Jump to content

Call of duty 3

Ceone
 Share

Recommended Posts

Tycker det skulle vara roligare om man var Amerikan i Irak i nutid. Delta Force: Black Hawk Down var riktigt kul. Skulle vara intressant och se hur Activision(?) skulle göra spelet.

Jo, men nu utspelade ju sig inte Delta Force: Black Hawk Down i Irak utan i Somalia.

Ett Call of Duty i Första världskrigs-miljö skulle vara en suberb idé då jag under hela min livstid inte skådat ett enda FPS som utspelar sig under eller tar upp den epoken.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 111
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, men nu utspelade ju sig inte Delta Force: Black Hawk Down i Irak utan i Somalia.

Ett Call of Duty i Första världskrigs-miljö skulle vara en suberb idé då jag under hela min livstid inte skådat ett enda FPS som utspelar sig under eller tar upp den epoken.

Finns bara ett enda spel som är FPS på första världskriget och det är en modd till Battlefield 1942.

På ett ev. första värlskrigsspel skulle jag vilja ha meeeerr spelare online och större banor. Sen ska inte alla klasser ha granater för då kommer det vara explosioner exakt överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns bara ett enda spel som är FPS på första världskriget och det är en modd till Battlefield 1942.

På ett ev. första värlskrigsspel skulle jag vilja ha meeeerr spelare online och större banor. Sen ska inte alla klasser ha granater för då kommer det vara explosioner exakt överallt.

Ah, okej, aldrig hört talas om innan. Jag antar att spelutvecklare inte lägger krut på Första världskriget eller konflikter där innan eftersom vapnen eller teknologin inte skulle vara tillräckligt lockande för den yngre generationen, om jag får tala för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men 2ndra världskriget var mycket mer av ett fenomen. t.ex. säg ett känt slag från första världskriget.och nu säg ett känt slag från andra världskriget vilket var enklast? du skriver antagligen att du vill ha första världskriget spel eftersom du vill vara alternativ eller har jag rätt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men 2ndra världskriget var mycket mer av ett fenomen. t.ex. säg ett känt slag från första världskriget.och nu säg ett känt slag från andra världskriget vilket var enklast? du skriver antagligen att du vill ha första världskriget spel eftersom du vill vara alternativ eller har jag rätt? :)

Eh, alla spel som kör med Andra världskriget som tema är väl inte fullspäckade med historiskt kända slag? Okej, du ville ha ett känt slag från Första världskriget, Slaget vid Marne till exempel, och Flandern?

Ni småbarn som inte har lärt er något annat språk än svenska än och inte heller lärt er uppskatta god och ren spelglädje kan jag förstå att ni inte längtar efter ett sådant spel då allt i er värld är viktigt så länge det innehåller påsar med blod, moderna vapen och gubbar som är fula i munnen.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, alla spel som kör med Andra världskriget som tema är väl inte fullspäckade med historiskt kända slag? Okej, du ville ha ett känt slag från Första världskriget, Slaget vid Marne till exempel, och Flandern?

Slagen i första värlskriget var värre, i ett slag dog det 700.000 människor så det finns mycket action att lägga i ett sådant spel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

t.ex. säg ett känt slag från första världskriget.och nu säg ett känt slag från andra världskriget vilket var enklast? )

Är inte det tack vare för att det är just Andra världskriget som är har uppmärksammats mest i spel och media världen?

Om WW1 hade uppmärksammats mer, då hade det garanterat varit mer folk som kunde kända slag därifrån. Och varför det är så få WW1 spel vet jag inte... kanske för att det finns mycket mindre dokumenterat därifrån än från WW2?

Ceone: I det slaget, om det är det jag tänker på, så utövades det enbart så kallat "Skyttegravs krig". D.v.s, folk låg i sina skyttegravar hur länge som helst och bara tröttade ut varandra, och det vart enorma förluster utav det. Samtidigt så avrundade dom med att skicka t.e.x senapsgas på varandra.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 1 month later...