Xazzi Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Vet du att du kommer fortsätta spela eller vill du köpa ett billigt paket för att prova och se om det är något? Vill mest prova, är det inte så med allt man börjar/vill börja? Fast är ganska taggad på att få en gitarr i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 (redigerad) , Redigerad 27 juli, 2008 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 23 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2008 Vet du att du kommer fortsätta spela eller vill du köpa ett billigt paket för att prova och se om det är något? Vill mest prova, är det inte så med allt man börjar/vill börja? Fast är ganska taggad på att få en gitarr i handen. Visst, no hurries. Fast.. Någon som har något tips? R2 verkar va lite busy eller så har han glömt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Om du bara vill prova fungerar vilket nybörjarkit som helst bra, men om du vet att du kommer fortsätta spela gör du bara dig och din plånbok en otjänst. Du kommer ganska snart (eller som i samuelzons fall efter lite längre tid ) förstå att det är inte jättebra grejer och du vill ha bättre. Då är det lika bra att köpa bra grejer från början. Men som sagt, vill du bara prova ska du köpa ett nybörjarkit. Tusen spänn är väl dock även det lite mycket om man bara vill "testa" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) Om du bara vill prova fungerar vilket nybörjarkit som helst bra, men om du vet att du kommer fortsätta spela gör du bara dig och din plånbok en otjänst. Du kommer ganska snart (eller som i samuelzons fall efter lite längre tid ) förstå att det är inte jättebra grejer och du vill ha bättre. Då är det lika bra att köpa bra grejer från början. Men som sagt, vill du bara prova ska du köpa ett nybörjarkit. Tusen spänn är väl dock även det lite mycket om man bara vill "testa" Sant. Kollat igenom hemsidor lite efter något paket med förstärkare och gitarr. Hittade det här på min lokala musikshop; Elgitarrpaket : Ibanez GRG-170 Vox AD30 VT, 30 w först. Elgitarrpaket Model: Ibanez GRG-170 Vox AD30 VT, 30 w först. Rek. Pris: 7 190 kr Vårt Pris: 4 995 kr Ibanez GRG-170 Vox Ad 30VT 30 watts förstärkare Gigbag, axelband och Kabel 2 310,68 kr med frakt är Thomann pris. Och då är det bara gitarren. 2 495 kr utan frakt för förstärkaren från JAM. Antar att det där priset verkligen är ett bra pris då man får med lite godsaker aswell? Visst, blocket skulle nog vara bättre för min plånbok..Fast ja, en risk man inte riktigt alltid vågar ta. Då man också förlorar garantin och kan bli lurad på köpet. Redigerad 25 juli, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Vad spelar du för musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 Vad spelar du för musik? Metal/Rock/Heavy metal genrén har jag siktat mig in på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=6j7huh5Egew Ljudet ifrån gitarren vid 2.20, hur gör man det? Är det en speciell effekt ifrån en pedal eller wut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=6j7huh5Egew Ljudet ifrån gitarren vid 2.20, hur gör man det? Är det en speciell effekt ifrån en pedal eller wut? Låter som han bendar strängarna rejält bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Metal/Rock/Heavy metal genrén har jag siktat mig in på. Då är gitarren kanske rätt men förstärkarvalet kan du göra bättre. Vox AD30 är mer för rena ljud och rock. Det är möjligt att nya AD XL-serien från Vox skulle kunna funka, men det är förmodligen någonting helt annat du letar efter. Hur mycket kan du lägga? http://www.youtube.com/watch?v=6j7huh5Egew Ljudet ifrån gitarren vid 2.20, hur gör man det? Är det en speciell effekt ifrån en pedal eller wut? Mycket dist från hans Big Muff samt att han som P-C säger bendar strängarna en del. Eller på sätt och vis. Vad jag vet använder han sliderör i den låten och då glider han bara runt med röret för att steglöst höja tonen, precis som man gör när man bendar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 (redigerad) Hur mycket kan du lägga? Mh som mest 2,5 just nu. Redigerad 28 juli, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Har lagt ner några dagar på att försöka lära mig Classical Gas. Svårt men ack så tillfredställande. [youtube-old]55A9H-PqOvY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Mh som mest 2,5 just nu. Vad det gäller metalförstärkare har jag ingen aning tyvärr. Många verkar gilla Peavey Bandit 112. Vox AD15VT XL kan fungera (XL-versionen är mer metal-inriktad). Men fråga i butiken. Har lagt ner några dagar på att försöka lära mig Classical Gas. Svårt men ack så tillfredställande. Den är kanon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Ny AC30 http://img509.imageshack.us/img509/6395/ac30vo3.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Ny AC30 http://img509.imageshack.us/img509/6395/ac30vo3.png Åh, fin! -- Har börjat spela lite bas på sistone. Tycker dock det är för linjärt och begränsat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 Om du bara vill prova fungerar vilket nybörjarkit som helst bra, men om du vet att du kommer fortsätta spela gör du bara dig och din plånbok en otjänst. Du kommer ganska snart (eller som i samuelzons fall efter lite längre tid ) förstå att det är inte jättebra grejer och du vill ha bättre. Då är det lika bra att köpa bra grejer från början. Men som sagt, vill du bara prova ska du köpa ett nybörjarkit. Tusen spänn är väl dock även det lite mycket om man bara vill "testa" Jag tänker behålla min Squier i hela mitt liv, och med all sannolikhet spela på den om jag blir riktigt stor någon gång. Den låter fint, bara att den stämmer ur sig vid en megabend. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Jag tänker behålla min Squier i hela mitt liv, och med all sannolikhet spela på den om jag blir riktigt stor någon gång. Den låter fint, bara att den stämmer ur sig vid en megabend. Menade förstärkaren Nu är du väl sugen på en Blues Deluxe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Skjutit upp det här för länge nu och bestämde mig för att ta tag i att köpa en elgitarr i veckan. Finns det några affärer att rekommendera i Göteborg? Och jag har höjt prisklassen nu. Tänker fortsätta att spela så jag väljer att börja med något decent, så någon halvdyr elgitarr som inte är allt för svår att spela i början. Några idéer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Yey. Spelat nu i 3-4 dagar, och kan "Smells Like Teen Spirit" (Tränat i två dagar) solot utantill i huvudet, blir bara lite små men ändå anmärkningsvärda fel när jag spelar det, prickar nog in det fullt om en vecka eller så! Btw, några tips på andra lätta låtar som Nirvana - SLTS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 Skjutit upp det här för länge nu och bestämde mig för att ta tag i att köpa en elgitarr i veckan. Finns det några affärer att rekommendera i Göteborg? Och jag har höjt prisklassen nu. Tänker fortsätta att spela så jag väljer att börja med något decent, så någon halvdyr elgitarr som inte är allt för svår att spela i början. Några idéer? http://www.musikborsen.se/ http://www.4sound.se/ http://www.jamshop.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts