Merkky Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Till att börja med, empire building går ut på att bygga sina egna affärer, ta över andras och tjäna pengar. Men det vet nog dom flesta. Mer fakta: GTA Psp Jag har en fråga, om man har tagit över Bikers alla affärer, utom en. Kan man ta över den sista då med? Det kommer inte upp nåt fordon som jag kan förstöra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mervin Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Då får du gå därifrån och sedan komma tillbaka det måste du iallafall om det är en skiftnyckel på huset på radarn, det betyder att dom byter bransch. Du måste utom radarns diameter och för att sen åka in dit igen. EDIT: Jag har alla impierie byggnader och tjänar 31266 dollar varje dag klockan 16:00 Redigerad 8 november, 2006 av Mervin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Har testat fara dit flera ggr. Dom reparerar inte eller byter yrke. Man kanske kan tjäna mera, det beror ju på vars dom ligger också. Dom nära kusten tjänar mera på smuggling tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Har testat fara dit flera ggr. Dom reparerar inte eller byter yrke. Man kanske kan tjäna mera, det beror ju på vars dom ligger också. Dom nära kusten tjänar mera på smuggling tror jag. W00t? Två posts på samma svep. Postcount +2 Edit 2: Fattar varför det inte gick nu... Man skulle ta den i ett uppdrag. Som jag gjort nu... Redigerad 8 november, 2006 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mervin Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 Man kanske kan tjäna mera, det beror ju på vars dom ligger också. Dom nära kusten tjänar mera på smuggling tror jag. Det var smart det har jag faktiskt inte tänkt på, kan mycket väl vara så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 (redigerad) Det ska vara så, har läst det nånstans. Tror jag! Btw: Jag har alla och jag tjänar 28000... Men, man kanske tjänar mest om man har dyraste på allt? Det drar väl in mest så.. Redigerad 9 november, 2006 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 Hur mycket man tjänar, vad beror det på? Jag har kommit fram till att man får mer pengar för att ha gjort 15 jobb eller mer, och att man tjänar mer på att ha High Roller än Small-time. Men tjänar jag bättre på att ha Loan Shark i Downtown än i hamnen? Prostitution, bör det vara i Little Havana hellre än Vice Point (har inte kommit dit än)? Alltså: Spelar det roll var man sätter sina olika sorters branscher? Sen undrar jag en annan grej. Tjänar man olika mycket för olika sorters business? En till: När kommer de tre sista sorternas business? Är det styrt av storyn? Spolia inte! Svara bara "ja" eller hur man annars låser upp dem. Först trodde jag att det räckte att ta över en robbery-estate för att få robbery. Sen när det visade sig vara fel så gjorde jag 15 jobb eller mer på de tre jag hade, men de kom fortfarande inte upp. Vad ska man göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Hur mycket man tjänar, vad beror det på? Jag har kommit fram till att man får mer pengar för att ha gjort 15 jobb eller mer, och att man tjänar mer på att ha High Roller än Small-time. Men tjänar jag bättre på att ha Loan Shark i Downtown än i hamnen? Prostitution, bör det vara i Little Havana hellre än Vice Point (har inte kommit dit än)? Alltså: Spelar det roll var man sätter sina olika sorters branscher? Sen undrar jag en annan grej. Tjänar man olika mycket för olika sorters business? En till: När kommer de tre sista sorternas business? Är det styrt av storyn? Spolia inte! Svara bara "ja" eller hur man annars låser upp dem. Först trodde jag att det räckte att ta över en robbery-estate för att få robbery. Sen när det visade sig vara fel så gjorde jag 15 jobb eller mer på de tre jag hade, men de kom fortfarande inte upp. Vad ska man göra? Jag tror att det spelar roll vilka branscher man väljer, har läst det nånstans. Och ja, man låser upp dom i storyn. Du behöver inte oroa dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fargo Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Jag valde att anfalla en "robbery-branch" och kunde sedan bygga en sån. Hur som helst min fråga är jag har tagit över alla Empire Buildnings på första ön. Och Bikers hatar mig . Dom anfaller mina buisness hela tiden, finns det nåt sätt och stoppa detta? För det är lagom irreterande och gå runt o reperera 3 affärer hela tiden . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Jag valde att anfalla en "robbery-branch" och kunde sedan bygga en sån. Hur som helst min fråga är jag har tagit över alla Empire Buildnings på första ön. Och Bikers hatar mig . Dom anfaller mina buisness hela tiden, finns det nåt sätt och stoppa detta? För det är lagom irreterande och gå runt o reperera 3 affärer hela tiden . Jag tyckte också att det var skitjobbigt! Ta över alla områden funkar för mig. Sen kommer man att ta över en av bikers byggnader i storyn. Den kan man inte ta över förren då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mervin Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Du måste ta alla gängbyggnader för att ett gäng skall försvinna, jag brukar rekomendera o göra detta efter storyn. Jag har alla på båda öarna och inga gäng jagar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Du måste ta alla gängbyggnader för att ett gäng skall försvinna, jag brukar rekomendera o göra detta efter storyn. Jag har alla på båda öarna och inga gäng jagar mig. Jag rekommenderar att göra det innan man fortsätter med storyn! Annars måste man fara iväg och skydda dom hela tidn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Jag slog ut Cholos det första jag gjorde, de var asjobbiga. Sen slog jag ut Bikers, ett efter ett. Nu är jag över och kör huvuduppdrag än så länge, Sharks har inte gjort mig nåt. Och gör jag dem nåt så blir det ju aldrig färdigt förrän allihopa är döda... >=) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Jag slog ut Cholos det första jag gjorde, de var asjobbiga. Sen slog jag ut Bikers, ett efter ett. Nu är jag över och kör huvuduppdrag än så länge, Sharks har inte gjort mig nåt. Och gör jag dem nåt så blir det ju aldrig färdigt förrän allihopa är döda... >=) Hm så sant. Då borde man vänta med Sharks! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Jupp. Ska man ge sig på dem, ska man slå ut allihopa på mindre än två timmar. Annars kan du räkna med problem, så jag låter dem vara... tills vidare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Jupp. Ska man ge sig på dem, ska man slå ut allihopa på mindre än två timmar. Annars kan du räkna med problem, så jag låter dem vara... tills vidare Jag vet att jag köttade så mycket jag kunde! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Går det att utrota gängen helt? Har tagit över alla Cholos och Bikers Empire Buildings. Men de går runt på gatorna, och attackerar till och med mina Empire Buildings ibland. Går det att utrota dem helt? För Bikers attackerade mitt typ hela tiden när jag tagit allt deras. Cholos har aldrig attackerat mig och jag har inte sett dem efter uppdraget där man spränger Cholos "bas". Såg ett gäng Cholos idag när jag var vid Little Haiti. Blev rätt förvånad. Så, kan man få bort dem helt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 De försvinner snart. Blev själv förvånad när Sharks fortfarande attackerade när jag hade 100% Vance... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2007 Någon duktig nisse (föreslår Merkky eller Henkibojj) som kan göra en guide eller F.A.Q om Empire Building? Jag har två frågor: Finns det någon lista som visar vart vilket slags Empire tjänar mäst? Och blir man aldrig attackerad om man äger alla Empires i hela Vice City? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2007 (redigerad) Någon duktig nisse (föreslår Merkky eller Henkibojj) som kan göra en guide eller F.A.Q om Empire Building? Jag har två frågor: Finns det någon lista som visar vart vilket slags Empire tjänar mäst? Och blir man aldrig attackerad om man äger alla Empires i hela Vice City? När man äger alla blir iaf inte jag attackerad längre. Däremot fortsatte Sharks tre-fyra gånger, men sen är det lugnt. Jag hittar ingen sån lista. Och vaddå FAQ? Vad är problemet? När du ska ta över en byggnad skjuter du sönder fordonet utanför. Folk kommer ut och vill ta kål på dig Du svarar med samma mynt, och går in i byggnaden Därefter går du ut till skylten, trycker UP och väljer typ av affärer. Det finns Robbery, Prostitution, Smuggling, Potection Racket, Drugs och Loan Shark. Alla har sina egna speciella uppdrag. Klara så många som krävs för att få mer pengar varje dag. Antalet uppdrag är antingen 15 eller sex, beroende på typ av business. Ibland kommer folk och attackerar dina byggnader. Kommer du inte dit i tid, har du en skadad byggnad som ger mindre pengar. Gå in och reparera för 500 dollar. Ju mer du muckar med folk, desto fler attacker kommer du få att hålla på med. Därför är det bäst att ta ett gäng i taget, och helst alla deras byggnader på samma gång för att "utrota" dem helt. Har du bara attackerat t.ex Cholos får du inget problem med de andra. Däremot har du fullt upp med Cholos tills de inte längre finns på kartan. Klart! Redigerad 11 januari, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts