Boomer Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Men kontrollen kommer kanske aega 360 Varför just 360, det kommer till PS3 också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 De är så jävla dumma att de inte gjorde det till PC. Majoriteten spelar ju på PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 De är så jävla dumma att de inte gjorde det till PC. Majoriteten spelar ju på PC. Jo, men det är det där ordet pengar som klingar till. T.ex. folk vill ha CoD3, folk köper konsoll, folk köper fler spel till konsoll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 Jo, men det är det där ordet pengar som klingar till. T.ex. folk vill ha CoD3, folk köper konsoll, folk köper fler spel till konsoll. Sedan så är det inte lönsamt att utveckla dyra spel till PC längre heller. Försäljningarna har sjunkit katastrofalt. T ex DOOM3 sålde så såligt att de inte hade råd att släppa XBox versionen fören 1,5 år senare och de fick skrota DOOM4. Ändå så har alla spelat DOOM3. Det är aldeles för hög risk i att utveckla spel till PC för de är aldeles för lätta att kopiera. (Det är mycket mer kompliserat till konsoller och spelen blir sällan bra efter kopiering) Därför görs väldigt många billiga spel till PC nu för det blir mindre förluster. Rätt komiskt att många PC spelare inte tänker på det. De laddar ner spel efter spel utan att köpa och sedan blir de sura när ett efterlängtat spel inte släpps till PC. TRillverka spel är inte gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 (redigerad) Sedan så är det inte lönsamt att utveckla dyra spel till PC längre heller. Försäljningarna har sjunkit katastrofalt. T ex DOOM3 sålde så såligt att de inte hade råd att släppa XBox versionen fören 1,5 år senare och de fick skrota DOOM4. Ändå så har alla spelat DOOM3. Det är aldeles för hög risk i att utveckla spel till PC för de är aldeles för lätta att kopiera. (Det är mycket mer kompliserat till konsoller och spelen blir sällan bra efter kopiering) Därför görs väldigt många billiga spel till PC nu för det blir mindre förluster. Rätt komiskt att många PC spelare inte tänker på det. De laddar ner spel efter spel utan att köpa och sedan blir de sura när ett efterlängtat spel inte släpps till PC. TRillverka spel är inte gratis. Jo, men sedan är priset för högt på spel också tycker jag. Det är en anledning till att många tankar. För det biter lite att slänga ut flera hundra på ett spel. edit* Och, om företagen skulle börja sälja sina spel online med typ D2D (Direct to Drive) så skulle dom nog tjäna en aning mer. Visst, spelbutikerna skulle nog få stänga ner men vi skulle få våra spel, lagligt och rätt ner i hårddisken. Redigerad 18 november, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 (redigerad) Sedan så är det inte lönsamt att utveckla dyra spel till PC längre heller. Försäljningarna har sjunkit katastrofalt. T ex DOOM3 sålde så såligt att de inte hade råd att släppa XBox versionen fören 1,5 år senare och de fick skrota DOOM4. Ändå så har alla spelat DOOM3. Det är aldeles för hög risk i att utveckla spel till PC för de är aldeles för lätta att kopiera. (Det är mycket mer kompliserat till konsoller och spelen blir sällan bra efter kopiering) Därför görs väldigt många billiga spel till PC nu för det blir mindre förluster. Rätt komiskt att många PC spelare inte tänker på det. De laddar ner spel efter spel utan att köpa och sedan blir de sura när ett efterlängtat spel inte släpps till PC. TRillverka spel är inte gratis. Vem kan inte motstå torrents? Men iaf, jag tycker att detr är jävligt synd. Men samtidigt, vem vill slänga ut 500-600kr för ett spel? Redigerad 18 november, 2006 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 Varför just 360, det kommer till PS3 också. Jag glömde det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 (redigerad) Vem kan inte motstå torrents? Men iaf, jag tycker att detr är jävligt synd. Men samtidigt, vem vill slänga ut 500-600kr för ett spel? Dom som vill att PC spel fortfarande ska finnas i framtiden? jävla fiskpinne. Redigerad 18 november, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 Kanske lite väl grovt sagt men sant. Tyvärr är det spelutvecklarna som får ta alla smällar istället för utgivarna som är de som tar de hemska priserna. Interplay är ett bra exempel på hur det går när folk bara laddar ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Tycker ni att jag ska byta in mitt canis canem edit mot COD3? Canis var inte lika bra som jag trodde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Tycker ni att jag ska byta in mitt canis canem edit mot COD3? Canis var inte lika bra som jag trodde Japp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Tycker ni att jag ska byta in mitt canis canem edit mot COD3? Canis var inte lika bra som jag trodde CoD3 finns la bara till Wii, 360 och PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 CoD3 finns la bara till Wii, 360 och PS3? Nah, dom finns till ps2 och xbox me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Nah, dom finns till ps2 och xbox me Det fanns det visst. Aja, då tycker jag du ska byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Krigsspel ska spelas på dator! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Krigsspel ska spelas på dator! Då vet vi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Men varför kommer det inte till PC?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 @SiXxe Sedan så är det inte lönsamt att utveckla dyra spel till PC längre heller. Försäljningarna har sjunkit katastrofalt. Det är aldeles för hög risk i att utveckla spel till PC för de är aldeles för lätta att kopiera. (Det är mycket mer kompliserat till konsoller och spelen blir sällan bra efter kopiering) Därför görs väldigt många billiga spel till PC nu för det blir mindre förluster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 De är så jävla dumma att de inte gjorde det till PC. Majoriteten spelar ju på PC. Ett utmärkt val, CoD2 communityn har aldrig varit större än vad den är idag, turneringar börjar dyka upp på olika lan osv. Underbart, så nej tack till CoD3 till pc, det klarar vi oss utan. Det ryktas att de ska sattsa mer på CoD2 nu, (källa: callofduty.se), små saker som behöver fixas för att det ska klara sig länge ute på nätet, tänker på små cs-fix som HLTV t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Krigsspel ska spelas på dator! En data ska användas till tillverkning av tv-spel och annat. Och inte spelas på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts