Jump to content

Julklappar - 06

Ceone
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 280
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med till 100%! of Warcraft!
Haha så jäkla bra! Hädanefter får det heta w0rld of warcraft för att undvika Håller med till 100%! :)

Jag har ett litet dilemma:

Bror 1 ska få Starcraft + Brood War (Battle.net), och det är redan köpt (för 90 kr mha CDON-tricket :D).

Bror 2 ska få Warcraft 2 + Beyond the Dark Portal, som kostar 59 kr på CDON. På GAME-butiken kostar det 99, men jag kan köpa två till så att priset blir 3 för 149. Det är bara WC2 jag tänkte köpa, men för 50 extra kan jag få två spel till. Jag såg inte något spel jag på direkten ville ha, men Theme Hospital kanske skulle duga till syrran, även om hon spelar väldigt lite dataspel.

Ska jag köpa WC2 på CDON för 59 kr, eller tre för 149 på GAME, där de två extraspelen kanske inte blir så bra julklappar? :o Det lutar mer åt 59-kronorsspelet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha så jäkla bra! Hädanefter får det heta w0rld of warcraft för att undvika Håller med till 100%! :)

Jag har ett litet dilemma:

Bror 1 ska få Starcraft + Brood War (Battle.net), och det är redan köpt (för 90 kr mha CDON-tricket :D).

Bror 2 ska få Warcraft 2 + Beyond the Dark Portal, som kostar 59 kr på CDON. På GAME-butiken kostar det 99, men jag kan köpa två till så att priset blir 3 för 149. Det är bara WC2 jag tänkte köpa, men för 50 extra kan jag få två spel till. Jag såg inte något spel jag på direkten ville ha, men Theme Hospital kanske skulle duga till syrran, även om hon spelar väldigt lite dataspel.

Ska jag köpa WC2 på CDON för 59 kr, eller tre för 149 på GAME, där de två extraspelen kanske inte blir så bra julklappar? :o Det lutar mer åt 59-kronorsspelet nu.

Köp WC2 för 59:- från CDON istället. De där extraspelen är sådana som bara ligger och skräpar i efterhand. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kopierar in min önskelista. :mellow:

Adrians önskelista.

(NR1-ÖNSKNING!) Datorhögtalare Logitech Z-2300 Ca 1300kr.

Router Ca 500-600kr.

Half Life 2 (PC) Ca 295kr. (Det spelet jag önskar mig mest)

Håller med till 100%! of Warcraft (PC) Ca 150-200kr. (Det spelet jag önskar mig näst mest)

PSP ca 1800-2200kr.

Skidglasögon (Gärna av märket Dr Zipe) Ca 300-600kr.

Canis Canem Edit (PS2) Ca 400-600kr

Pjäxor (Slalom). Pris okänt.

Termobyxor. Pris okänt.

Kudde med inbyggda tofflor: Finns på IKEA (pris = okänt).

Tofflor Pris okänt.

Risk (Sällskapsspel) Pris okänt.

DVD-skivor (Minst 25-pack) Ca 200kr.

Ny mobil (Sony Ericsson k750i eller w800i (gärna nyare men dom går bra)) Ca 2000-2500kr.

Datormus av märket Razer + någon snygg musmatta. Typ denna: http://www.datorbutiken.com/home/default.a...oduct=QPCT15LWH

Att dra åt helvete. Ca 0 kr.

Det är kristmässetid!

God Jul och Guds frid och välsignelse! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och med det menar du..?

Bortsett från att julen handlar om religion, hos vissa överdriven konsumtion, plus en stor mediahype - tycker inte du, skribb, att julen är en trevlig tid? ;)

Jo - absolut. Vintermys i fint. Men vad har det egentligen med julen att göra? I stort sett noll.

Men i och med det du säger försöker du att fösa bort mig från huvudämnet och få in mig på sidospår - aja baja!

Nej, han ska vara anti-allt.

Nu sårar du mig. Du är en av de få religiösa människor jag faktiskt respekterar (i den mån detta är möjligt - tro inget annat). Jag är inte anti-allt. Jag är inte ens anti. Däremot är jag för frihet, livskvalitet, hälsa, sanning, och annat som är bra för människan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sårar du mig. Du är en av de få religiösa människor jag faktiskt respekterar (i den mån detta är möjligt - tro inget annat). Jag är inte anti-allt. Jag är inte ens anti. Däremot är jag för frihet, livskvalitet, hälsa, sanning, och annat som är bra för människan. ;)

Ouch. *trösta lilla skribb*

Frihet != att få tro på vilken religion man vill?

Mja, jag respekterar dig också. Likaså andra ateister. Jag ser inte religion som ett stort hinder för att respektera andra människor men du kanske ser något stort hinder i det?

Om man inte försöker påtvinga andra den, varför går det inte att respektera en religiös person fullt ut?

Nu kanske det kanske blir lite för mycket off-topic. Passar säkert bättre i dom dedikerade religionstrådarna men du gillar ju att hoppa in och klaga i de flesta trådarna som indirekt handlar om religion så det är svårt att hålla sig borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni en julgran? Jag råder dig att göra dig av med den. Det står tydligt i bibeln att sådant är endast för hedniska kättare.

Där hemma har vi (snart) en julgran, ja. Vad spelar det för roll om julen med sina traditioner har varit (är?) en hednisk högtid? Det ena behöver inte utesluta det andra! Ta lite kristendom där, lite judendom här och lite hedonism där osv. Vidga dina vyer och lev. ;)

Allah Akbar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ouch. *trösta lilla skribb*

Frihet = att få tro på vilken religion man vill?[1]

Mja, jag respekterar dig också. Likaså andra ateister. Jag ser inte religion som ett stort hinder för att respektera andra människor men du kanske ser något stort hinder i det?

Om man inte försöker påtvinga andra den, varför går det inte att respektera en religiös person fullt ut?[2]

Nu kanske det kanske blir lite för mycket off-topic. Passar säkert bättre i dom dedikerade religionstrådarna men du gillar ju att hoppa in och klaga i de flesta trådarna som indirekt handlar om religion så det är svårt att hålla sig borta.[3]

[1]: Ooh, absolut. Med "frihet" så tänkte jag mer på andra saker. Jag bara radade upp vad jag som människa tror på.

[2]: Av samma anledning som jag inte kan respektera en kommunist, en rasist, en sexist osv.

[3]: Okej, okej - jag ska sluta... eh - jag ska försöka. This'll be my last post in this thread unless someone directly addresses me (ja, engelska. Jag tänker även på engelska så klaga inte). ;)

Där hemma har vi (snart) en julgran, ja. Vad spelar det för roll om julen med sina traditioner har varit (är?) en hednisk högtid? Det ena behöver inte utesluta det andra! Ta lite kristendom där, lite judendom här och lite hedonism där osv. Vidga dina vyer och lev. :)

Allah Akbar!

Det är ungefär som att en person hämtar vissa åsikter från kommunismen, nazismen och kryddar med lite voodoo bara för sakens skull. Jag säger inte att man prompt måste följa en religion till punkt och pricka men en religion är en religion som man (enligt religionens grundare) måste följa för att nå himlen. Se ovanstående exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor