Jump to content

Julklappar - 06

Ceone
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 280
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har det mesta jag behöver så det enda som kommer stå på min önskelista är pengar.

När man var yngre var julklappar något väldigt viktigt men i och med att man blivit äldre har hela hypen kring julen försvunnit. Nu ser jag mest julen som ett stort kommersiellt jippo. :)

Men Arvid, finns det något bättre att vräka i sig massa goda julbord som man bjuds på? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är 16 och har också ett betalkort. Föreningssparbanken (Swedbank) och kortet heter Maestro.

Maestro, Det heter mitt iaf. ;)

Swedbank, Maestro.

Japp, maestro kan man ha från att man är 13 (tror jag). Men det har jag inte velat ha, jag har hört att det inte funkar i så värst många affärer?

Betalkort och Kreditkort är inte samma sak. Visa - Kreditkort, Maestro - Betalkort. Du kan alltså inte använda kortet över internet osv

Rätt och fel. Visa behöver inte vara kreditkort. Det jag vill ha är ett betalkort, bundet till mitt konto (ingen faktura hem, alltså) eftersom jag vill kunna köpa saker på internet, ta ut pengar utomlands samt slippe fiffla med bakomater så fort man ska köpa sig något.

Nog om mig och mitt (kommande) bankkort nu, I guess. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, maestro kan man ha från att man är 13 (tror jag). Men det har jag inte velat ha, jag har hört att det inte funkar i så värst många affärer?

Rätt och fel. Visa behöver inte vara kreditkort. Det jag vill ha är ett betalkort, bundet till mitt konto (ingen faktura hem, alltså) eftersom jag vill kunna köpa saker på internet, ta ut pengar utomlands samt slippe fiffla med bakomater så fort man ska köpa sig något.

Nog om mig och mitt (kommande) bankkort nu, I guess. :)

Maestro har jag och det har funkat i alla affärer jag handlat i. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Firar inte Yule, men om någon vill ge mig något är det pengar som gäller... något smidigare än att få en julklapp som man sedan avskyr och måste be om kvitto för att kunna byta i butiken. :)

Äh, det där förstår aldrig jag. Känner inte du och din omgivning varandra tillräckligt väl för att ni ska veta vad den andra personen vill ha? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte tänkt så mycket på julklappar. Men det jag vill köpa/ha är följande.

Ps3 (Kanske väntar ett tag, 6000 är mycket pengar)

Kamera (Nikon D70)

Saker till rummet och möbler. (har flyttat ner i källaren)

Kläder.

Ny Mp3, har tappat min gammla :'(

Pengar är bra att ha.

*uppdaterar sen*

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor