettig tab över huvud taget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 23 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Hittar bara till Bas tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Hur byter jag strängar på min el-gitarr. Plz help a noob out. En sträng råkade gå sönder igår så nu har jag vart och köpt nya. Hur får jag bort dom gammla strängarna? Och hur sätter jag dit dom nya? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Jag rekommenderar Metallica´s Nothing Else Matters på gitarr... Åhh grymt skön. Jag kan nästan alla metallica låtar och jag är ganska bra på att spela... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Hur byter jag strängar på min el-gitarr. Plz help a noob out. En sträng råkade gå sönder igår så nu har jag vart och köpt nya. Hur får jag bort dom gammla strängarna? Och hur sätter jag dit dom nya? Snurra av strängarna med hjälp av stämmskruvarna. Sen gör du likadant med dom nya fast, ja... du fattar. Jag rekommenderar Metallica´s Nothing Else Matters på gitarr... Åhh grymt skön. Jag kan nästan alla metallica låtar och jag är ganska bra på att spela... Tufft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 Snurra av strängarna med hjälp av stämmskruvarna. Sen gör du likadant med dom nya fast, ja... du fattar. Tufft. Tack, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 Snurra av strängarna med hjälp av stämmskruvarna. Sen gör du likadant med dom nya fast, ja... du fattar. Tack, det var jävligt lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 Tack, det var jävligt lätt. Det där med gitarr strängarna... Prova lite själv... Det är så jag har lärt mig allt som jag vet (Fast prova inte skruva allt vad du kan när du spänner strängarna... Dom slår tillbaka ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 (redigerad) Jag undrar om någon kan ackorden till Hawkwind - Down through the night innan han sjunger "down down n down" Är det: D C G? eller D F G? jag hittar de inte på 991tabs eller på google ! *mad* Redigerad 5 januari, 2007 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 (redigerad) Jag undrar om någon kan ackorden till Hawkwind - Down through the night innan han sjunger "down down n down" Är det: D C G? eller D F G? jag hittar de inte på 991tabs eller på google ! *mad* Jag vet inte om det är samma live men jag tog ut den lite snabbt iaf http://www.youtube.com/watch?v=OkwmSWSsq7Q Där spelar han iaf A F G BASEN går nånting Down down n' down...... A F G A F G e|------------------------------------------------------------------------- b|------------------------------------------------------------------------- g|-------------------------------------------------------------------------- d|-2-----------------------------------2----------------------------------- a|---5-3-0----------3--------5----------5-3-0------------3--------5------ e|----------3-- 1-1------3-3--------------------3----1-1------3-3-------- Redigerad 5 januari, 2007 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Jag vet inte om det är samma live men jag tog ut den lite snabbt iaf http://www.youtube.com/watch?v=OkwmSWSsq7Q Där spelar han iaf A F# G BASEN går nånting Down down n' down...... A F# G A F# G# e|------------------------------------------------------------------------- b|------------------------------------------------------------------------- g|-------------------------------------------------------------------------- d|-2-----------------------------------2----------------------------------- a|---5-3-0----------3--------5----------5-3-0------------3--------5------ e|----------3-- 1-1------3-3--------------------3----1-1------3-3-------- grymt! thx man! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 grymt! thx man! såg att jag skrev fel.. det ska vara F och INTE F# Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 såg att jag skrev fel.. det ska vara F och INTE F# okej. haha jaa tur jag hade grova problem med att få till F# bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 (redigerad) Spelar gura.. Har väl aldrig varit direkt seriöst, men duger i alla fall som kompgitarrist och till enkla solon! Är ju dock trummis och sångare egentligen. Men har skaffat en ny gura nu! En Washburn Dime 333! Är man die-hard-fan av Pantera så är det liksom ett litet måste att ha.. Är helnöjd med den! Underbart instrument helt enkelt! Edit: Lade till en bild på min gura, så att ni får se hur den ser ut.. Redigerad 5 januari, 2007 av Lofon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Spelar gura.. Har väl aldrig varit direkt seriöst, men duger i alla fall som kompgitarrist och till enkla solon! Är ju dock trummis och sångare egentligen. Men har skaffat en ny gura nu! En Washburn Dime 333! Är man die-hard-fan av Pantera så är det liksom ett litet måste att ha.. Är helnöjd med den! Underbart instrument helt enkelt! Edit: Lade till en bild på min gura, så att ni får se hur den ser ut.. Häftig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 (redigerad) Häftig Yeah! Thx mate! Den inte bara ser snygg ut, utan den låter superbra också, och den är underbar att lira på! EDIT: Stavfel Redigerad 7 januari, 2007 av Lofon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 8 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2007 Spelar gura.. Har väl aldrig varit direkt seriöst, men duger i alla fall som kompgitarrist och till enkla solon! Är ju dock trummis och sångare egentligen. Men har skaffat en ny gura nu! En Washburn Dime 333! Är man die-hard-fan av Pantera så är det liksom ett litet måste att ha.. Är helnöjd med den! Underbart instrument helt enkelt! Edit: Lade till en bild på min gura, så att ni får se hur den ser ut.. älska!!!! Fan va fin den va. Någon som kan ge lite tips på enkla och bra solon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2007 älska!!!! Fan va fin den va. Någon som kan ge lite tips på enkla och bra solon? Smells like teen spirit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2007 älska!!!! Fan va fin den va. Någon som kan ge lite tips på enkla och bra solon? Solot i mitten på master of Puppets med metallica är faktiskt lätt, och det är ett riktigt bra solo. Hur länge har du spelat btw ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts