Jump to content

Julklappar - 06

Ceone
 Share

Recommended Posts

Gaah... tänkte ju skapa en sånhär tråd ^_^

Återkommer med önskelista.

Edit: Såhär ser den ut just nu:

1.Playstation Portable (PSP).

2.Pengar.

3.Plattskärm till datorn.

4.Ljudsystem till datorn (högtalare och baslåda).

5.The Simpsons-boxar Säsong 3 och uppåt.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 280
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För tidigt att tänka på sånt här egentligen.

Det enda jag vet att jag verkligen behöver är en hårddisk. Really bad. Sen har jag räknat ut att min parfym kommer vara slut någon gång runt jul, så jag ska önska mig en sådan också.

Ah, just det. Ett Visa-kort. Anledningen till att jag önskar mig det i julklapp är att mor och far tvingar mig att ringa bank-tanten själv. ^_^

Så då tänkte jag att om jag önskar mig det i julklapp så måste de fixa det åt mig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag vet att jag verkligen behöver är en hårddisk. Really bad. Sen har jag räknat ut att min parfym kommer vara slut någon gång runt jul, så jag ska önska mig en sådan också.

Ah, just det. Ett Visa-kort. Anledningen till att jag önskar mig det i julklapp är att mor och far tvingar mig att ringa bank-tanten själv. ^_^

Så då tänkte jag att om jag önskar mig det i julklapp så måste de fixa det åt mig. :(

Du måste väl vara över 18 år? Och sen ha en inkomst på minst 100.000 kr om året för att få ett kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så då tänkte jag att om jag önskar mig det i julklapp så måste de fixa det åt mig. ;)

Hahaha :( Datornörd! :P

Jag vet inte vad jag ska önska mig :( Rätt tråkigt att önska sig kläder och pengar, men det brukar bli så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna julen vet jag faktiskt inte alls vad jag vill ha.

Det enda jag vet nu är:

• En iPod Dock (blir jobbigt och fult med sladden hela tiden)
  • Några riktigt bra skivor (skulle gärna ha några av mina fempoängare)

Annars vet jag inte riktigt. Påfyllning av mina teburkar. Ett par set strängar till gitarren. Pengar. Kläder.

Kanske kommer på något, vi får se.

Du måste väl vara över 18 år? Och sen ha en inkomst på minst 100.000 kr om året för att få ett kort.

Inte säkert nej.

Jag har ett MasterCard. Sånt kan man ha om man är under arton.

Jag kan också få ett American Express Guld (ingår några stycken om man har platina), dom är det inte heller en åldergräns på då tydligen.

Tror att det är okej om man får för föräldrarna.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp, har luskat fram att man bara behöver vara sexton. Och det är ju inget kreditkort vi talar om, utan bara så att jag kan använda det i affärer. Är så nedrans trött på att behöva gå och ta ut pengar jämt. ^_^

Hahaha :( Datornörd! ;)

Kalla mig medianörd (eller nåt).

Vafan, har man 30 gb fritt av 120 så behöver man en till. Så det så. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp, har luskat fram att man bara behöver vara sexton. Och det är ju inget kreditkort vi talar om, utan bara så att jag kan använda det i affärer. Är så nedrans trött på att behöva gå och ta ut pengar jämt. ^_^

Vad har du för bankkort ?

Jag har ett från swedbank (som det nu heter)

Med det kan jag betala i affärer, jag kan även betala restaurang och sånt om jag har id-kort med mig.

btw, är dina föräldrar smarta så får du bara en lapp med telefonnumret i din julklapp :(

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick till min bank 3 veckor innan jag blev 18 och jag fick inte skaffa något Visa kort då. Och överallt ska du vara 18 för att skaffa Visa. Tbh

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för bankkort ?

Jag har ett från swedbank (som det nu heter)

Med det kan jag betala i affärer, jag kan även betala restaurang och sånt om jag har id-kort med mig.

btw, är dina föräldrar smarta så får du bara en lapp med telefonnumret i din julklapp ^_^

Handelsbanken.

:(

Bankkort MasterCard eller Visa är ett kort för dig över 16 år. Kortet går att använda i affärer eller bankomater i Sverige eller utomlands.

oskaroskar, vad betyder Tbh?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pengar ska jag önska mig. Mycket pengar, Det skall gå till kläder som jag helst köper själv, en dator, parfym + schampo och annat nödvändigt.. Ja det är vad jag vet än så länge. Fast sen så räcker det ju inte till allt det där på en gång. Datorn lär jag få spara till även efter jul.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor