Jump to content

Saddam Hussein dömd till döden

JMC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 177
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oj, om det nu visar sig att han inte kommer att avrättas skulle folk skratta rättssystemet i ansiktet. "Saddam dömdes till döden, men eftersom att han är (ö)'känd', och ett X antal länder skulle bli sura på oss om vi avrättade honom, sätter vi honom i fängelse'. Jag säger inte att jag stödjer det, men det blir nog svårt att inte avrätta honom efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer än 1 år

Sen var det väl snack om att han ville dömmas i Sverige också, för att få allt uppsjutet ytterligare så det skulle utredas om det var möjligt att han skulle få en dom här.

Var väl tur att det inte gick...skulle han väl få 10 års fängelse eller något och komma ut efter halva tiden för bra uppförande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni hänger (lol. skoj. lol. humor. lol) upp er på straffet för mycket. Bara det att Hussein fråntagits sin makt får mig att korka upp skumpan.

Emellertid ska det vara sagt att jag blir en gnutta spak om han de facto hängs. Då har den amerikanska dubbelmoralen verkligen nått skammens pik. Sedan måste jag också klargöra att min inställning till dödsstraff överhuvudtaget inte är speciellt snäll, förvisso, men orka ta strid för den mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dödsstraff är barbariskt, hängning gör ju bara det hela värre. Ska vi inte dra fram giljotinen när vi ändå är igång? :blink:

Halshuggning är väl om något mer ohumant än hängning?

Hängning är helt rätt sätt att gå till väga. Får väl hoppas dom håller det offentligt, så hela Irak kan vara med under hängningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som är emot dödstraff: Hade det varit era familjer som blivit dödade, och han fått fängelse. Vad hade ni tyckt då?

Hade det varit? : "Ja helt rätt, han får ju lida i en cell i hans sista tio år i hans liv med mycket mat osv. Han dödade min familj för 15 år sedan och jag har lidigt varje dag sen dess men det är ändå fel med dödstraff"

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som är emot dödstraff: Hade det varit era familjer som blivit dödade, och han fått fängelse. Vad hade ni tyckt då?

Hade det varit? : "Ja helt rätt, han får ju lida i en cell i hans sista tio år i hans liv med mycket mat osv. Han dödade min familj för 15 år sedan och jag har lidigt varje dag sen dess men det är ändå fel med dödstraff"

Man lider mer av en livstid i isoleringscell än av några sekunders plåga. Så jag hade föredragit fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det klart. Hussein blev dödsdömd genom hängning!

Va anser ni: Är hängning en tillräckligt plågsam död?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=130&a=306124

Jag har väntat på detta besked...

*Hissar flaggan och sjunger nationalsången* :blink:

(Länk finns nedanför :huh:)

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte direkt oväntat.

Tycker hängning är ett hyffsat straff. Inte direkt "lönt" att tortera honom till döds, han dör ju ändå? Vad spelar det för roll om man blir torterad en timme innan man ska dö? inget, just det.

Finns ju andra alternativ än hängning eller hängning med tortyr :blink: Fängelse resten av livet, till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor