Joe Dirt Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Hmm, Nu för tiden när jag spelar känns mina strängar så "Klibbiga"... Det blir svårare att spela och man känner sig lite konstig i fingrarna, vad kan detta bero på?? Blir strängar "gamla" på nått sett?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Hmm, Nu för tiden när jag spelar känns mina strängar så "Klibbiga"... Det blir svårare att spela och man känner sig lite konstig i fingrarna, vad kan detta bero på?? Blir strängar "gamla" på nått sett?? Ja. Jag byter efter 2 veckor (köper strängar billigt på ebay) men upp till någon månad eller två brukar gå att spela på. Efter det brukar det mest bara bli jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Ja. Jag byter efter 2 veckor (köper strängar billigt på ebay) men upp till någon månad eller två brukar gå att spela på. Efter det brukar det mest bara bli jobbigt. hmm, Med tanke på att jag har använt dessa sedan 23 februari så kanske det är dags att byta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Blir snart att beställa denna! http://www.thomann.de/se/fender_american_s...trat_mn_cnd.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Ska köpa en ny gura snart. Ska jag satsa på en Flying V http://k43.pbase.com/u25/kevndan/upload/19836692.james92.jpg eller en ESP, heter de det? Gärna en vit FlyingV, eller en träfärgad ESP.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Ska köpa en ny gura snart. Ska jag satsa på en Flying V http://k43.pbase.com/u25/kevndan/upload/19836692.james92.jpg eller en ESP, heter de det? Gärna en vit FlyingV, eller en träfärgad ESP.. Jag skulle köpt en ESP då jag hört att Flying V är oerhört obekväma om man inte står upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Jag skulle köpt en ESP då jag hört att Flying V är oerhört obekväma om man inte står upp. Hmm, det är det som är lite klurigt, när jag skriver musik sitter jag helst ned, men när jag ska så att säga "framföra" stycket för mig själv står jag helst. Sedan när jag jammar med andra eller spelar till musik eller sjunger så står jag. Men det viktigaste delen är ju låtskrivandet.. Tack för din åsikt och tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Okej, alla ni, och R2D2, sug på denna: jag har möjlighet att bli stolt ägare till denna skönhet: IBANEZ WH10 för ett äckligt bra pris. När moppen är såld så blir den min. Herregud. Min drömpedal någonsin. Och nu är den så nära!!! http://ushigomepan.cool.ne.jp/effect/01/items/photo/ibanezwh10.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Hmm, det är det som är lite klurigt, när jag skriver musik sitter jag helst ned, men när jag ska så att säga "framföra" stycket för mig själv står jag helst. Sedan när jag jammar med andra eller spelar till musik eller sjunger så står jag. Men det viktigaste delen är ju låtskrivandet.. Tack för din åsikt och tips Men med Explorern kan du ju BÅDE stå och sitta ner med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Okej, alla ni, och R2D2, sug på denna: jag har möjlighet att bli stolt ägare till denna skönhet: IBANEZ WH10 för ett äckligt bra pris. När moppen är såld så blir den min. Herregud. Min drömpedal någonsin. Och nu är den så nära!!! http://ushigomepan.cool.ne.jp/effect/01/items/photo/ibanezwh10.jpg Hur mycket? Alltid kul med uppfyllda drömmar. Fick själv en musikrelaterad dröm uppfylld för två veckor sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Hur mycket? Alltid kul med uppfyllda drömmar. Fick själv en musikrelaterad dröm uppfylld för två veckor sedan. 1500:- Berätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 1500:- Berätta. Jag minns inte om jag skrev det här men jag köpte mig en Vox AC30. (en sådan, inte min) Den låter faktiskt sagolikt. Det rena ljudet är bland det bästa jag hört. Har du fortfarande AC50 seriöst i tankarna eller är det Fender Blues Deluxe som gäller? Jag tycker att du borde ta dig en rejäl titt på AC50. Det är visserligen inte exakt samma stärkare men väldigt lik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 Jag minns inte om jag skrev det här men jag köpte mig en Vox AC30. (en sådan, inte min) Den låter faktiskt sagolikt. Det rena ljudet är bland det bästa jag hört. Har du fortfarande AC50 seriöst i tankarna eller är det Fender Blues Deluxe som gäller? Jag tycker att du borde ta dig en rejäl titt på AC50. Det är visserligen inte exakt samma stärkare men väldigt lik. Jag är bara sugen, inget planerat inköp. Jag spelar ändå inte i band. Musikanläggning som heter duga kommer att finnas i skolan. Nu blir det en Strata när moppen är såld, sen får vi se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 Ska köpa en ny gura snart. Ska jag satsa på en Flying V http://k43.pbase.com/u25/kevndan/upload/19836692.james92.jpg eller en ESP, heter de det? Gärna en vit FlyingV, eller en träfärgad ESP.. Jag skulle införskaffa en ESP Explorer svart modell... Dom kostar ca 4-6.000 Kronor... Verkar otroligt bra för att spela metal musik med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 17 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2008 Hielp mie! Skämt åsido, men min broder, Spelat gitarr och bas ett tag nu, har en akustisk stålsträngad,har inte exakt i huvudet men washburn är det iaf, och en Fender P-bas... Och nu hade han tänkt att köpa en elgitarr och förstärkare också, frågan är bara, vad? Inte för mycket pengar, men det ska ju såklart inte vara skit, är Squiers bra? Han går på det han tycker är skönt och har ne bred musiksmak så det måtte va en mångsidig gura och förstärkar... Han vill inte lägga speciellt mycket pengar i nuläget, då han vill ha pengar kvar till moppen (fyller 15 i dec). Men det ska fortfarande vara nånting man kan behålla ett och med lite klass... Nåja, rörig post det där . Tipsa bäst ni kan, tack på förhand, litar på er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 18 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Uppehåll från gitarren nu, ska spela på egen hand ett tag. Sedan ska jag börja ta elgitarr lektioner till våren eller så. Kul att min gitarrtråd blev så populär btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 29 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 (redigerad) Dubbelpost. Whatever. Detta är vad jag har gjort idag: [youtube-old]53k3BCiev2o[/youtube-old] Mina fingrar gör jävligt ont nu. Har spelat flera timmar i sträck då jag varit hemma sjuk. Någon som kan hela solot? Edit: Det är inte jag i videon. Redigerad 29 augusti, 2008 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Lärde mig ikväll introt till Metallica's The Day That Never Comes plus lite av bakgrundssolot och ska imorgon lära mig versmelodin. Spelar in på datorn via Line 6 Guitarport och programmet Riffworks så jag kommer att lägga upp lite av mina inspelade låtar lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Lärde mig ikväll introt till Metallica's The Day That Never Comes plus lite av bakgrundssolot och ska imorgon lära mig versmelodin. Spelar in på datorn via Line 6 Guitarport och programmet Riffworks så jag kommer att lägga upp lite av mina inspelade låtar lite då och då. Riktigt skön låt att lira, ganska lätt. Bra att de skippade C drop på Death Magnetic Sista delen av solot som påminner om Blackened är däremot inte att leka med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Jag vill lära mig att spela gitarr, jag har spelat lite i skolan. Men vart kan jag köpa en akustisk gitarr (billigt)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts