R2D2 Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Provspelning för ett band nästa vecka, önska mig lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Lycka till! Vad heter dem? Vilken genre är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Lycka till! Vad heter dem? Vilken genre är det? Tackar. Ingen aning om namn, men dom spelar ungefär samma musik som jag gillar. Hipster-indie-rockaktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Lycka till R2D2, Jag skulle själv vilja vara med i ett band en dag... Dock hittar jag inga som spelar Thrash Metal så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Lycka till R2D2, Jag skulle själv vilja vara med i ett band en dag... Dock hittar jag inga som spelar Thrash Metal så Kolla igenom www.jamma.se under fliken Annonser. Eller www.vendolin.se Det var faktiskt på jamma som jag hittade medlemmar till mitt band. Och vi lirar thrash så det är inte omöjligt att hitta folk till det. Hur länge har du lirat och hur duktig är du? Skrivit någon låt/riff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Kolla igenom www.jamma.se under fliken Annonser. Eller www.vendolin.se Det var faktiskt på jamma som jag hittade medlemmar till mitt band. Och vi lirar thrash så det är inte omöjligt att hitta folk till det. Hur länge har du lirat och hur duktig är du? Skrivit någon låt/riff? Nämen tackar Ska kolla in hemsidan lite mer när jag kommer hem ifrån skolan Om dom andra frågorna var till mig så jag har spelat cirka 3 år, helt självlärd, anser mig själv som lite halvt bra, Jag har skrivit lite egna riffs men inget mycket, jag spelar nästan enbart Metallica låtar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Jag vill lära mig att spela gitarr, jag har spelat lite i skolan. Men vart kan jag köpa en akustisk gitarr (billigt)? Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Någon som vet? I en musikaffär? Akustiska är typ alltid billiga, jag köpte min för 100kr på loppis och den funkar fint! Sen har jag en bättre för klassiskt spel som kostade 2700kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 I en musikaffär? Akustiska är typ alltid billiga, jag köpte min för 100kr på loppis och den funkar fint! Sen har jag en bättre för klassiskt spel som kostade 2700kr. 100 kronor är ju ingenting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 100 kronor är ju ingenting! Nej sant! men gå till en musikaffär och prova ut de som ligger i din prisklass. Sen är det bara att välja en som du gillar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Fender Telecaster 72' Deluxe jag är så jävla sugen! http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/2/9/475229.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Fan R2D2, Skriv hur det gick Jag är faktiskt nyfiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Fender Telecaster 72' Deluxe jag är så jävla sugen! http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/2/9/475229.jpg Så jävla sugen jag också. Eller en Sheraton http://img206.imageshack.us/img206/2377/epiphonesheratonis6.jpg http://img206.imageshack.us/img206/epiphonesheratonis6.jpg/1/w700.png Ska försöka åka ut och testa båda och se vilken jag gillar bäst. Fan R2D2, Skriv hur det gick Jag är faktiskt nyfiken Det är bara att kolla på hemsidor som jamma.se eller vendolin. Jag hade tur och hittade något där direkt men annars kan du ju också lägga in en annons. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 (redigerad) Det är bara att kolla på hemsidor som jamma.se eller vendolin. Jag hade tur och hittade något där direkt men annars kan du ju också lägga in en annons. Huh? Jag tror han menade hur det gick på provspelningen. Jag gissar dock att du inte provspelat ännu..? Edit: Snubblade just över detta.. Tycker sådant är så häftigt. [youtube-old]uehwgTw3qX4[/youtube-old] Redigerad 13 september, 2008 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Huh? Jag tror han menade hur det gick på provspelningen. Jag gissar dock att du inte provspelat ännu..? Edit: Snubblade just över detta.. Tycker sådant är så häftigt. Lite smått gammal men extremt grym! Titta in på denna kille då också [youtube-old]r2BOApUvFpw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Huh? Jag tror han menade hur det gick på provspelningen. Jag gissar dock att du inte provspelat ännu..? Jahaa. Jo det är på tisdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 (redigerad) Okej, lycka till! Och JoeDirt: Denna killen är också grym, jag har postat samma film för ett tag sedan: [youtube-old]AbndgwfG22k[/youtube-old] Edit: Jag funderar på att köpa en ny elgitarr, för kanske max 4000 kr. Har kollat lite på Epiphones Les Paul, Vintage Sunburst. Ska prova den på tisdag och se om jag gillar den, men jag undrar om någon vet om den är bra eller om det finns någon bättre i samma prisklass..? Kan väl tillägga att jag mest spelar Guns n' Roses och Jimi Hendrix, eller musik åt det hållet. Redigerad 14 september, 2008 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Okej, lycka till! Och JoeDirt: Denna killen är också grym, jag har postat samma film för ett tag sedan: [youtube-old]AbndgwfG22k[/youtube-old] Edit: Jag funderar på att köpa en ny elgitarr, för kanske max 4000 kr. Har kollat lite på Epiphones Les Paul, Vintage Sunburst. Ska prova den på tisdag och se om jag gillar den, men jag undrar om någon vet om den är bra eller om det finns någon bättre i samma prisklass..? Kan väl tillägga att jag mest spelar Guns n' Roses och Jimi Hendrix, eller musik åt det hållet. Jo han är grym! Sedan finns det en kille som kan göra så med sina fötter, kommer inte ihåg vad han hette dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 14 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jo, jag tror jag såg den filmen på YouTube, kommer dock inte ihåg vad jag sökte på. Men jag såg den igår/förrgår typ. Jäkligt häftigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jo, jag tror jag såg den filmen på YouTube, kommer dock inte ihåg vad jag sökte på. Men jag såg den igår/förrgår typ. Jäkligt häftigt. Joo, Det måste ha tagit en evighet att lära sig att hantera sina fötter/tår på det viset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts