The_go Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Vilka låtar skulle ni helst av allt vilja lära er spela fullständigt? Jag vill lära mig hela Another Girl Another Planet med The Only Ones och Toxicity med SOAD. Men de är så svåra att lära sig med TAB, ska nog fråga min lärare nån gång så man för höra och se honom spela dem. Nothing else matters med Metallica, killer! Kan bara lite i början än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Nothing else matters med Metallica, killer! Kan bara lite i början än så länge. Den kunde jag för ett par år sedan Lär inte sätta en ton rätt ifall jag skulle ge mig på den nu dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Ska man rada upp vad man kan här eller? Smells Like Teen Spirit - Nirvana (kan hela låten) Polly - Nirvana (kan hela låten) Drain You - Nirvana (kan hela låten) In Bloom - Nirvana (kan allt utom solot) Frances Farmer Will Have Her Revenge On Seattle - Nirvana (kan delar ur låten) Come As You Are - Nirvana (kan introt och solot) When Children Cry - White Lion (kan introt) Sen kan jag en massa småsaker... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 5 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Nothing else matters med Metallica, killer! Kan bara lite i början än så länge. Jag kan den. Underbar låt att spela! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Nothing else matters med Metallica, killer! Kan bara lite i början än så länge. En kompis till mig tipsade mig om den som nybörjar låt Dock kan jag bara lite ur introt på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Har tänkt att lära mig Back in Black nu med AC/DC. Gillar den låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Fick en ny gitarr för ett par dagar sedan, och det behövdes verkligen. Min gamla är schleten och allmänt ful. http://www.fuda123.com/upfile/prodpic/109787139751530.jpg Den blev det, är rejält nöjd med den ! Underbart ljud och riktigt bekväm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Fick en ny gitarr för ett par dagar sedan, och det behövdes verkligen. Min gamla är schleten och allmänt ful. http://www.fuda123.com/upfile/prodpic/109787139751530.jpg Den blev det, är rejält nöjd med den ! Underbart ljud och riktigt bekväm Gillar verkligen inte det guldiga bindningarna och plektrumskyddet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Gillar verkligen inte det guldiga bindningarna och plektrumskyddet. Och att det är Epiphone Nej, men det var nog ett bra köp. Les Paul är alltid snyggt även om jag inte riktigt gillar den där finishen. Ljudet ska också vara helt okej på dom har jag hört. Är det Les Paul Standard/Studio/Vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Och att det är Epiphone Nej, men det var nog ett bra köp. Les Paul är alltid snyggt även om jag inte riktigt gillar den där finishen. Ljudet ska också vara helt okej på dom har jag hört. Är det Les Paul Standard/Studio/Vad? Ska jag vara ärlig så har jag inte mycket koll på gitarrer, jag kan bara spela dom och tycka att dom låter bra och är fina Så jag kan tyvärr inte svara på den frågan, om du inte ger mig en ledtråd som säger hur jag tar reda på det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Ska jag vara ärlig så har jag inte mycket koll på gitarrer, jag kan bara spela dom och tycka att dom låter bra och är fina Så jag kan tyvärr inte svara på den frågan, om du inte ger mig en ledtråd som säger hur jag tar reda på det xD Det borde väl stå när du köpte den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Ingen som har GP5-tabs till Lilla Björn och Lilla Tiger med Charta 77? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Och att det är Epiphone Nej, men det var nog ett bra köp. Les Paul är alltid snyggt även om jag inte riktigt gillar den där finishen. Ljudet ska också vara helt okej på dom har jag hört. Är det Les Paul Standard/Studio/Vad? Min kompis har jämfört sin Epiphone Les Paul med en Gibson Les Paul och det är i stort sett ingen skillnad på ljudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Min kompis har jämfört sin Epiphone Les Paul med en Gibson Les Paul och det är i stort sett ingen skillnad på ljudet. Skillnad är det men man märker den inte på en liten comboförstärkare på rummet utan snarare bara i studiomiljö. Men Gibson är egentligen ganska dåliga nuförtiden, deras kvalitetskontroller funkar inte och många kommer hem med otroligt dåliga instrument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 16 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 (redigerad) Ingen som har GP5-tabs till Lilla Björn och Lilla Tiger med Charta 77? Har du kollat här? Btw så har jag lärt mig Back in black hyffsat och så har jag lärt mig Thunderstruck. Thunderstruck är inte alls så komplicerad som den låter. Edit: Dom fanns inte på länken men jag låter den ligga kvar iallafall. Ultimate-guitar.com är en av de bästa sidorna med gitarr tabs tror jag. (tycker jag menar jag) Redigerad 16 december, 2006 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 (redigerad) 911tabs är bättre. Redigerad 17 december, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 17 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 (redigerad) Okej, har aldrig kollat där. Edit: men den verkar bra. Edit 2: Xstreem, funkar den här? Redigerad 17 december, 2006 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Okej, har aldrig kollat där. Edit: men den verkar bra. Edit 2: Xstreem, funkar den här? Har faktisk kollat den innan, och den skulle funka... Men det hade inte suttit fel med en GP5-fil... Men men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 17 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Oj, GP5 var det visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Hittade den här sidan för några dagar sedan. Helt klart bra för nybörjare. Har lärt mig stairway to heaven i stort sett utantill nu ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts