Henkibojj Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Vad jag har fått veta hittills är att jag ska få pengar för att köpa ett. Mest troligtvis blir det nån hundring billigare på mellandagarna. Tack för tipsen ang. homebrewprogramen (vad är det?) och nedgraderingen. (Varför ska man nedgradera?) Homebrew är illegala av Sony ogillade program som hemmahackers sitter och programmerar. (De är inte olagliga eller warez, även om de kan användas till warez och liknande.) Det är allt ifrån multifjärrkontroller för TV/dvd/video/hifi till emulatorer för i princip varje konsol upp till PS2 och NGC, och andra bra exempel är ScummVM (LucasArts-spel-emulator för Sam n Max och Monkey Island-spel mm) eller Edison Carters Cheat Device, ett fusk/debugprogram för de båda GTA-spelen som förlänger spelglädjen avsevärt. Du kan också använda homebrew program för att strömma filer till PSPn från din PC, eller ta screenshots i vartenda spel som finns att köpa. Kort sagt, homebrew utökar PSPns funktioner och användbarhet till tusen gånger mer än bara musik, foto, film, spel och internet. Downgrading är när man går ner till en lägre software (firmware) för att kunna göra allt det här. Sony gör det hela tiden svårare att köra homebrew, och för ett tag sen gjorde de även hårdvaruförändringar som gör det omöjligt att downgrada. Så, skaffa en med så låg bokstav på boxen som möjligt. Och uppgradera aldrig nånsin PSPn till en firmware som inte stöder homebrew! Ontopic nu før fæn! Är det nån som tycker det är sjukt att sluta skolan den 21a december? En till fråga, känner ni att ni utan skam pekar på alla dyra apparater ni vill ha, eller önskar ni er lite mindre grejer för att inte verka otrevliga mot era föräldrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 (redigerad) Ontopic nu før fæn! Är det nån som tycker det är sjukt att sluta skolan den 21a december? En till fråga, känner ni att ni utan skam pekar på alla dyra apparater ni vill ha, eller önskar ni er lite mindre grejer för att inte verka otrevliga mot era föräldrar? Vi slutar den 22:e så din skola ska väl inte klaga. Jag pekar på exakt vad jag vill ha, antingen får jag eller inte. Men till mina mor och farföräldrar sänker jag min gräns en aning,. Redigerad 29 november, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Men det är ju viss skillnad på att ge bort julklappar och att överösa sina bortskämda ungar med julklappar för (tio)tusentals kronor. Att ge sina syskon och föräldrar en varsin julklapp för omkring femtio spänn är ju skillnad mot att man ger alla sina barn en nextgenkonsol och en plattskärm vardera. Det har du nog rätt i, det var som jag sa dock inte jag som skrev insändaren. Vill bara säga att jag har slutat med allt vad traditioner heter, speciellt de religiösa. Speciellt de religiösa som gjorts om till storföretagens julafton vad gäller försäljning (no pun intended). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Det har du nog rätt i, det var som jag sa dock inte jag som skrev insändaren. Vill bara säga att jag har slutat med allt vad traditioner heter, speciellt de religiösa. Speciellt de religiösa som gjorts om till storföretagens julafton vad gäller försäljning (no pun intended). Du säger att du slutat med allt som har med religiösa traditioner att göra, ändå använder du uttrycket "julafton" för storföretagens lyckostunder? "No pun intended" kanske, men likväl så får du röja rejält i ditt ordförråd om du vill vara strikt clean från religiösa aktiviteter, vanor och till och med uttryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Fan vad bortskämda många här e. Hur kan man önska sig så mycket. Jag önskar mig säsong 2 av Lost. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Fan vad bortskämda många här e. Hur kan man önska sig så mycket. Jag önskar mig säsong 2 av Lost. Man behöver ju inte vara bortskämd för att man önskar sig mkt. Om man däremot får allt man önskar sig är man bortskämd. Beroende på vad man önskar sig. Redigerad 30 november, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Önskar mig en bra kamera. Och en DVD-spelare. Har inte tänkt så mycket mer på vad jag vill ha. Kameran kommer nog kosta en del så det blir nog inte så mycket i jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Har även lagt till WoW på min önskelista. Har länge varit sugen på att skaffa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Jag kommer inte på vad jag ska handla till min familj Själv ber jag alltid om så mycket, har precis fått ett nytt ps2, eftersom mitt gamla gick sönder totalt så jag skruvade sönder det.. Ska få en ny gitarr har mamma lovat också, jag vill ha en Mexican strata Vad är bra presenter till föräldrar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Vad är bra presenter till föräldrar ? Saker till köket, kläder, presentkort till affärer där dom går mkt och handlar, skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 WTF?! Du är en månad tidig. Julhandeln hos min familj börjar inte förrän den 20:e december. 20 december? Nåja, det är väl en smaksak om man vill stressa och köa med andra, eller välja att gå i lugn och ro och kolla/leta. Kom iof på att jag har fler julklappar kvar att köpa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Jag ska önska mig pengar. Jag vet det är tråkigt men jag ska köpa en ny dator för 13k så då är julen ett ypperligt tillfälle till snabba pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Önskar mig en klocka... Sen så har jag inte köpt nånting till nån annan än Kanske köper billigare prylar till andra och sparar cash till mellandagsrean, om jag nu inte skulle bli nöjd efter den 24:e Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Samma här. Handla julklappar den 23e är tradition. Ja, de gör ja med, köper grejjer på statoil, förra året köpte ja en kam till syrran för 8kr, o en påse servetter till morsan(inte sånna som ja vill ha)! , o nå jävla, kanin skit till brorsan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Ja, de gör ja med, köper grejjer på statoil, förra året köpte ja en kam till syrran för 8kr, o en påse servetter till morsan(inte sånna som ja vill ha)! , o nå jävla, kanin skit till brorsan Dom måste ha hoppat utav ren och skär lycka. --------------------- Jag skriver även upp en till grej på min "lista" - Ett par nya hörlurar. Redigerad 30 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Jag skriver även upp en till grej på min "lista" - Ett par nya höglurar. Hörlurar eller högtalare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Hörlurar eller högtalare? Hörlurar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Hörlurar. Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Nu vet jag vad jag önskar mig. En sådan här! Kostar drygt 1000:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Nu vet jag vad jag önskar mig. En sådan här! Kostar drygt 1000:- Den är ball, fast fruktansvärt ovärd, man tröttnar nog efter fem minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts