Topp3 Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Pedaler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Pedaler? Har letat efter ett bra sånt program ett tag nu, vilket använder du där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Har letat efter ett bra sånt program ett tag nu, vilket använder du där? Guitar Rig 3. Har man tid att testa alla komponenter, och lägga ner någon timme på att bara ratta med inställningarna är det ett helt underbart program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Guitar Rig 3. Har man tid att testa alla komponenter, och lägga ner någon timme på att bara ratta med inställningarna är det ett helt underbart program. Får testa ikväll då =) Man tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 har spelat gitarr i 7 år nu. snart 8 . men spelar även bas ( 6 år), munspel (4 år), piano (2 mån) men favoritlåten och spela vet jag inte riktigt. gary moore - The looner är härlig men om man vill ragga på tjejer så är det lätt Robbie williams - Angels Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 har spelat gitarr i 7 år nu. snart 8 . men spelar även bas ( 6 år), munspel (4 år), piano (2 mån) men favoritlåten och spela vet jag inte riktigt. gary moore - The looner är härlig men om man vill ragga på tjejer så är det lätt Robbie williams - Angels :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 28 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2008 Vad fan ska jag göra? Min elgitarr föll i marken och nu sitter en sån där fyrkantig ruta som stämskruvarna sitter fast i löst. Har provat att trycka allt jag kan men den sitter ändå löst. TIPS TACK? Jag vill kunna spela gitarr som den kärleksfulla man jag är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Nu på söndag ska jag byta till mig en Vox AC15 Byter bort min Laney-stärkare som trots allt inte är lika bra som orginalet (eller dess lillebrorsa). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Jimi Hendrix's Hey Joe är underbar att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Jimi Hendrix's Hey Joe är underbar att spela. Det är inte ens hans låt Titta efter orginalet på youtube. Han har en underbar röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2008 (redigerad) Jag har noll koll men har tagit mig i kragen och ska skaffa mig en gitarr nu. Lokala instrumentaffärerna har bommat igen tror jag, så internet får det bli. Kollat på sidorna Jam.se och Musikborsen.se och insåg ganska snabbt att jag jag inte klarar det själv. Jag vill ha en gitarr som är prisvärd och bra för en nybörjare som bara ska ha den att fördriva tid med, klinka lite då och då helt enkelt. Vi pratar om priser runt tusenlappen men får jag en betydligt bättre för några extra hundralappar så litar jag på er och väljer den. Så har ni några tips? Edit: Akustisk såklart. El-gitarr är med all säkerhet roligare, men vi börjar med en akustisk. Edit 2: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=4...amp;artno=91413 (Yamaha C45 Senior) Ligger i min prisklass och "Världens mest sålda nylonsträngade gitarr." klingar ju lovande i öronen på någon utan koll Redigerad 2 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Nu på söndag ska jag byta till mig en Vox AC15 Byter bort min Laney-stärkare som trots allt inte är lika bra som orginalet (eller dess lillebrorsa). Grattis! (:!!! Jag har noll koll men har tagit mig i kragen och ska skaffa mig en gitarr nu. Lokala instrumentaffärerna har bommat igen tror jag, så internet får det bli. Kollat på sidorna Jam.se och Musikborsen.se och insåg ganska snabbt att jag jag inte klarar det själv. Jag vill ha en gitarr som är prisvärd och bra för en nybörjare som bara ska ha den att fördriva tid med, klinka lite då och då helt enkelt. Vi pratar om priser runt tusenlappen men får jag en betydligt bättre för några extra hundralappar så litar jag på er och väljer den. Så har ni några tips? Skulle snarare föredra en stålsträngad. Detta kanske inte säger dig så mycket. Nylon: E- A- och D-strängen är av stål, medan de övriga är av nylon, ett plastliknande material. Ljudet blir ganska klent och är typiskt för nybörjare som får ont i fingrarna av stål. Stål: Alla strängar är av stål. Blir riktigt fint ljud, och jag rekommenderar det. Får nästan mer ont av nylon och fick även det i början också. Jag har nu lånat en Cort-gitarr av skolan när jag var på resa. Halsen är till och med av och limmad men den är grymt skön att spela på. Dyrare gitarrer tycker jag har fetare strängar och är överlag svårare att trycka ner. Corten kostar kanske mellan 1200-1800. Något sådant blir nog fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Grattis! Jävla musikaffären segade så jag får inte min förstärkare förrän nu någon gång i veckan Nästan 2 veckor utan förstärkare är mer smärtsamt än man kan tänka sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Det är inte ens hans låt Titta efter orginalet på youtube. Han har en underbar röst. Hans version då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 (redigerad) Mick Mars Solo, Montreal '85 [youtube-old]QXBetmvuFbM[/youtube-old] Skön lirare. Tyvärr måste någon slänga skit upp på scenen så att han blir arg i början, men det gillade ju publiken Redigerad 13 maj, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Nu har jag äntligen bytt. Det här är en jävligt bra förstärkare. Rena ljudet är helt obeskrivligt. Verkligen hur bra som helst. Jämfört med min gamla är det som att ta bort ett skynke över stärkaren. Så underbart lent och fint. Radiohead - Scatterbrain, Razorlight - America och liknande, på pricken. Silkeslent. Pedalerna funkar kanon med den också förutom Big Muff som är lite tjurig. Men vad bryr jag mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 Nu har jag äntligen bytt. Det här är en jävligt bra förstärkare. Rena ljudet är helt obeskrivligt. Verkligen hur bra som helst. Jämfört med min gamla är det som att ta bort ett skynke över stärkaren. Så underbart lent och fint. Radiohead - Scatterbrain, Razorlight - America och liknande, på pricken. Silkeslent. Pedalerna funkar kanon med den också förutom Big Muff som är lite tjurig. Men vad bryr jag mig. En sån har vi i skolan, fast i mindre form tror jag! Vad kostade den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...137504&fm=1 och http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=413773 väljer jag mellan nu efter nästan för mycket velande. Lutar mot Epiphonen, eftersom att jag har absolut ingen koll så vill jag bara se så att jag inte missar något nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 En sån har vi i skolan, fast i mindre form tror jag! Vad kostade den? 6000kr ungefär, men det var som sagt ett byte mot min andra förstärkare. Det finns ingen mindre form av just den modellen. Du kanske tänker på Vox' små digitala modeller? Den längst till höger här? http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...137504&fm=1 och http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=413773 väljer jag mellan nu efter nästan för mycket velande. Lutar mot Epiphonen, eftersom att jag har absolut ingen koll så vill jag bara se så att jag inte missar något nu I den prisklassen görs alla gitarrer förmodligen i samma fabrik ändå. Ta Epiphonen så får du med massor av extragrejer vilket alltid är trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2008 I den prisklassen görs alla gitarrer förmodligen i samma fabrik ändå. Ta Epiphonen så får du med massor av extragrejer vilket alltid är trevligt. Tack, kör på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts