Jump to content

Julklappar - 06

Ceone
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 280
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den är skivad :lol:

Bostongurkan är hackad.

Såhär föddes bostongurkan:

Det var en nisse för en tid sedan som hade en fabrik som gjorde smörgåsgurka då skivade man gurkan och lade in den som man gör i dagens läge.

Men, man slängde alltid ändarna för man ansåg att kanterna inte var tillräckligt fina för folket att äta. När ägaren till företaget fick reda på det så blev han rasande för att de slösade med gurkorna så dant. Så han "uppfann" bostongurkan, som är de överblivna kanterna på gurkan som är hackad och inlaggd.

Ungefär så föddes bostongurkan.

Fan, vilket liv jag har, sitter och lär mig om bostongurka :shifty: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bostongurkan är hackad.

Det var en nisse för en tid sedan som hade en fabrik som gjorde smörgåsgurka då skivade man gurkan och lade in den som man gör i dagens läge.

Men, man slängde alltid ändarna för man ansåg att kanterna inte var tillräckligt fina för folket att äta. När ägaren till företaget fick reda på det så blev han rasande för att de slösade med gurkorna så dant. Så han "uppfann" bostongurkan, som är de överblivna kanterna på gurkan som är hackad och inlaggd.

Fan, vilket liv jag har, sitter och lär mig om bostongurka :shifty: .

Man kan inte hacka sådana ränder som det är i bostongurkan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bostongurkan är hackad.

Fan, vilket liv jag har, sitter och lär mig om bostongurka :D .

:shifty: tog fel bland alla gurksorterna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, allt det där du redan har, vad sägs om en Get?

Hehehe. :D

Fel, mister :( I Paint blir GIF korniga, Jpeg blir grötiga (kolla tältet), och färgerna reduceras och/eller förvrägs på båda.

Hm, när du lägger fram det så.. Jag skulle kalla JPG:n för "grötkornig" och GIF:en för.. prickig.. ;)

Nåja.

När jag berättade för mor min vad jag önsakr mig i julklapp så savarade hon att hon redan har köpt presenter till mig.. :) Hoppas hon skojade.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehehe. ^_^

Hm, när du lägger fram det så.. Jag skulle kalla JPG:n för "grötkornig" och GIF:en för.. prickig.. :)

Nåja.

När jag berättade för mor min vad jag önsakr mig i julklapp så savarade hon att hon redan har köpt presenter till mig.. :) Hoppas hon skojade.. :D

Hahaha :( där blev du ägd ^_^

Det är därför man drar med sig sina föräldrar till Stockholm och pekar ut saker vet du ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hänvisar till denna insiktsgivande nsändare:

Ge julklappspengar till dem som behöver

Ännu en gång drar julruschen

i gång. Nu ska alla ta igen

för de 364 dagar vi har negligerat

våra kära genom att ge saker som

ändå kommer att glömmas bort.

Personligen har jag tröttnat på

denna julstress och överkonsumtion.

I år kommer jag att göra

slag i saken och bojkotta handeln

helt. Jag kommer i stället att ge

bort motsvarande summa pengar

till dem som verkligen behöver

mina pengar. Du kan också bidra

till en friskare värld, konsumera

mindre och ge pengarna till välgörenhet

i stället. Barn i u-länder

behöver dina hundralappar mer

än storföretagen.

MICHAEL RYDÉN

Släng in något anti-religiöst och ni har mig i ett nötskal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hänvisar till denna insiktsgivande insändare:

*text*

Släng in något anti-religiöst och ni har mig i ett nötskal.

Men det är ju viss skillnad på att ge bort julklappar och att överösa sina bortskämda ungar med julklappar för (tio)tusentals kronor. Att ge sina syskon och föräldrar en varsin julklapp för omkring femtio spänn är ju skillnad mot att man ger alla sina barn en nextgenkonsol och en plattskärm vardera. :(

RavenE: (Offtopic igen) Är det du eller dina päron som plockar PSPn från hyllan? Det är viktigt att du får rätt från början, för det är inte lätt att byta sen. Du ska kolla på streckkoderna för att se en bokstav som ska vara så låg som möjligt för att du ska kunna köra diverse homebrewprogram som är sjukt bra. Info. Dessutom ska du öppna UMD-luckan och kolla om du kan nedgradera din PSP, om du skaffar en låda med låg bokstav har du högre sannolikhet att få en PSP som går att nedgradera. Info.

Jag går alltid offtopic, bota mig! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RavenE: (Offtopic igen) Är det du eller dina päron som plockar PSPn från hyllan? Det är viktigt att du får rätt från början, för det är inte lätt att byta sen. Du ska kolla på streckkoderna för att se en bokstav som ska vara så låg som möjligt för att du ska kunna köra diverse homebrewprogram som är sjukt bra. Info. Dessutom ska du öppna UMD-luckan och kolla om du kan nedgradera din PSP, om du skaffar en låda med låg bokstav har du högre sannolikhet att få en PSP som går att nedgradera. Info.

Vad jag har sett på Digg så ska det gå att köra homebrew (eller i alla fall påväg) med firmware 3.00 vilket är näst senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går alltid offtopic, bota mig! :(

Vad jag har fått veta hittills är att jag ska få pengar för att köpa ett. Mest troligtvis blir det nån hundring billigare på mellandagarna.

Tack för tipsen ang. homebrewprogramen (vad är det?) och nedgraderingen. (Varför ska man nedgradera?) :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor