R2D2 Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Man kan ju ta bort minska risken för fusk genom att istället för att ha en poll ha en tråd där man BARA får skriva vem man röstar på och sen inte räkna röster för medlemmar som registrerades samma dag och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Insåg det. Men man får ta och skriva att man har röstat för att en röst ska bli giltig då, antar jag. Det kan man göra med den "demokratiska pollen" också, men mitt spännings- argument står i alla fall kvar och käns mycket korrekt rätt. Hej Siana Jag har inget emot ev. fusk, så jag står fast vid mitt demokratiska alternativ ^^. Vad spelar det för roll om man skriver sitt namn? Bara att regga 7 användare och skriva ut deras namn Har ni uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna. EDIT: Diggar R2s idé. Redigerad 8 november, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Kan någon förklara lite närmare för mig om denna "gtasajten-gala"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hunt3d Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Röstar blankt då jag är ganska ny här och inte riktigt förstår. Men jag skulle också gärna vilja veta vad gtasajten galan är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Röstar blankt då jag är ganska ny här och inte riktigt förstår. Men jag skulle också gärna vilja veta vad gtasajten galan är. Vi ska bestämma vem som förtjänar ett pris för att ha varit årets <Insert Category> och lite annat. Självklart ska det vara på TV. Klockan arton och femtiotre på Canal+. . Den dagen som allting nu blir av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Om det blir jury tycker jag att man ska ta bort kategorierna som "roligaste inlägg" och liknande eftersom det finns mer än 5 "sorters humor". En jury på 5 kan inte representera alla medlemmar, särskilt inte när det gäller humor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Jag förstår. Jaja, jag får väl ta och rösta då. Vote: Ja till jury. Fast å andra sidan blir det bara dom som är mest välkända på forumet som har någon chans då. Men det är ju iofs dom som över huvudtaget förtjänar ett pris.. Tror jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Jag förstår. Jaja, jag får väl ta och rösta då. Vote: Ja till jury. Fast å andra sidan blir det bara dom som är mest välkända på forumet som har någon chans då. Men det är ju iofs dom som över huvudtaget förtjänar ett pris.. Tror jag? Inte nödvändigtvis. Jag kommer inte få något pris i och med att jag inte gjort något häpnandsväckande på forumet. "Årets bråkmakare" kanske, vad vet jag. Redigerad 8 november, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Ingen jury...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Tycker det ska vara en jury, ska bli roligt med en forumgala tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Hej Siana Jag har inget emot ev. fusk, så jag står fast vid mitt demokratiska alternativ ^^. Vad spelar det för roll om man skriver sitt namn? Bara att regga 7 användare och skriva ut deras namn Har ni uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna. EDIT: Diggar R2s idé. Därför att inlägg från medlemmar registrerade samma dag eller dagen före inte räknas. Om personen i fråga varit lat och inte använt proxy kommer ju även ipn att överensstämma med tidigare. Ja, jag har uppfattat dig korrekt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Har ni uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna. EDIT: Diggar R2s idé. Åh, klassiker. Ja, jag diggar min idé också. Ingen annan dock verkar det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Jepp, jury i want. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Nu hänger jag inte med.. Vad för forumgala?? Har inte besökt det här forumet så ofta på sistone, så vad vet jag vad som händer Edit: Svar behövs ej. And no goddamn comments, please. Vote: Ja, ja vill ha en jury. Ska bli kul att få se vad som händer Redigerad 8 november, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Om det blir jury tycker jag att man ska ta bort kategorierna som "roligaste inlägg" och liknande eftersom det finns mer än 5 "sorters humor". En jury på 5 kan inte representera alla medlemmar, särskilt inte när det gäller humor. Sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Ingen jurry, tack. Finns flera skäl. Det kan vara svårt att utse en balanserad jury över ett forum, och sedan kontrollera deras objektivitet (så det inte blir några "kompisfavoriter"). Demokrati, tack. Erv' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Åh, klassiker. Ja, jag diggar min idé också. Ingen annan dock verkar det som. Nej, vi ligger i underläge och kommer förlora. Det accepterar jag, eftersom att jag står för demokrati Eftersom att majoriteten här inte vill ha en rättvis och jämn omröstning så får jag leva med det, jag ställer dock inte upp. Redigerad 8 november, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 (redigerad) Nej, vi ligger i underläge och kommer förlora. Det accepterar jag, eftersom att jag står för demokrati Eftersom att majoriteten här inte vill ha en rättvis och jämn omröstning så får jag leva med det, jag ställer dock inte upp. Du tycker alltså att det är mer rättvist om vi inte låter majoriteten välja? Kom igen, vi har alltid haft en röstning, vi kan ju åtminstone testa ett år. Fungerar det inte bra går vi tillbaka till röstning nästa år, men om man hela tiden dömer ut saker och ting utan att testa dem först blir det väldigt tråkigt. Jag förstår inte varför du måste vara så himla bitter att du hoppar ut bara på grund av att det blir en jury, vad är du egentligen rädd för? Känns som om du är en liten unge som springer och låser sig på sitt rum när inte folk gör som denne vill. "Får jag inte min vilja igenom vill inte jag vara med." Mest som ett patetiskt sista försök att få folk att visa medkänsla i stil med "Naww, men om inte han är med blir det ju ingen gala. Vi får väl göra det på hans sätt då." Kan vara starkt att stå fast vid sin åsikt ibland, men jeez, Slew, det är en forumgala, inget nyförändrat, f d institujournaliserat nationsstyre. Sluta sprida missnöjda vibbar och testa åtminstone. L'Editation. Och kom inte med "Jag är inte bitter". Det fullkomligt osar missnöje kring dina inlägg, jag kan både smaka och ta på ilskan här borta. Redigerad 9 november, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 Något som alla verkar glömma när det gäller omröstning.... Om vi leker med tanken att x registrerade sig för x antal dagar sedan och röstar i en omröstning, hur skall ni kunna veta att personen verkligen röstade på den personen skrev i inlägget? Om nu inte personens röst är giltig pga för kort medlemskap, då är risken att ni tar bort en röst från fel person! Som alla säkert redan räknat ut så kan det bli väldigt lätt att fuska.... Bara en tanke BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 (redigerad) Du tycker alltså att det är mer rättvist om vi inte låter majoriteten välja? Kom igen, vi har alltid haft en röstning, vi kan ju åtminstone testa ett år. Fungerar det inte bra går vi tillbaka till röstning nästa år, men om man hela tiden dömer ut saker och ting utan att testa dem först blir det väldigt tråkigt. Jag förstår inte varför du måste vara så himla bitter att du hoppar ut bara på grund av att det blir en jury, vad är du egentligen rädd för? Känns som om du är en liten unge som springer och låser sig på sitt rum när inte folk gör som denne vill. "Får jag inte min vilja igenom vill inte jag vara med." Mest som ett patetiskt sista försök att få folk att visa medkänsla i stil med "Naww, men om inte han är med blir det ju ingen gala. Vi får väl göra det på hans sätt då." Kan vara starkt att stå fast vid sin åsikt ibland, men jeez, Slew, det är en forumgala, inget nyförändrat, f d institujournaliserat nationsstyre. Sluta sprida missnöjda vibbar och testa åtminstone. L'Editation. Och kom inte med "Jag är inte bitter". Det fullkomligt osar missnöje kring dina inlägg, jag kan både smaka och ta på ilskan här borta. Det kände jag också när jag skrev så, men den risken tog jag. Varför? Jo, för att jag tänker inte ställa upp på att en jury ska bestämma hurvida jag är värd ett pris eller inte. Hade vi nu haft en GTAsajten musiktävling så hade jag inte sett något problem, där väljer man helt sonika ut 5-6 personer som kan musik och vet hur det ska låta för att vara bra. 5 pers härifrån kan inte välja vad jag är värd för eventuellt pris. Är inte rädd för att prova på nua grejer men här står jag fast vid min åsikt och kommer inte att släppa den. "Naaaääee, maen jag e inte biiiitteer, naaaeej!" - Robert Gustavsson Sätt upp en jury på 5-7 pers som klarar av att handera alla dessa frågor - då är du nästan värd ett pris för bästa "jurygrupp"; * "Årets hjälpsammaste forumit" * "Årets trevligaste forumit" * "Årets Admin/Moderator" * "Årets spammare" * "Årets nykomling" * "Årets avatar" * "Årets signatur" * "Skaparen av Årets tråd" * "Årets mest respekterade medlem" * "Årets mest ägda medlem" * "Årets roligaste medlem" * "Årets roligaste intervju" * "Årets hederspris" (den forumit som har bidragit mest tillatt förbättra forumet) * "Årets buse. (som bör skärpa till sig lite)" * "Årets lol, från dagens lol." * "Årets citat" * "Årets Comeback" * "Årets offtopic tråd" * "Årets gräl" * "Årets debattör" * "Årets konstnär" * "Årets skribent" Vi skulle minst behöva 44 jurymedlemmar för att det skulle bli rättvist - 2 stycken vardera som behärskar varsinn fråga. Redigerad 9 november, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts