the-copy Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Lön + far som känner musikbutiksägare + mor som är skyldig thecopy 1000kr = http://www.fuskbugg.se/pub/misc/HPIM0539.jpg dock så är den vackrare på riktigt ty man då ser dess mörka kanter. en mycket vacker gitarr i begränsad upplaga (sök på ibanez ael55 på google, man hittar inget ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 (redigerad) Lön + far som känner musikbutiksägare + mor som är skyldig thecopy 1000kr = dock så är den vackrare på riktigt ty man då ser dess mörka kanter. en mycket vacker gitarr i begränsad upplaga (sök på ibanez ael55 på google, man hittar inget ) Läcker! Den där Ibanezen är inte bara riktigt fin för ögat, utan låter grymt bra. Jag har dock svårt för proffisionella akustiska gitarren då jag uppfattar dess strängar en aning tröga och trycka ned, men jag tror att det är en vanesak. (Kan alltså tillägga att jag har spelat på en likadan ett antal gånger.) Jag hade tänkt och köpa en gitarr, en rödvit Squier Strata ( ), men min ekonomi tillåter inte detta då jag måste ha nya kläder, tillbakabetalning av lån m.m. Det får vänta ännu längre, tyvärr. Redigerad 15 september, 2007 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 (redigerad) Läcker! Den där Ibanezen är inte bara riktigt fin för ögat, utan låter grymt bra. Jag har dock svårt för proffisionella akustiska gitarren då jag uppfattar dess strängar en aning tröga och trycka ned, men jag tror att det är en vanesak. (Kan alltså tillägga att jag har spelat på en likadan ett antal gånger.) Jag hade tänkt och köpa en gitarr, en rödvit Squier Strata ( ), men min ekonomi tillåter inte detta då jag måste ha nya kläder, tillbakabetalning av lån m.m. Det får vänta ännu längre, tyvärr. Mja, jag har svårt för hammer-on's, men jag det är ju en vanesak, annars skulle ingen kunna spela på dem Sen kanske man kan slaka ner halsvajern för att få strängarna närme halsen? (notera att jag inte riktigt vet hur den fungerar). Jag har också en Squier Strata, min är träfärgad (vet inte riktigt vad det kallas) och funkar riktigt bra för att vara en kopia! Tummen upp för min gamla Squier! Redigerad 15 september, 2007 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Ingen som kör Hamer Sunburst här? Skön 70-tals el-gitarr med helt rätt ljud enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Boomer har också ny gitarr. Låg bland en hög med gamla plankor etc. Får strängar till den på tisdag. Ska bli kul att få spela med den. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/83oqtjrhsebw.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Mja, jag har svårt för hammer-on's, men jag det är ju en vanesak, annars skulle ingen kunna spela på dem Sen kanske man kan slaka ner halsvajern för att få strängarna närme halsen? (notera att jag inte riktigt vet hur den fungerar). Halsvajern är vad jag vet bara till för att räta ut halsen om den blir böjd. Vill du sänka ner strängarna får du sänka stallet men det går ju inte på en akustisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Halsvajern är vad jag vet bara till för att räta ut halsen om den blir böjd. Vill du sänka ner strängarna får du sänka stallet men det går ju inte på en akustisk. Aha! HAr aldrig varit i behov av det Mjo, det går ju om man slipar ner plastgrejen som håller upp dom vid stallet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Aha! HAr aldrig varit i behov av det Mjo, det går ju om man slipar ner plastgrejen som håller upp dom vid stallet Man kan byta ut den annars så slipper man ångra sig om man gör fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2007 Man kan byta ut den annars så slipper man ångra sig om man gör fel. Ja, iofs. Men är nog ingen större utnaning å slipa ner den nån mm. Inte för att jag planerar på att göra det men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Äntligen, nu ska jag faktiskt ta tag i det och börja spela gitarr Kommer nog gå bra med tanke på mina enorma förkunskaper (jag vet hur D ser ut).. så ja, nu vet ni Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Boomer har också ny gitarr. Låg bland en hög med gamla plankor etc. Får strängar till den på tisdag. Ska bli kul att få spela med den. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/83oqtjrhsebw.JPG Ser riktig härligt ut... jag är bra sugen på en liknande gitarr. Men vad jag kan se så ser det ut att fattas en bit, nämligen själva stallet. Vet dock inte om det ska vara något på archtop gitarrerna med sån stränghållare... men på min gamla levin (1953) så har den ett trä stall. Jag har en sån som är i mitten fast min e mörkare och i nyskick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2007 Ser riktig härligt ut... jag är bra sugen på en liknande gitarr. Men vad jag kan se så ser det ut att fattas en bit, nämligen själva stallet. Vet dock inte om det ska vara något på archtop gitarrerna med sån stränghållare... men på min gamla levin (1953) så har den ett trä stall. Jag har en sån som är i mitten fast min e mörkare och i nyskick. Då har vi samma ju. Visst är det en Levin? Mörk? Min är visserligen inte i nyskick, men den var gratis. Ärvde. Fast strängarna sitter för högt för min smak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 19 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=AbndgwfG22k...ted&search= Någon som kan som han? Redigerad 19 september, 2007 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=AbndgwfG22k...ted&search= Någon som kan som han? Är ju faktiskt inte så himla svårt. Kanske svårt att få till avancerade kombinationer men att få fram själva ljudet eller tekniken är ju inte direkt science-fiction. T: Blir att stränga om snart. Redigerad 19 september, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Satt och lirade lite gitarr ikväll. Drog igenom några låtar från Metallica's Black album, och då slog det mig vilket genialt album det är. Det är ju helt sinnessjukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Då har vi samma ju. Visst är det en Levin? Mörk? Min är visserligen inte i nyskick, men den var gratis. Ärvde. Fast strängarna sitter för högt för min smak Jupp det e en Levin. Jo det är ofta välldigt hög stränghöjd, speciellt från 3e bande ner till stallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Är ju faktiskt inte så himla svårt. Kanske svårt att få till avancerade kombinationer men att få fram själva ljudet eller tekniken är ju inte direkt science-fiction. T: Blir att stränga om snart. Det mesta på gitarr är ganska enkelt, det är bara en fråga om att ära sig. Det är ju svåra kombinationer och allt sånt som är svårt annars också. Jaja, jag förstår vad du menar, men visst lät det jävligt bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2007 Är det någon här som vet ifall ESP Explorer gittaren har en smal hals eller bred?? Vill helst ha bred hals men jag så himla kär i ESP Explorern så igentligen bryr jag mig inte men jag skulle vilja veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2007 Är det någon här som vet ifall ESP Explorer gittaren har en smal hals eller bred?? Vill helst ha bred hals men jag så himla kär i ESP Explorern så igentligen bryr jag mig inte men jag skulle vilja veta ESP är vad jag vet metal-inriktade gitarrer och därför borde den ha ganska smal hals. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2007 ESP är vad jag vet metal-inriktade gitarrer och därför borde den ha ganska smal hals. Okej... tack för svaret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts