Jump to content

Saddam Hussein dömd till döden

JMC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 177
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ptja, själva straffet är ju bra men hängning..? Nja, det känns lite väl mycket medeltid. Arkebusering, injektion eller elektriska stolen ftw.

Hmm... Har de el i Irak? ;)

:angry:Varning

Inlägget innehåller ironi.

Förvaras oåtkomligt för barn.

Undvik att få inlägget i ögonen.

Vid förtäring, drick omgående rikligt med glögg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Döden är bara ett straff innan det genomförts, efteråt känner man inget. Ett straff är när man håller personen vid liv och låter dem smaka på nåt de faktiskt kan uppleva.

Håller med, håller med. Döden är mer ett staff för de anhöriga till personen som avrättas. Fast det kanske inte är så många som har lust att tycka synd om Husseins polare.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ! BUKKAKE! :blink:

Asch, lås in karln och på livstid på vatten och bröd.

Skulle inte banga på vatten och bröd. Tänk en god ost- och skinkmacka med skagenröra. Mmmm!. Något hårdare straff skulle han så isf.

Saxat från ett annat forum där JAG skrev detta;

"dömdes till döden genom hängning" - AB

Det är mycket märkligt att man utför en metod på saddam som man från början inte gillade att saddam utförde emot andra. Tycker inte att det är rätt. Ett fängelsestraff i isolerad cell utan fönster på okänd ord i något land vore ett mer "humant" och hårt straff - att dö kan till och med jag göra utan att begå ett brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lever man i ett civliserat samhälle så skall man inte slakta någon på så brutalt sätt man kan komma på, bara för att denne har begått brott.

Han skall ha fängelse med lika rättigheter som alla andra. Men han kan ju sitta nere i irak i stället för ett fängelse som liknar svenska.

Jag har svårt att se att hans dödsdom verkligen skulle genomföras. Tror att det slutgilltligen blir fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lever man i ett civliserat samhälle så skall man inte slakta någon på så brutalt sätt man kan komma på, bara för att denne har begått brott.

Han skall ha fängelse med lika rättigheter som alla andra. Men han kan ju sitta nere i irak i stället för ett fängelse som liknar svenska.

Jag har svårt att se att hans dödsdom verkligen skulle genomföras. Tror att det slutgilltligen blir fängelse.

W0rd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore dumt att placera honom i iranskt fängelse. Där blir han garanterat frisläppt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor