DrStupid Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Jag söker efter sköna lugna låtar att spela, såna som skapar sån där riktigt skön och mysig stämning Det behöver inte va någonting lätt. På samma gång ska det inte va nåt i stil med låten "Asturias"(även om det inte alls är en skön låt så var det bara ett exempel... inte är den lugn alls för den delen heller...), det blir waaaay för svårt. Några tips? The Kooks - Seaside Pink Floyd - Wish you were here Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 (redigerad) Jag söker efter sköna lugna låtar att spela, såna som skapar sån där riktigt skön och mysig stämning Det behöver inte va någonting lätt. På samma gång ska det inte va nåt i stil med låten "Asturias"(även om det inte alls är en skön låt så var det bara ett exempel... inte är den lugn alls för den delen heller...), det blir waaaay för svårt. Några tips? Nothing else matters - Metallica ?? Den är faktiskt riktigt schysst att spela när man vill lugna ner sig Redigerad 1 februari, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Tack för alla tips Det ska nog gå bra. Om Nothing Else Matters. Jo visst är den bra, men... jag vet inte... det är något som är fel bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Tack för alla tips Det ska nog gå bra. Om Nothing Else Matters. Jo visst är den bra, men... jag vet inte... det är något som är fel bara. Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge. Surfa in på http://video.google.com och sök på något i stil med "john frusciante under the bridge lesson" och klicka på den filmen när han sitter i en brun soffa och spelar. Se och lär, och passa på att njuta på samma gång. När du har lärt dig att spela med sådan känsla, och när du kan spela den låten så vackert, då blir jag impad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge. Surfa in på http://video.google.com och sök på något i stil med "john frusciante under the bridge lesson" och klicka på den filmen när han sitter i en brun soffa och spelar. Se och lär, och passa på att njuta på samma gång. När du har lärt dig att spela med sådan känsla, och när du kan spela den låten så vackert, då blir jag impad. Min föredetta vän som inte snackar med mig av okänd anledning... han gör det, blev helt blown away när han spelade den. Jag lär nog få träna ordentligt på det där xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Min föredetta vän som inte snackar med mig av okänd anledning... han gör det, blev helt blown away när han spelade den. Jag lär nog få träna ordentligt på det där xD Sätt igång och öva, det var den enda orsaken till varför jag började spela gitarr för 1 år och 3 månader sen. Jag tror nog att jag är en av de som klarar det bäst; har inte sett en jävel på YouTube som kan det lika bra. Men jag är fortfarande långt ifrån så som John spelar den, och jag kunde den bättre en gång i tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 1 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2008 Sätt igång och öva, det var den enda orsaken till varför jag började spela gitarr för 1 år och 3 månader sen. Jag tror nog att jag är en av de som klarar det bäst; har inte sett en jävel på YouTube som kan det lika bra. Men jag är fortfarande långt ifrån så som John spelar den, och jag kunde den bättre en gång i tiden. Släng upp en video! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 2 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2008 Släng upp en video! Självklart! Det kommer, men jag måste fixa en riktig videokamera först. Mobilen duger inte. Köpte för övrigt en Jim Dunlop Cry Baby Wah GCB95 (standard) idag. Är helnöjd, den låter sjukt funkig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Nästan alla Joy Divisions låtar är jäkligt kul att spela om man vill ha något lätt som låter asfett. Jepp, jepp! Sen funkar de utmärkt på ukulele också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jajajaa.... Skrivet 25 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2008 @Always_Mongo: The Rain Song - Led Zeppelin, aarrgh vad den är bra! Lugn och känsloladdad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Nu tänkte jag vara så tuff och posta en bild på hur min gitarr ser ut efter att ha kört "Right on Time" några gånger. First I was like then I was like and then I was like and then I was like and then I went . Kan för övrigt stolt meddela att jag klarar hela Snow (Hey Oh) nu med endast några fel. Beräknar den perfekt inom en vecka. Och R2D2, du sa att jag aldrig skulle klara den med .060-plektrum. Guess what? Jag kör den med 0.50! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Kan för övrigt stolt meddela att jag klarar hela Snow (Hey Oh) nu med endast några fel. Beräknar den perfekt inom en vecka. Och R2D2, du sa att jag aldrig skulle klara den med .060-plektrum. Guess what? Jag kör den med 0.50! Skyll dig själv. Det blir svårare Vad gör du för skumt på Right On Time? Du ska ju dämpa med vänsterhanden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Skyll dig själv. Det blir svårare Haha! Nu är du bara avundsjuk. Faktum är att den är mycket svårare för mig med .060, och med t.ex. .088 är den omöjlig. Annars kör jag alltid med det oranga, och inte det röda. Vad gör du för skumt på Right On Time? Du ska ju dämpa med vänsterhanden. Jaaa, men jag vet. Jag slår i.. nu ska vi se vad det heter, inte knogar men utsidan på "fingervecken" på höger hand. Dani California-refrängen är också ett sådant exempel, och Can't Stop likaså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Haha! Nu är du bara avundsjuk. Faktum är att den är mycket svårare för mig med .060, och med t.ex. .088 är den omöjlig. Annars kör jag alltid med det oranga, och inte det röda. Avis på vaaad? Jag har faktiskt också det oranga numera. Har en blandning av gröna och oranga i min plektrumskål och oftast råkar jag ta ett orange. Hur tjocka är dom? Jaaa, men jag vet. Jag slår i.. nu ska vi se vad det heter, inte knogar men utsidan på "fingervecken" på höger hand. Dani California-refrängen är också ett sådant exempel, och Can't Stop likaså. Du slår alldeles för hårt min vän Man behöver inte ta i allt man kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Avis på vaaad? Jag har faktiskt också det oranga numera. Har en blandning av gröna och oranga i min plektrumskål och oftast råkar jag ta ett orange. Hur tjocka är dom? Pffft... Oranga är 0.60mm, och röda 0.50. Nästan värt och testa ett ljuslila också, som ligger på 0.46. Du slår alldeles för hårt min vän Man behöver inte ta i allt man kan. Det är klart! Det är svårt att sitta still och att spela "mjukt" till en hård låt. Dessutom skulle jag aldrig kunna ta i allt vad jag kan med ett 0.88 t.ex. Då känns det som om man slår sönder strängarna, men det röda/oranga är såpass fladdrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Köpte detta paket för ett tag sen: http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=468312 Har spelat lite akustiskt innan och lite elektriskt i skolan men inte så mycket. Sen att jag hade av en strängskruv till den akustiska nån dag innan jag fick elgitarren var lite surt. (nylonsträngad för övrigt) Har även spelat ukulele i nått år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 3 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2008 Min skönhet. Sorry för rörelseoskärpa. http://img151.imageshack.us/img151/4213/gitarr1he7.jpg Kom igen nu, nu är det för dåligt drag i denna härliga tråd! Finns det inget kul att berätta? På skolavslutningen skall vi köra Snow (Hey Oh) samt Scar Tissue, fast med Slane-solona istället för de vanliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2008 Jag kan berätta att jag har en ny Big Muff. http://img223.imageshack.us/img223/6500/pbnj4.jpg I Sverige kostar dom 1095 men jag lyckades få en för 500kr inklusive frakt från England. Det är en underbar pedal faktiskt. 30 år av rockhistoria i en liten låda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2008 Ny akustisk gitarr. Fick först hem en semi-akustisk för 4000:- men lämnade tillbaks den pga rent samvetskval. http://pici.se/pictures/GZeoWNBNb.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2008 Min skönhet. Sorry för rörelseoskärpa. http://img151.imageshack.us/img151/4213/gitarr1he7.jpg Kom igen nu, nu är det för dåligt drag i denna härliga tråd! Finns det inget kul att berätta? På skolavslutningen skall vi köra Snow (Hey Oh) samt Scar Tissue, fast med Slane-solona istället för de vanliga. Jag har en likadan matta som dig. OnT: Jag åker till USA nästa fredag. Något inom gitarrväg jag borde passa på att köpa? Har ca 11.000 att göra av med ifall jag vill, men jag behöver klara mig under sommaren på de pengarna också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts